Een ECHT waterdicht pak? Welk merk??

kawaknaller

MF'er
12 apr 2005
161
0
Tja...ik rijd al jaren met een MQP pak en ondanks dat ik hem volgens de voorschriften gewassen heb...lek op diversen plekken.
Met speciale shampoo gewassen, niet gecentrifugeerd en wel geimpregneerd maar helaas, ook de broek is "het haasje"

Ok, dus nu op zoek naar een nieuwe jas en broek....het regent iets te veel de laatste tijd dus heb weinig keus.

Welk merk? Wat is je ervaring?
 
fart.jpg


Ik heb een zwarte alpinestars en is naar mijn gevoel echt waterdicht.
Mijn textiel ( zogenaamd waterdicht ) pak van Rev'it niet.

Dus naja, leer is ook wel waterdicht.
 
ik heb een lookwell, MQP, en heinrich uitrusting, en alledrie lekken ze als ik een uur in de regen rijdt, spuit er altijd nog een keer een spuitbus overheen, zou het beter waterdicht maken, maar na een uur altijd nat van de regen,geloof eigenlijk niet dat er iets echt waterdicht is.

[me]het moet maar eens ophouden met regenen[/me] :(
 
Mijn rijles pak was heel mooi waterdicht. Lekte na 2 uur lessen maar op 1 plek, m'n kruis :X
Het werd dus een beetje genant om na de rijles over straat een stuk te moeten lopen naar m'n auto -O-
 
Verheul in Vroomshoop heeft van die All-Weather overalls, die komen heel dicht in de buurt van 100% waterdicht...
 
Ik heb een spidi H2OUT pakje, kost wat maar dan heb je ook wat(erdicht) nog geen lekkage's gehad alleen bij handen en enkels en als je zonder binnen voering (broek) rijdt in de regen.
kan mss ook een regenoverall kopen?!
 
heb een regen overall van evo, werkt perfect heb ik afgelopen week gemerkt :+
 
Tja...ik rijd al jaren met een MQP pak en ondanks dat ik hem volgens de voorschriften gewassen heb...lek op diversen plekken.
Met speciale shampoo gewassen, niet gecentrifugeerd en wel geimpregneerd maar helaas, ook de broek is "het haasje"

Ok, dus nu op zoek naar een nieuwe jas en broek....het regent iets te veel de laatste tijd dus heb weinig keus.

Welk merk? Wat is je ervaring?


Ik was mijn all-weather pak niet. Ik ben inderdaad bang dat ie gaat lekken daarna. Mijn broek (Rev-it) lekte bij het kruis, het was een nieuwe broek en dus terug laten sturen naar de fabriek. Nu is 't goed.


CAT
 
Overigens heb ik laatst 200 km door de regen gereden in mijn leren kushitani combi. En het viel me nog reuze mee hoeveel water daar doorheen kwam. Op bepaalde plekken zijn natuurlijk een paar druppels al genoeg maar de jas, waar weinig stretch-stof in zit, heeft het me nog goed droog gehouden.
 
mijn clover pak begint na 4 jaar misbruik nu een beetje vochtig te worden in een regenbui, daarvoor nergens last van gehad.
 
Een textielen pak begint uiteindelijk toch te lekken. Ik doe gewoon een regenoverall over mn leren pak. Gegarandeerd waterdicht ;)
 
een bmw jas: 14 uur in de stromende regen en nog geen spatje wat op mijn onderdkleding
maar ja.. daar betaal je net als bij Rukka de hoofdprijs voor
 
Tja...ik rijd al jaren met een MQP pak en ondanks dat ik hem volgens de voorschriften gewassen heb...lek op diversen plekken.
Met speciale shampoo gewassen, niet gecentrifugeerd en wel geimpregneerd maar helaas, ook de broek is "het haasje"

Ok, dus nu op zoek naar een nieuwe jas en broek....het regent iets te veel de laatste tijd dus heb weinig keus.

Welk merk? Wat is je ervaring?

Zelfde met een IXS jas. Tegenwoordig rij ik gewoon in leer met een (fiets) regenpak eroverheen ... prima waterdicht! :)
 
Hartelijk dank allemaal voor jullie reactie....en ik ben nu net ff bijgekomen van het eerste bericht met foto.... :Y _O- ....en nog multifunctioneel ook zo te zien, behalve waterdicht ook gelijk een 100% Airback zo te zien.... :z


Bij een zaak hier in Veenendaal geeft Stadler 10 (!!!!!!!!) jaar garnatie op hun jassen....tussen de 99 en de 700 pleuri....daar ga ik straks even kijken denk ik.
 
alleen nylon regenkleding is waterdicht .

gewone motorkleding gaat op den duur altijd lekken.

ik heb een Top-skin pak en na een half uur voel ik ook nattigheid bij de

rechter schouder. terwijl Top-skin altijd leverancier was van de politie en

veel rijscholen is dure kwaliteit ook niet waterdicht...... :P

koop er een gewoon regenpak bij dan heb je nergens last van.
 
Gewoon mn leren pakkie van Spyke, beetje invetten, nerges last van. Als ik een spijkerbroek aan heb doe ik er gewoon een regenbroek overeen, die heb je ook speciaal voor motorrijders, dus niet zo idioot wijd en gewoon netjes zwart inplaats van die nichterige kleuren.
 
wel leuk een leren pak met regenpak eroverheen, maar ik vind het nogal een gedoe om aan te trekken, je gaat meer zweten dan ik een knap tex pak, en `s winters is het niet echt prettig.
 
Heb inmiddels met Save gebabbelt want die jas is net een jaar oud.....komt goed zeggen ze en met de broek waarschijnlijk ook.

Was nog ff bij die Stedler jas wezen kijken....tja...€645,= is toch wel erg veel pleuries voor een jas..toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan