Een ducati van 130kg????

het frame kost 32500 gulden .heb ooit geinformeerd wat het zou kosten om hem in mijn fiets te monteren ,scheelt 7 kilo
vind het net te duur ,heb al wel frame`s gezien van titanium ,kost 7000 dollar ,scheelt 5 kilo op standaard frame
ik ben nu nog wel tevreden met een 194 kilo incl 24 liter benzine en startmotor etc...

Misschien een stomme vraag. Maar dus op alle andere onderdelen wordt dus zoveel gewicht bepaart??? Dat scheelt niet eens zoveel 7 kilo??
Die motor is dus dik over de 100.000 gulden!?
 
Misschien een stomme vraag. Maar dus op alle andere onderdelen wordt dus zoveel gewicht bepaart??? Dat scheelt niet eens zoveel 7 kilo??
Die motor is dus dik over de 100.000 gulden!?

Ik denk HEEL dik over F100.000,--
 
ja moet wel.... Het zou voor mij een reden zijn om van Honda over te gaan op Ducati. Zal dus Honda blijven rijden. Maar als ik ooit..... :z :z :z :z
 
Ik hoorde juist een paar weekjes geleden op TV een coureur aan het woord. Hij zei: 'de frames zijn van Aluminium, die willen we niet van Carbon. Het is te stijf waardoor je geen waarschuwing krijgt als je op de grens rijdt, je gaat dan direct. Carbon is te stijf om als race-frame te gebruiken, de voordelen van het gewicht wegen niet tegen het nadeel.' Jammer dat ik nou net niet zijn naam heb onthouden... In de races gebruiken ze kennelijk allemaal nog een aluminium frame
 
Ik hoorde juist een paar weekjes geleden op TV een coureur aan het woord. Hij zei: 'de frames zijn van Aluminium, die willen we niet van Carbon. Het is te stijf waardoor je geen waarschuwing krijgt als je op de grens rijdt, je gaat dan direct. Carbon is te stijf om als race-frame te gebruiken, de voordelen van het gewicht wegen niet tegen het nadeel.' Jammer dat ik nou net niet zijn naam heb onthouden... In de races gebruiken ze kennelijk allemaal nog een aluminium frame

De ducati's hebben een vakwerkframe, dat is van chroommolybdeen. Als dat van aluminium was hadden de pijpdiameters veel groter moeten zijn.

Deltaboxachtige frames zijn idd wel bijna allemaal van aluminium.
 
Op woensdag 19 juni 2002 18:04 schreef Joris het volgende:De ducati's hebben een vakwerkframe, dat is van chroommolybdeen. Als dat van aluminium was hadden de pijpdiameters veel groter moeten zijn.

Deltaboxachtige frames zijn idd wel bijna allemaal van aluminium.

Hoeft niet... De wanddikte kan ook groter zijn bij een Alu frame. (wordt alleen nooit gedaan)
 
Hoeft niet... De wanddikte kan ook groter zijn bij een Alu frame. (wordt alleen nooit gedaan)

Dat wordt idd nooit gedaan, omdat door de grotere wanddikte de gewichtsbesparing teniet wordt gedaan. Met "oversized" buizen kun je een optimum vinden in sterkte/stijfheid en gewicht.
 
Dat wordt idd nooit gedaan, omdat door de grotere wanddikte de gewichtsbesparing teniet wordt gedaan. Met "oversized" buizen kun je een optimum vinden in sterkte/stijfheid en gewicht.

Precies... Het voordeel van oversized frames is het grotere traagheidsmoment (lees: stijfheid), waardoor je een kleinere wanddikte kunt gebruiken.

Bij staal of dat nu PBS of ChroMo is wordt dat nooit gedaan omdat je dan flinterdun materiaal zou krijgen wat weer makkelijker knikt/deukt.
 
Precies... Het voordeel van oversized frames is het grotere traagheidsmoment (lees: stijfheid), waardoor je een kleinere wanddikte kunt gebruiken.

Bij staal of dat nu PBS of ChroMo is wordt dat nooit gedaan omdat je dan flinterdun materiaal zou krijgen wat weer makkelijker knikt/deukt.

Dat hoef je me niet uit te leggen ;) Heb het eea in de werktuigbouwkunde gedaan. :P
 
Misschien een stomme vraag. Maar dus op alle andere onderdelen wordt dus zoveel gewicht bepaart??? Dat scheelt niet eens zoveel 7 kilo??
Die motor is dus dik over de 100.000 gulden!?

die fiets die op de site van carbo tech staat zal zeker over de 50.000 euro kosten .
en de brsparing op het fram is toch bijna de helft het fram van een duc weegt 15 kilo kaal .dus dan is 7 kilo best veel.
maar het is erg moeilijk om onder de 150 kilo droog te komen .aangezien er na verloop van tijd niet veel meer af te halen valt .
ikzelf kan nu nog hooguit 10 kilo besparen maar dan ben ik wel 10.000 euro lichter .
gaaf jo zo`n hobby die geld kost :?
 
die fiets die op de site van carbo tech staat zal zeker over de 50.000 euro kosten .
en de brsparing op het fram is toch bijna de helft het fram van een duc weegt 15 kilo kaal .dus dan is 7 kilo best veel.
maar het is erg moeilijk om onder de 150 kilo droog te komen .aangezien er na verloop van tijd niet veel meer af te halen valt .
ikzelf kan nu nog hooguit 10 kilo besparen maar dan ben ik wel 10.000 euro lichter .
gaaf jo zo`n hobby die geld kost :?

10.000 euro....damn. Ik vind mijn fietsje al duur aan het worden!!

Denk dat ik volgend jaar toch maar eens naar een duc ga kijken. :) Ik vind ze toch wel heel erg gruwlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan