Een echte design klassieker: de APRILIA MOTO'6.5 (totaal 6129 geproduceerd)

Unknown.jpeg
 
Laatst bewerkt:
En waardevol document: De Nederlandstalige ONDERDELENLIJST (Even uitdraaien en plastifiseren)
fullsizeoutput_1a8e.jpeg
 

Bijlagen

  • aprilia-motó-6.5-catalogus.pdf
    2,6 MB · Weergaven: 8
Laatst bewerkt:
Ik ben lid van de 'Club 6.5 Italia'. dat kost maar 25 Euries per jaar. En je krijgt jaarlijks ook nog een leuk gadget toegestuurd. Voor het jaar 2023 hebben ze wel een heel leuk item gevonden. Vandaag kreeg ik 'm al binnen (had in november al betaald). SUPER LEUK als 'lamp' op je werktafel of in de 'Mancave'!

321971613_847064723044976_8686214840034528028_n.jpg
 
Ik ben lid van de 'Club 6.5 Italia'. dat kost maar 25 Euries per jaar. En je krijgt jaarlijks ook nog een leuk gadget toegestuurd. Voor het jaar 2023 hebben ze wel een heel leuk item gevonden. Vandaag kreeg ik 'm al binnen (had in november al betaald). SUPER LEUK als 'lamp' op je werktafel of in de 'Mancave'!

Bekijk bijlage 1834861
Hij is weer leuk!
 
BIG SIZE MATTERS



Links:


Bridgetone

130 / 80 - 17 65H


Battlax BT 45 R


Omtrek 200 cm





Rechts:



Bridgetone


130 / 90 - 17M / C 68V


Battlax BT 45P


Omtrek 207 cm



De linker band is een stuk kleiner dan de rechter band.


Het verschil is goed te zien.


Uiteindelijk is het verschil aan de benzinepomp te merken.


Immers voor de zelfde aftand maakt het linker wiel meer omwentelingen.



fullsizeoutput_1ac6.jpeg
De rechter band staat overigens beter dan de linker!
 
Projectie van de originele DIA welke bij de luxe prospectus zat bij de introductie van de Moto 6.5 ..... Het logo op de tank. Deze is nog simpel met alleen de tekst MOTO....


326366862_1121846581823507_5934919148890246861_n.jpg
et maar
 
Laatst bewerkt:
Op de Motorbeurs komen diverse displays te staan. Vooral die van de Club 6.5 Italia (midden) en de twee APRILIA lichtzuilen zullen opvallen.

fullsizeoutput_1b2d.jpeg
 
BELEVENISSEN VAN EEN EXPLOITANT OP DAG 2

Toch wel even schrikken als ik (een beetje laat) aan kom lopen bij de ingang van de Jaarbeurs. Wat een mensenmassa was onderweg (vanaf het station) en de grote hoeveelheid wat al stond te wachten bij de ingangen (Er zijn 4 ingangen). Ik moest me er langs wurmen om naar binnen te komen. Wel handig zo’n bandje om de pols waarmee je direct toegang hebt. Bij de stand in hal 9 aangekomen snel even alles gereed maken (na het tijdelijk opbergen)….. Oeps daar was mijn ‘sidekick’ Menno voor de dag al. Hij stond nog voor de kassa te wachten op mij en ook zo’n polsbandje. Ook snel naar binnen maar de horde was al bezig naar binnen te gaan.

Eigenlijk direct hadden we aandacht. De stand zit naast een hoofdpad en de Moto 6.5 die op de Motolug-trailer staat is direct naast het pad gepositioneerd. Dat valt dus op, zo blijkt. Kijkers genoeg en als ik de mimiek en gebaren kan lezen zitten daar een hoop ‘kenners’ tussen. Hoe vaak we niet hoorde “ik heb er ook eentje gehad (en spijt dat ik ‘m weg deed)” ….. Haha!
Maar goed, praatje hier en daar en zo verliep de hele dag.
Ik heb een Zwarte Moto 6.5 te koop staan en daar was ook hele leuke aandacht voor. Sommigen wilden er alles van weten. Klinkt hoopvol voor de verkoop.

Op een gegeven moment zie ik een vader en een zoon naar mijn Moto schuifelen. De vader begeleide de zoon omdat deze blind is. Voorzichtig begon de zoon de contouren van de Moto te voelen. De vader vertelde honderd uit wat hij aanraakte. Ik had het zo kunnen laten gaan maar ik besloot wat toelichting te geven. De zoon was zeer geïnteresseerd. Na mijn verhaaltje vroeg ik of hij wel eens op een motor gezeten had. Nou nee, dat niet dus. Nou, zei ik ga je gang! Met wat hulp kwam hij er op. Z’n gezicht straalde van oor tot oor. En de vader straalde mee. Wat een pracht moment! We namen afscheid met een enorme dank je wel…… Vader en zoon vervolgden hun weg verder de beurs op…..

Na deze twee dagen is mijn deelname aan de beurs al zeer geslaagd. Al zou er vanaf nu niemand meer belangstelling hebben, het kan bij mij al niet meer stuk. Die jongen heeft volledig mijn dag gemaakt….

En er zijn nog twee te gaan……


332029993_859526215145280_934236136397189094_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik ben bijna jaloers dat jij zoveel passie hebt voor 1 motor , het is gewoon mooi om te zien . Ik heb er al +- 35 gehad en er zullen nog wel 30+ komen en gaan . maar mijn
PMZ-A-750.jpg

zal een droom blijven , of ik moet een loterij winnen . maar mooi om te zien dat het wel kan.
Het blok is Rotax ? ik had een armstrong MT500 die erg fijn reed . en makkelijk onderhoudt ivm riem ipv ketting op de nokas.
 
DAG 3: Druk, drukker, DRUKST op zaterdag!

Man, man man….. Direct vanaf 10 uur toen de deuren open gingen kwamen drommen mensen de hallen in stromen. Om 11 uur kon je alleen nog voetje voor voetje voortbewegen. Wat een drukte.
Gelukkig verspreidde zich de menigte en gedurende de hele dag was het overal super gezellig.

Onze Aprilia Moto 6.5 stand werd goed bezocht en vele praatjes werden gemaakt. Ook bezoek uit Duitsland mochten we verwelkomen. Met dank aan Vincent en Rob was het weer genieten. Overigens was mijn persoonlijke hoogtepunt het moment dat mijn kleinzoon Olivier mij in de armen sprong toen hij met zijn vader kwam aanlopen. Hij vond al die motoren prachtig en zijn Opa stoer…Haha (hij is pas 5).

Pas om 16.00 uur word het rustiger en konden we eindelijk een beetje uitrusten. Opvallend was dat er toch heel veel MOTO 6.5-eigenaren zijn die al jaren zo’n ‘ding’ hebben puur voor de ‘looks’ en design maar er maar heel weinig op rijden. Een Moto met maar 1500 km op de teller (en dat na 25 jaar) is uniek maar geen uitzondering zo blijkt. Hoe bijzonder dus…..

Morgen zondag is alweer de laatste dag.....


IMG_1972.jpg
PHOTO-2023-02-25-12-03-06.jpg
 
Laatst bewerkt:
…. EN TOEN ZAT HET ER OP!
Vandaag maandag 27 februari was het ‘opruimdag’ op de Motorbeurs.
Gisteren was de laatste beursdag en aan het einde had ik alvast de gelegenheid gehad al 1 Moto en wat standspullen mee te nemen. Daardoor behoefde ik deze maandag maar twee keer tussen Gouda ren Utrecht heen en weer te pendelen voor het overbrengen van de andere 2 Moto’s en standspullen. Dat ging vlot en om 12.00 uur waren we klaar voor de terugreis.
Heel apart om dan al in een bijna lege hal te staan, waar alleen nog wat standbouwers druk bezig waren. Mijn Moto bleek de laatste te zijn die de hal verliet. Bijzonder hoe snel zo’n hal leeg gemaakt wordt. De foto’s maken het duidelijk……

IMG_2075.jpg

IMG_2074.jpg
IMG_2076.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan