een fijne rechtopzitfiets dacht iets van CB600F

<zucht>

Wie zeurt, krijgt een.....

zo duidelijker :?
pffff nou snap ze em wel hoor !! hahaha

ehhh ietsje door de kroonplaat laten zakken achterveer aan laten passen superbike stuur erop en je zou naar mijn mening geholpen moeten zijn !!

het gaat tenslotte om centimeters he
 
hoeveel hoger zit ik dan?
ik ben maar kort en op die sv kon ook een ander stuur (is dat dan ook een superbikestuur geweest :? ) en hield het nog niet genoeg uit.

Heb je nu op de SVs gezeten of de Naked :?
Op de s kan idd een superbike stuur gezet worden, zodat de zit redelijk gelijk is aan de naked... :)
 
Probeer een BMW F650, zit je rechtop en voor wat kleinere personen goed te doen.

Gezien de ervaringen van de motorpolitie zijn ze behoorlijk wendbaar en betrouwbaar. Zijn weinig scooters die ontkomen. (kan ook aan de rijstijl liggen :+ )
 
Heb je nu op de SVs gezeten of de Naked :?
Op de s kan idd een superbike stuur gezet worden, zodat de zit redelijk gelijk is aan de naked... :)


op beiden.
de naked zat ietsje beter, maar nog niet goed genoeg. op de s was de zit behoorlijk extreem (voor mijn lengte) en daar kon dus een ander stuur op.
zal dat wel dat stuur zijn geweest wat hier wordt bedoeld.
 
op beiden.
de naked zat ietsje beter, maar nog niet goed genoeg. op de s was de zit behoorlijk extreem (voor mijn lengte) en daar kon dus een ander stuur op.
zal dat wel dat stuur zijn geweest wat hier wordt bedoeld.


Zoals ik het hoor is de Hyosung echt de fiets voor je! ;)
De zit is mij te braaf, te rechtop, maar voor jou misschien wel erg lekker?
Jammer dat je gix wegmoet, suc6 met je zoektoch, dat je maar weer lekker mag :]
 
Zoals ik het hoor is de Hyosung echt de fiets voor je! ;)
De zit is mij te braaf, te rechtop, maar voor jou misschien wel erg lekker?
Jammer dat je gix wegmoet, suc6 met je zoektoch, dat je maar weer lekker mag :]


de watte :?
nog nooit van gehoord.
zal eens even zoeken op google *D

edit
gevonden *D
kreeg eerst allemaal scootertjes B|
ik vind de CB600F leuker ;)
 
Laatst bewerkt:
Ga eens passen op een Vstrom 650.
Zit lekker recht, breed stuur, veel overzicht in het verkeer...
Snel genoeg, comfortabel enz...

Te hoog valt wel mee...
Ik ben 1meter70 en kan er goed mee overweg.
Anders is er een lager zadel te koop. (verlagen zou ook nog kunnen)
 
mijn voorkeur blijft na die honda uitgaan :X
en dan in mat blauw O-)

enige nadeel of nadeel...meer vraagteken is die rijwind op de snelweg.
kan ook een voordeel zijn want je hoeft niet zo hard te gaan om "het"gevoel te krijgen. als je snpat wat ik bedoel....

ik ben er nog niet helemaal uit.
 
ja helemaal!! maar die is me weer te duur.
kan ik voor dik 2500 euro minder die cb600f voor kopen. en die heeft ook nog zo'n leuke hoge uitlaat ;)
rare tik he? ik heb wat met hoge uitlaten *D
Je hoeft toch niet meteen een spiksplinternieuwe Monster te kopen?
 
Ja zegt genoeg maar never mind, ik zag net dat ik een heel origineel grapje maakte ;)

Succes met de rechtopfietskeuze nog (ik zou tog echt ff doorsparen voor die kawa)

Met 't bedrag dat je voor je soes krijgt moet dat toch redelijk lukken.

(Of je moet die kawa echt niks vinden tov die honda)
 
Hallo Janice

Ik heb ook reuma en onder vind de zelfde problemen als jij.
Ik rij op een bandit 600S , heb geen last van polsen schouders en mijn rug.
Een vriendin van mij heeft eem 750 monster (lady monster)
Wat mij opviel is dat deze fiets lekker laag zit en heeeeeeeeel licht stuurd.
Ik zelf overweeg om over te stappen naar een bandit 12oo , gewoon wat meer vermogen ,en het gewicht is maar 10 kilo meer.
Ben heel tevreden met mijn bandit en hij rijd ook nog lekker zuinig (1 op 19)
Mocht deze nou te hoog zijn voor je , dan kan je deze heel makkelijk iets laten zakken.
Kwa rijgedrag met heel veel wind , weinig last van.
De enige aanpassing die ik gedaan heb is een iets hogere ruit erop.
Een nieuwe bandit 600 kost niet zoveel , nog geen 6000 eurie en de 1200 geloof ik 9000 eurie

Bijlage: ruit zijkant.JPG
 
Hey Janice,

ik heb in het voorjaar ook een Honda CB600F gekocht, ook een blauwe maar wel een overjaars model want ik vond het mat blauw iets minder mooi dan het blinkende model van 2003, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak :)

Ik moet zeggen dat ik er nog geen moment spijt van gehad heb, van die aankoop, echt een motor waarmee je kan spelen, toeren, gek doen :)

Veel windbescherming heb je wel niet maar zolang je onder de 140 blijft is het allemaal wel goed te doen, het gaat bij mij immers om de bochtjes, en niet dat snel rijden...

In ieder geval veel succes met je keuze, hier een fotootje van men bike :

99125
 
eeuwig zonde van je gixxer maar dat vind je zelf ook en de reden is duidelijk!

Waarom kies je niet voor een cbr?? Vind ik een wat sportievere uitstraling hebben... en toch zit je op de motoren aardig rechtop en voor jou dus beter!!
Het nieuwe F model is echt super... tweedehands zijn te als je je gixxer inruilt makkelijk te betalen *D
 
Hey Janice,

ik heb in het voorjaar ook een Honda CB600F gekocht, ook een blauwe maar wel een overjaars model want ik vond het mat blauw iets minder mooi dan het blinkende model van 2003, maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak :)

Ik moet zeggen dat ik er nog geen moment spijt van gehad heb, van die aankoop, echt een motor waarmee je kan spelen, toeren, gek doen :)

Veel windbescherming heb je wel niet maar zolang je onder de 140 blijft is het allemaal wel goed te doen, het gaat bij mij immers om de bochtjes, en niet dat snel rijden...

In ieder geval veel succes met je keuze, hier een fotootje van men bike :

(Afbeelding)

hey! jij hebt er een sportdemper onder?
op die nieuwe zit zo'n kap over de demper zoadat er ook nog iemand mee kan achterop. zat dat er bij jouw eerst ook op?

vind het wel sportieve fietsen eigenlijk :9~ wel niet zo gaaf als mijn gixxer, maar goed genoeg ;)

edit
hmmm. janice wil ook kleine knippers erop en leuk geluid erin en taartschep weg en...en...en....ik wil die CB600F geloof ik :X :}
 
erg gelijk aan die honda is de Yamaha FZ6 of the Yamaha FZ6 Fazer (met windscherm)

Heeft veel weg van de CB600 (of the CB600 heeft veel weg van de FZ6 :+ ). Blok wat erin zit is een iets geknepen versie van de R6, maar nogsteeds goed voor 98 PK's... en je kunt er goed rechtop zitten.

Als ik jouw was zou ik gewoon eens een testrit met beiden aanvragen... rijd je er een paar uur op, en dan kijk je hoe die is.
 
Waarom geen CBR600F ipv van die CB. Is gewoon dezelfde (vrijwel) alleen dan met kuip. Is wel zo prettig met die wind hier en daar.

Daarnaast ziet (naar mijn mening) een kuip er toch leuker uit (hoef je niet zo te wennen van een Gixxer naar een CBR)

Ik rij er al tijden op, en ik ben nog vrij lang. Maar zit heerlijk. Kan me voorstellen dat het voor jou ideaal zit.
 
Die Cb is gewoon een zalige smijtfiets, je kan er ook makkelijk mee door een drukke stad sjezen, hij stuurt als een fiets en is licht als een veertje. Persoonlijk heb ik het meer voor nakeds omwille van bovenvermelde eigenschappen dan voor CBR en co modellen.
 
Heb ook een Hornet overwogen, vandaar ook eens een testrit gemaakt op een CB600F..... :} :} :}

Echt geweldig gummen, reageert lekker fel en is aan alle fronten te tunen. Qua motoreigenschappen denk ik dat je weinig spijt zult krijgen, maar doe eens een lange testrit, want anders kom je nooit te weten hoe de zit bevalt. Ik heb m uiteindelijk niet gekozen omdat ik toch liever een grotere fiets wilde.

Maar goed, er is in de loop der jaren nogal wat aangepast aan de hornet. Kijk ff op deze site http://www.hondahornet.co.uk/600spec.html voor de verschillen. Verder staat er ook nog een hoop andere info op de hoofdsite.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan