Een duc of een yammie?

Een duc of een yammie?

  • 748, 749!

    Stemmen: 12 60,0%
  • R6!

    Stemmen: 2 10,0%
  • een brommobiel :p

    Stemmen: 6 30,0%

  • Totaal aantal stemmers
    20

SaDistic

MF veteraan
24 jul 2004
1.184
0
NH
Okay het duurt nog wel even een tijdje (paar jaartjes) voordat ik ga lessen (21) maar ben nu al hard aan het sparen en zit nu al een beetje te kijken wat ik zal nemen. Ik heb nu 2 motoren op het oog een r6 of een 748 (749 als hij over 3 jaar een stuk goedkoper is)
Het zijn allebij 2 :9~ dingen maar hoor steeds dat een duc veel problemen heeft en een r6 hebben veel mensen al en ik heb liever iets unieks *D

Dus nu vraag ik aan jullie (wel objectief graag B| ) hoe ik de naam van mijn spaarrekening zal noemen :P

(jaja kost veel bla bla bla ben al druk aan het sparen :Z en gebruik mijn vaders motor wel om op te rijden als ik me bewijs net heb voor de ervaring, komt wel goed)
 
Volgens mij is het ook belangrijk welk motorkarakter je voorkeur heeft. Tenslotte is de één een tweecilinder en de ander een viercilinder. Kortom je moet erop gaan rijden tegen die tijd.

Persoonlijk vind ik de Ducati mooier, maar ik hou niet van tweecilinders. Voor mij zou uir die twee kiezen een zwaar dilemma worden....
 
R6 of duc? Ducati 748. Mooie fietsen en ze zijn idd iets unieker dan een R6, wat ik overigens ook wel een mooie fiets vind.

Noem je rekening maar R748, kan je tegen die tijd nog kiezen ;)
 
Jammie, een Duc :9~

Maak anders een polletje, is wat makkelijker denk ik.


Overigens durf ik heel hard te betwijfelen of Ducs echt zulke rammelbakken zijn. Misschien als je er een van > 20 jaar oud neemt, maar die nieuwe doen volgens mij niet onder voor enig andere motor. Zelfde als met Harley, je hoort iedereen geintjes maken van 100 km rijden 2 dagen sleutelen.. :Z . Nooit wat mee gehad.
 
Jammie, een Duc :9~

Maak anders een polletje, is wat makkelijker denk ik.


Overigens durf ik heel hard te betwijfelen of Ducs echt zulke rammelbakken zijn. Misschien als je er een van > 20 jaar oud neemt, maar die nieuwe doen volgens mij niet onder voor enig andere motor. Zelfde als met Harley, je hoort iedereen geintjes maken van 100 km rijden 2 dagen sleutelen.. :Z . Nooit wat mee gehad.

Nee dat is verbeterd tegenwoordig bij Harley, nu is het nog maar 1 dag. ;)
Maat van me had idd weinig problemen met zijn harley uit eind 90.

Toch zie ik regelmatig in Oisterwijk ducs niet rijden maar geduwd worden door hun baasje, ook vrij nieuwe. Kan toeval zijn tuurljk. Geluk dat ze altijd stil vallen bij biggelaar performance in de buurt. :)
 
Jammie, een Duc :9~

Maak anders een polletje, is wat makkelijker denk ik.


Overigens durf ik heel hard te betwijfelen of Ducs echt zulke rammelbakken zijn. Misschien als je er een van > 20 jaar oud neemt, maar die nieuwe doen volgens mij niet onder voor enig andere motor. Zelfde als met Harley, je hoort iedereen geintjes maken van 100 km rijden 2 dagen sleutelen.. :Z . Nooit wat mee gehad.

ga maar eens zoeken op dit forum naar mensen met een 916 of 748 of nieuwer. kijk maar eens wat voor problemen er nog mee zijn. ik zou zelf voor de R6 gaan. (hey. dat heb ik ook gedaan). teminste geen gezeur mee en lekker soepel motorblok.

en wat betreft die Harley. de evo blokken zijn redelijk probleemloos. waar het vaak mis mee ging waren de oude blokken.
 
Laatst bewerkt:
Okay het duurt nog wel even een tijdje (paar jaartjes) voordat ik ga lessen (21) maar ben nu al hard aan het sparen en zit nu al een beetje te kijken wat ik zal nemen. Ik heb nu 2 motoren op het oog een r6 of een 748 (749 als hij over 3 jaar een stuk goedkoper is)
Het zijn allebij 2 :9~ dingen maar hoor steeds dat een duc veel problemen heeft en een r6 hebben veel mensen al en ik heb liever iets unieks *D

Dus nu vraag ik aan jullie (wel objectief graag B| ) hoe ik de naam van mijn spaarrekening zal noemen :P

Het vetgedrukte is onmogelijk :P

Vind zelf een 2-cilinder meer karakter hebben dan een 4 in lijn. En vind de duc mooier dan de jammie.
Jongen bij ons oost clubbie heeft pas geleden een ton op zijn duc gezet dus wat betreft techniek....

R6 is ook wel een mooie fiets maar wel een beetje, tja hoe zal ik dit zeggen zonder de R6 rijders voor het hoofd te stoten.....
.
.
.
.
.
Gewoon de duc doen ;)
 
Als je een motor wilt waar je op kunt vertrouwen moet je gewoon de R6 nemen. Als je ff de zoekfunctie gebruikt kun je genoeg lezen over de ducs (zelf 2004 modellen) die het gewoon begeven.

Ik vind dat de R6 de ideale circuit en straat motor is in zijn klasse.

Succes met het maken van de keuze (over 3 jaar :? )
 
Terug
Bovenaan Onderaan