Een ducati van 130kg????

AJK

Die hard MF'er
26 feb 2002
491
0
thuis waar ....
Ik heb een 6 maanden terug ergens een verhaal gelezen over een Ducati met een speciaal frame. Het zou exact hetzelfde frame zijn. Alleen dit frame was gemaakt van .... Met als resultaat een Duc van ongeveer 130kg. Ik weet dat er ergens een website over is. Alleen mijn vraag is dan ook waar?
Nee, ik heb helaas niet genoeg geld. Laat staan voor een standaard Duc. Ben wel heeeel erg nieuwsgierig. Ik heb al de nodige uurtjes gezocht met verschillende zoekmachines.

Misschien één van jullie!!! :)

Alvast bedankt :}
 
Frame van titanium of zo? Blok ook?

Kan me niet voorstellen dat ie gewoon uit staal of alu is opgebouwd.......

Mark TT
 
Blok zie ik niet gebeuren van Titanium... Veels te veel complicaties met bewerkingen (ook al niet gietbaar).

Frame nog wel, alleen zou dat verschrikkelijk duur worden.
Carbon frame zou wel kunnen.
 
Ik zou het niet precies weten. Het was iig van een bedrijf. Ze promoten daarmee hun kunnen! Dat is wel gelukt lijkt mij zo. Damn 130kg.
 
ik had em geloof ik een keer in een motorboekje zien staan et frame en kappen waren helemaal carbon en et blok was ook van iets speciaals gemaakt.maar ik vind die kappen van carbon niet mooi.
 
Deze maand staat er in de PB een 996SPS

www.tecmoto.co.uk

Ook zowat alles carbon. Weegt nat 196 kg: is lichter dan een 2002 blade.

Maar 130 kg droog lijkt me wel erg weinig
 
Een frame van 130kg, is dat niet veel? Lijkt mij dat het blok nog eens zoveel weegt en dan heb je wel een zware brommert hoor.
 
Volgens mij weegt een los frame iets van 15 kg, dus om totaal op de 130 uit te komen moet er wel iets meer gebeuren dan alleen een ander frame.

Stond er een poosje terug niet in de Kixcstart een artikel over iemand die in een TT of F1 frame met een 900SS motor had gevlochten? Meen me te herinneren dat die niet veel woog (maar 130...?)
 
Deze misschien, 118 kg droog

supermono.jpg


Supermono rulez :}
 
Volgens mij weegt een los frame iets van 15 kg, dus om totaal op de 130 uit te komen moet er wel iets meer gebeuren dan alleen een ander frame.

Stond er een poosje terug niet in de Kixcstart een artikel over iemand die in een TT of F1 frame met een 900SS motor had gevlochten? Meen me te herinneren dat die niet veel woog (maar 130...?)

Precies, alleen op het frame zoveel gewicht besparen lukt niet, blok weegt ook maar iets van 40 a 50 kg. Dus erg exotisch opgebouwd.

Wel eens gelezen van een Blade die ze tot op elk detail hadden afgeslankt, woog ook nog maar iets van 140 meen ik, en daar hadden ze echt op elk detail gelet, 130 kg zijn Gp waarden voor een 2 cilinder 2takt 500cc, tel uit je winst.
 
Niemand dus..... Ik zal nog eens gaan spitten bij Google. Doe ik overmorgen dan. Ik blijf zoeken tot ik die site weer heb!!! Ik zal jullie op de hoogte houden. Er was idd meer gedaan dan een ander frame.

ik heb wel deze gevonden http://www.carbotex.com/Picture_Gallery126.html

Ik ben al aardig op weg. moet nog 30kg afvallen. Deze weegt 350lb (158kg). Waar staat dat ding!!???
 
Laatst bewerkt:
JAJAJAJA, ik heb gelogen!! Ik bied dan ook mijn excuses aan. Het scheelt 7 hele kilo's!!!! Dus dan weegt ie nog :} 137 kilo :} .

Dit was hem! Ik had wel een andere site gezien.
Daar stonden meerdere gegevens over de motor.

916rhen1.jpg

 
Laatst bewerkt:
hij is mooi...

maar dat achterwiel is echt lelijK :r
voor de rest sja..138 kg...dat stuurt als een jekko :)
 
Ik heb een 6 maanden terug ergens een verhaal gelezen over een Ducati met een speciaal frame. Het zou exact hetzelfde frame zijn. Alleen dit frame was gemaakt van .... Met als resultaat een Duc van ongeveer 130kg. Ik weet dat er ergens een website over is. Alleen mijn vraag is dan ook waar?
Nee, ik heb helaas niet genoeg geld. Laat staan voor een standaard Duc. Ben wel heeeel erg nieuwsgierig. Ik heb al de nodige uurtjes gezocht met verschillende zoekmachines.

Misschien één van jullie!!! :)

Alvast bedankt :}

Het staat er al op, hij is van Carbo-Tech. Zie www.motopro.com/assets/images/assets/images/carbotechlogonew.gif

De link naar de site van Carbo-Tech kan ik ook niet vinden. Maar misschien weten ze die bij motopro ook wel.

Groetjes,

ZXRené
 
hij is mooi...

maar dat achterwiel is echt lelijK :r
voor de rest sja..138 kg...dat stuurt als een jekko :)
Achterwiel zal ook wel van koolstofvezel zijn, net als voorwiel overigens. Blij dat ik de ombouw niet heb hoeven betalen... :+
 
Ben wel benieuwd wat z'n fiets kost. Zal wel flink duur zijn. Ach ja wie weet ooit.......
het frame kost 32500 gulden .heb ooit geinformeerd wat het zou kosten om hem in mijn fiets te monteren ,scheelt 7 kilo
vind het net te duur ,heb al wel frame`s gezien van titanium ,kost 7000 dollar ,scheelt 5 kilo op standaard frame
ik ben nu nog wel tevreden met een 194 kilo incl 24 liter benzine en startmotor etc...
 
Terug
Bovenaan Onderaan