Een echte design klassieker: de APRILIA MOTO'6.5 (totaal 6129 geproduceerd)

Dat gebeurd bij mij ook wel eens.
Met de 6.5 iets minder. Maar ik heb dat met veel motoren.
Diegene die ik lelijk vond en nu reeds heb (gehad) :

Suzuki gsx1100E
Suzuki gsx1100 ES vond ik spuuglelijk en nooit kwam het in mij op om er te 1 te bezitten. Heb er intussen 4 gehad :+
Suzuki gsx1100 EF vind ik nog steeds moeilijk, maar ok als straatdrag voor tijdperk Vmax.
Suzuki gsxr 750 1985 - 1987. Heb er daarna veel gehad.
Streetfighters in het algemeen. En heb er nu reeds 3 gehad.
Srad met zijn dikke kont.
Zelfs de bol d'or en alles met comstar velgen vond ik in de begin 90 lelijk. Intussen....8-)
Walter wolf. Nu zeer ok
DR750 en 800 big. Nu ok
De GS met eendenbek blijf ik moeilijk vinden.

Hier nog een foto van vroeger

6.5 is een ideale modieuze, ietwat dure, bezemhouder :X
knuppel hoenderhok

Geen van de motoren heb ik nog op de zxr na.
Ook geen onderdelen. (ik hoor jullie al denken)
mooi tapijten ook van de kringwinkel. :Y
Bekijk bijlage 1601064
Met een aantal van de fietsen die je opnoemt heb ik het zelfde,de eerste gsx1100 en 750 bijvoorbeeld ook,nu waardeer ik ze omdat het
in die tijd iets bijzonders was,nog zo,n design klassieker waren de Katana modellen,daar heb ik er 2 van gehad,een 750 en 1100,
die vond ik verschrikkelijk toen ze net op de markt kwamen.
 
Goh! Flinke wisselingen. Nu nog maar 1 motor dus. En wat vond je van de Moto 6.5?
Nee hoor. Ik heb het bij enkele belegen sportmotoren gehouden.

Je moest geen slimmerik zijn om te beseffen dat de 6.5 in waarde ging stijgen. Om mijn classic race-honger te stillen moest ik jaar na jaar mijn budget op orde hebben voor het volgende seizoen.
Ik heb puur opportunistisch zo'n 6.5 gekocht om door te verkopen en het meergeld te gebruiken voor de racerij.
Klinkt niet romantisch maar wil je racen dan heb je poen nodig. Hoe laag het niveau ook is.

Ik heb op tijd de stijgende curve gezien van de rdlc's-rgv's-gsxr's-6.5-bol d'ors-Monsters-TDR's-....
Puur uit winstbejag, maar alles voor de race passie. Geen poen = geen wedstrijden.

Maar eerlijk, de afwerking van de 6.5 was top. De eenvoud, de slimme lijnen. Het was een goed afgewerkte motor.
 
Maar eerlijk, de afwerking van de 6.5 was top. De eenvoud, de slimme lijnen. Het was een goed afgewerkte motor.
Als grote fan van de Aprilia Moto 6.5 kan ik het alleen maar eens zijn met je. En ja, 'You love it ore you hate it' is altijd een issue bij designachtige motoren. Maar wat betreft die waardestijging van de Moto 6.5 dat had je goed gezien. Binnen een paar jaar zijn de prijzen enorm toegenomen. Ongeveer 4 jaar geleden kocht je een mooie voor ongeveer 2500 Euro, maar nu moet je er minimaal 1000 Euro of veel meer voor betalen. Accessoires zijn helemaal onbetaalbaar geworden. Onderdelen steeds moeilijker te vinden (of als je ze vind schreeuwend duur). Maar ja, exclusiviteit kost geld. Zodra iets betaalbaar en algemeen is, is de kans groot dat ook de Action het heeft.... Haha.

Maar succes met je racerij-hobby!
 
Een beetje schetsen....
MOTO6_5.jpg
 
Gisteren bezoek gehad in m'n 'mancave'. Een MOTO-rijder had problemen met starten. Het lukte soms na doorstarten en dan liep hij zeer onregelmatig. Oorzaak? Er was al via een vriend een poging gedaan en daarbij was wel opgevallen dat het luchtfilter volledig (soort schuimrubber) vergaan was en uit elkaar gevallen. De resten lagen in het luchtfilterhuis. De carburateur was Ultrasoon behandeld dus dat moet het probleem niet zijn. Electronisch dan? Het werd zoeken. Nu heb ik alle onderdelen liggen dus het werd stap voor stap onderdelen wisselen en uitvinden waar het aan kon liggen. Geen resultaat dus dan maar de carburateur maar wissen (had er een liggen van een Moto waar ik mee bezig ben). BINGO! hij liep weer zoals het hoorde! De carburateur was dus de boosdoener. Met die wetenschap is mijn bezoeker weer huiswaarts gegaan. Nu kan hij de carburateur eens goed laten controleren (of een nieuwe zoeken). Maar de reden is dus wel duidelijk. Het luchtfilter is de boosdoener. Dat wordt sowieso het luchtfilter vernieuwen! Tip: controleer het luchtfilter en zie je onregelmatigheden? Vernieuwen. (of eigenlijk sowieso vernieuwen, want na 25 jaar is het wel tijd).



fullsizeoutput_1537.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Nog zo'n onderdeel wat na 25 jaar wat aandacht verdient: Het gaat hier over de inlaatrubber (tussen carburateur en spruitstuk) wat door de tand des tijds soms gebreken gaat vertonen. Haarscheurtjes in het rubber kunnen uiteindelijk een lekkage van valse lucht gaan betekenen. Dit onderdeel is nog bestelbaar (in beperkte mate) dus altijd handig alvast in huis te hebben. Kost ongeveer 22 Euro (excl. verzending). Van tijd tot tijd controleren kan geen kwaad. Het rubber op de foto is wel erg bijzonder, maar het kan dus voorkomen!
IMG_20210329_112056.jpg
 

Zaterdag 24 April
Unknown-1.jpeg
(vanaf 13.00 uur) komen de liefhebbers van de Moto 6.5 bij elkaar op de DAM in Amsterdam.
Heb je een Moto 6.5? JE BENT WELKOM!
 
Leuk initiatief, ik zou wel willen maar ben bang dat ik nog niet voldoende hersteld ben om deze rit op de motor te kunnen volbrengen. Maybe next time
 
Leuk initiatief, ik zou wel willen maar ben bang dat ik nog niet voldoende hersteld ben om deze rit op de motor te kunnen volbrengen. Maybe next time
Even aankijken. We zijn dan een week verder, dus misschien gaat het lukken. Zie het als de opening van het motorseizoen voor je....Haha!
 
Zaterdag 29 Mei staat een nieuwe rit gepland. Vertrekpunt GOUDA. Verzamelen bij de Mac Donalds (Nieuwe Gouwe O.Z. 19) om 11 uur. Dus heb je een Moto 6.5, dan ben je van harte welkom. De rit zal door het 'Groene Hart' gaan langs o.a. de Gouwe en de Lek.
 
Laatst bewerkt:
Niet vergeten voor de Moto 6.5 liefhebbers: Aanstaande zaterdag 29 mei: 11.00 uur verzamelen Mac Donalds in Gouda voor een tocht door midden Holland.

fullsizeoutput_1581.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan