Een echte design klassieker: de MV Agusta Ipotesi (totaal 1991 geproduceerd)

Dutchy748

MF veteraan
23 jun 2015
8.300
14.141
Je bent niet "op zoek naar"....

en dan komt ie toch op je pad...

mv - kopie.jpg



mv1 - kopie.jpg



mv2 - kopie.jpg



mv4.jpg



mv3_LI.jpg


In oktober naar de RDW voor NL kenteken.. :]
 
*O*Kijk DIT had ik niet verwacht op het MF .
Zelf heb ik de voorloper hiervan en de 125 sport, beide nog in kratten en dozen.
Die kleine Italiaanse machientjes, 🥰
Een "gewone" 350S?

1630857422621.png

(Ook bijzonder hoor!!)
 
Laatst bewerkt:
Gelukkig nog een betaalbare MV,vroeger reed er een 350 regelmatig door het dorp waar ik woonde,zat een kuip op en ook een open uitlaat systeem die een mooi geluid produceerde.
 
leuk ding ! prachtig gaaf exemplaar.
zoiets staat hier ook te glimmen.
ooit voor een paar honderd gulden gekocht en 20 jaar later gerestaureerd.
ipotesi.jpg

daarna , vrij recentelijk in een gekke bui de bijbehorende 125 erbij gekocht.
prachtig miniatuurfietsje , de gemiddelde noord europeaan kan kiezen tussen de linkerbil op het zadel of de rechterbil.
voor twee billen is het zadel te smal:X:X
Mijn 125 kwam zo bij iemand uit de schuur, bij nader onderzoek zat er geen zuiger in en het bigend zat vast.
dus als iemand een geheim voorraadje zuigers heeft houd ik mij aanbevolen!
mv agusta 125 a.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor!

Ben onderweg naar Santander.....


Op een Honda:-)

20210916_170310.jpg




Ik heb een kuip die nog wat liefde nodig heeft.
20210824_201606_copy_2880x2156.jpg



En kuipsteunen..... O-)

kun je wat detail fotos posten van de steunen?
 
https://www.thekingofpiston.com/collections/pistoni-mv
@elefant Ken je deze site?
Ik heb er de zuigerveren voor mijn Gilera 150 gekocht.

ik had al eens op de site gezocht, toen kon ik niets vinden.eens kijken of ik deze keer meer succes heb. Ik zal eens een paar plaatjes schieten van de steunen.
wordt wel na het weekend...
Niks mis met een mooie honda , Ik heb zelf niet zo veel met japanse ik heb altijd met een schuin oog naar de rvf 400 gekeken , ik houd wel van lichte fietsjes.
maar ondertussen heb ik ruim genoeg motoren staan, ik heb mij voorgenomen niets meer bij te kopen O-)
 
Ik heb ze allebei jaren lang gehad .

De 350 b elettronica en de 350 ipotesi

Moet zeggen dat ze goed sturen en rijden.
Maar je moet wel van sleutelen houden want technisch zijn ze vrij slecht.

Heb de meest idiote problemen gehad.
 
Je moet sowieso van sleutelen houden bij zulke oude motoren,er is altijd wel wat met dat
oude spul,Amerikaans,Engels,Italiaans enzzz het maakt niet uit,verslijt het niet dan trilt het wel los of kapot,
en elektronica uit die tijd is net een kaars het brand wel een keer op:Y
Ik heb een groot deel van die evolutie meegemaakt,motoren zijn pas de laatste 30jaar steeds betrouwbaarder geworden.
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal.
Ik heb alleen maar oldtimer italianen gereden dus heb daar ervaring mee.
Maar de mv`s sloeg echt alles.
Van gescheurde koppen tot gebroken krukassen enz.
 
Vroeger waren er elke week wel de nodige motoren te reviseren,dat werd steeds minder,zo erg dat
ik het zelfs begon te missen ;)
 
ik heb goede ervaringen met de italianen uit die tijd , guzzi's , morini's , ducati's , cagiva's die zijn electrisch niet zo best maar motorisch onverwoestbaar.
als je handig bent met een multimeter kan je daar best gelukkig mee worden.
Ik heb ook wat engelse motoren uit die tijd gehad , dat was heel andere koek , daar ging echt alles stuk wat je kon bedenken.
gebroken krukassen , hoofdlager , bigend, versnellingsbakken . echt alles kan kapot .
Dat was leuk sleutelen , en je hoefde het gereedschap niet op te ruimen , na een reparatie kon je een rondje rijden, en de motor gewoon weer op de brug zetten voor de volgende reparatie.

Mijn Ipotesi heb ik als project gekocht en opgeknapt, geen 100 km mee gereden.
dus daar ga ik over de betrouwbaarheid niet veel van zeggen.
 
Nou ,ik ken hele andere verhalen over Italianen uit die tijd,toch niet zo onverwoestbaar als beweerd word 😬 :P
Maar dat is met veel merken uit die tijd zo,vraag je het een particulier dan zijn ze vaak positief over hun geliefde motor,
vraag je het aan dealers of monteurs dan krijg je de horror verhalen te horen;)
 
Ik heb het meest laverda gereden.
Moet zeggen bleven aardig heel , alleen de 750 en 1000 trilde nogal maar dat was ook het enigste.
En ik reed er niet alleen met mooi weer.
 
Ik heb het meest laverda gereden.
Moet zeggen bleven aardig heel , alleen de 750 en 1000 trilde nogal maar dat was ook het enigste.
En ik reed er niet alleen met mooi weer.
Tja ik heb eens met Gijs vDijk (DE Laverda specialist)gesproken,dan hoor je toch hele andere verhalen 🥴
Zijn overigens wel goed betrouwbaar te krijgen,maar toen ik hoorde wat dat ging kosten heb ik mijn Laverda toch maar snel verkocht.
Ook ooit 2 AJS motoren gereden,1 gereviseerd door een specialist en de ander door een gewone monteur,de eerste bleef heel,
de 2e begon na een paar 100km alweer heftig olie te lekken,ook gaf de dynamo het op,altijd naar een goed bekendstaande specialist
brengen als je iets betrouwbaars wil.
 
Laatst bewerkt:
Nou ,ik ken hele andere verhalen over Italianen uit die tijd,toch niet zo onverwoestbaar als beweerd word 😬 :P
Maar dat is met veel merken uit die tijd zo,vraag je het een particulier dan zijn ze vaak positief over hun geliefde motor,
vraag je het aan dealers of monteurs dan krijg je de horror verhalen te horen;)
Grappig, ik heb geen idee wat een dealer er van vindt, ik heb in mijn leven nog nooit een motor naar een dealer gebracht,
ik zou niet weten waarom ik dat zou doen, sleutelen kan ik zelf.8-)
ik gebruik de motor als dagelijks vervoer, autorijden vindt ik zonde van mijn tijd.:]:]
Ik heb minimaal een miljoen kilometers op oude rommel gereden, meer als een half miljoen op oude guzzi's
Daar komt nu nog 80 km/dag bij op het moment, ik heb gelukkig ( eindelijk) werk dicht bij huis.
jarenlang heb ik redelijk probleemloos 250 km/dag woon-werk gereden,( op een guzzi le mans 2 uit 1979)
dan schieten de kilometers lekker op.

Ik heb nog geen laverda gehad ( ik weet het, gebrek in mijn algemene ontwikkeling):$
De huidige motoren zijn ongetwijfeld veel beter/sneller/mooier/stoerder/betrouwbaarder,
maar ik ben er niet in geinteresseerd , ik heb niet eens een motor jonger als 30 jaar, mijn huidige woon-werkfiets is italiaans, en uit 1984.

Ps , AJS is engels , als je daar mee gereden hebt had je een hele goede.... normaal zijn ze stuk |(
 
Laatst bewerkt:
Grappig, ik heb geen idee wat een dealer er van vindt, ik heb in mijn leven nog nooit een motor naar een dealer gebracht,
ik zou niet weten waarom ik dat zou doen, sleutelen kan ik zelf.
ik gebruik de motor als dagelijks vervoer, autorijden vindt ik zonde van mijn tijd.
Ik heb minimaal een miljoen kilometers op oude rommel gereden, meer als een half miljoen op oude guzzi's
Daar komt nu nog 80 km/dag bij op het moment, ik heb gelukkig ( eindelijk) werk dicht bij huis.
jarenlang heb ik redelijk probleemloos 250 km/dag woon-werk gereden,( op een guzzi le mans 2 uit 1979)
dan schieten de kilometers lekker op.

Ik heb nog geen laverda gehad ( ik weet het, gebrek in mijn algemene ontwikkeling)
De huidige motoren zijn ongetwijfeld veel beter/sneller/mooier/stoerder/betrouwbaarder,
maar ik ben er niet in geinteresseerd , ik heb geen motoren jonger als 30 jaar, mijn huidige woon-werkfiets is italiaans, en uit 1984.
Ik heb nog nooit een Guzzi gehad en dat terwijl de Le Mans al vanaf de jaren 70 mijn favoriete model motor was,
dus ook een gebrek in mijn algemene ontwikkeling;),een Laverda dan weer wel,ook dat was 1 van mijn favoriete modellen,
heeft mij overigens ook niet laten staan.
 
Ik ga het beleven.

Over mijn VF500F2 staat het www ook vol met horror. Vreemden stuurden mij pb's dat "het een handgranaat" zou zijn.
Teller staat inmiddels op 89,000 en ik ben er net mee naar noord Spanje gereden... O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan