Een echte design klassieker: de APRILIA MOTO'6.5 (totaal 6129 geproduceerd)

Bijlagen

  • fullsizeoutput_1b3d.jpeg
    fullsizeoutput_1b3d.jpeg
    12,9 KB · Weergaven: 7
MOTÓ

Het eerste ontwerp van de Motó 6.5 had een andere logo-verdeling dan de latere versies.
In de eerste PERSMAP staat de Moto 6.5 afgebeeld met deze logo's.
Ook de tekening / vouwplaat van Philippe Starck laat deze logo's zien.
Het logo op de tank had alleen de letters 'MOTÓ'
Op het kontje stond '6|5' en 'Aprilia'
De handtekening 'Starck' ontbrak nog.

fullsizeoutput-f2d.jpg


fullsizeoutput-f2b.jpg


fullsizeoutput-f2a.jpg
 
In 1998 was er een expositie in het GUGGENHEIM MUSEUM in New York met 114 meest iconische motoren in de geschiedenis zoals de Aprilia MOTO 6.5. In 2002 kwam er een speciale kalender uit.

51-XHN5-Y4-GEL.jpg
s-l1600.jpg
 
Komend weekend even lekker touren in de Eifel. De Duitse club heeft het weekend georganiseerd in Blankenheim. We overnachten in een kasteel annex jeugdherberg. De weersvooruitzichten zijn prima dus dat wordt genieten. Ik ga met nog twee Nederlanders dus we dragen weer (net als vorig jaar) weer ons internationale steentje bij.....

burg-blankehiem-thront-ueber-dem-ort.jpg
 
Triest... Ik kon hem niet persoonlijk, maar volg dit topic al sinds het begin. Ik wist dat ie een tijd ziek was geweest, en weer opgeknapt begon aan dit topic.
Sterkte aan familie en vrienden gewenst.

Overigens, als dit bekend word bij een moderator, krijgt Erik een "in memoriam" op zijn status.

Edit, ik zie net dat dat al aangevraagd is.
 
Ik kreeg zojuist door dat TS - echte naam Erik Gemser - vandaag is overleden. In de 6.5. community was Erik een icoon en zullen we hem missen.
Langs deze weg veel sterkte en kracht gewenst voor zijn familie- en vriendenkring.

Jemig wat ontzettend verdrietig.
Ik dacht echt vandaag nog even aan hem…

Ik kende Erik goed via het Motó 6.5 circuit. We hebben samen het Moto6.5 forum opgestart en veel dingen gedaan op social media.
IMG_5687.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Spijtig te lezen dat de TS is overleden, alle familie, vrienden en bekenden gecondoleerd.
Ik kende Moto65man niet persoonlijk maar las wel zo nu en dan dit topic over een heel bijzondere motor.
Zijn enthousiasme over deze Aprilia is mooi om te lezen.
Allen heel veel sterkte...
 
Terug
Bovenaan Onderaan