Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Niet de meest voor de hand liggende motor om te verbouwen. Of misschien daarom juist.Dit is een foto van mijn nieuwe project. Heb gelukkig wel alle onderdelen, maar nog veel werk te verzetten. De Moto is door de vorige eigenaar flink mishandeld. Wilde er een Scrambler van maken, maar had de ballen verstand er van. Super zonde, Maar ja, dat is verleden tijd. Hij moet weer in topconditie komen. Zal wel even duren. Maar ach, daar is het een hobby voor......Bekijk bijlage 1494949
De prijs was er zeker naar! Hij was incompleet en het zoeken naar alle ontbrekende onderdelen koste al veel tijd. Vooral het juiste zadel vinden en de kilometertellerbehuizing (compleet). Maar nu heb ik alles en kan het opknappen beginnen. Het was van oorsprong de zwarte versie, maar hij wordt dus de (populairdere) oranje/zilver versie.Als de prijs er maar naar was...
Zo op het eerste gezicht valt me op dat de kroonplaat nog netjes is (die zijn meestal verweerd), maar voor de rest...
Is het de bedoeling dat dit je zilver/oranje gaat worden? Welke kleur was deze oorspronkelijk?
Ik ga vandaag ook weer een beetje frotten aan de "nieuwe" Moto 6.5. Nieuwe knipperlichten zijn binnen, dus kunnen gemonteerd worden.
Verder vloeistoffen vervangen, lakwerk polijsten en in de was zetten en was klein poetswerk.
Het is inderdaad niet de meest voor de hand liggende motor om er een Scrambler van te maken, alhoewel er hele fraaie voorbeelden zijn. Maar hij wordt weer helemaal origineel. Er was wel veer aan gerommeld (o.a. flink met een zwarte spuitbus te keer gegaan op een vreselijke manier), maar er was geen schade of geslepen aan het frame. In de vorige post legde ik al uit dat veel onderdelen miste. Ik denk dat de vorige eigenaar daardoor de bomen niet meer door het bos heeft gezien, want je moet wel de weg weten om aan onderdelen te komen.....Niet de meest voor de hand liggende motor om te verbouwen. Of misschien daarom juist.
Geen onherstelbare dingen, zoals geslepen aan het frame of zo?
Kende je deze........
Rijdt ook goed voor langere stukken hoor. Eind vorig jaar een dag gereden (450 km) en ik had geen zadelpijn! Moet eerlijk toegeven dat ik niet harder heb gereden dan zo'n 110. Simpelweg omdat ik ook van de rit en de omgeving wil genieten. Hij kan met gemak harder, maar het wordt dan minder comfortabel door de wind....Leuk stukje!
Ik ben trouwens net terug van mijn eerste korte testritje met de "nieuwe" Moto 6.5.
Wat rijdt deze motor toch lekker (voor de korte stukjes )
Op Marktplaats staan er tig te koop vanaf 20 Euro. Dan wel ophalen natuurlijk, maar even kijken welke het dichts bij wordt aangeboden. Kies wel voor de uitvoering met dubbel stel wielen (enkele wielen is instabieler) en kijk of die rubberen steunen er bij zitten......Grappig. Ik heb er recentelijk ook een willen bestellen voor de mijne, maar tijdelijk uitverkocht. Dus even geduld nog.
Ja dat is een euvel van de Moto, helaas. Alleen overspuiten zou helpen. Er zijn er genoeg die dat gedaan hebben en met een zeer goed resultaat.Ik zie trouwens dat jij ook last hebt van alu pitting op je velg. Op mijn 98’er zit dat ook.gekocht van iemand die hem een tijd (te lang) heeft opgeslagen gehad in een vochtige schuur. De 96’er van me heeft nog klokgave velgen.
Zo!! Je hebt er twee! Mooi man!! Eentje voor jou en eentje voor je meisje?Mijn twee Moto's: