een fijne rechtopzitfiets dacht iets van CB600F

janice

MF veteraan
6 jun 2003
10.086
0
Ergens in Drenthe
helaas moet ik mijn gixxer inruilen voor een comfortabelere fiets.
na 10 minuten rijden ondervind ik hevige pijnen in polsen ellebogen en schouders door reuma. toen ik mijn gixxer kocht was de reuma in mindere mate aanwezig en was het best goed te doen. maar nu gaat het dus niet meer '(

en dat terwijl ik er slecht een paar keer op heb gereden.... ;(

maar goed, mijn motor staat te koop en ik moet op zoek naar een passends iets.
ik ben al aardig op zoek geweest en kom eigenlijk steeds weer uit op de honda CB600F de naked bike.

deze dus
full


maar nu vraag ik me af of langere ritten op zo'n fiets wel goed te doen zijn.
de reden dat mijn voorkeur van dit moment uitgaat naar de CB600F is omdat deze goed past en makkelijk te besturen is.bovendien is het een leuke motor, zeker in het mat blauw. :X maar ik vraag me af wat voor kleine ongemakken de berijders van deze motor ondervinden na een wat langere toerrit.

iemand tips voor eventuele alternatieven?
 
Jammer dat je om zo'n reden van motor moet veranderen. Maar als je deze CBF 600 koopt... dan met ABS ;)

Edit... of bedoel je nu de hornet :? De CBF 600 (of de S met kuip) heeft dacht ik een verstelbaar zadel en stuur. Bij de S is ook de ruit verstelbaar.

Ok... ff in een gids gekeken: de hornet is idd de CB600F Lekkere typeaanduidingen bij Honda |( ;)

Ach... en nog een edit :+ : Zou op zowel de CB600F als op de CBF600 proefrijden. De eerste heeft meer vermogen, maar de tweede zou volgens tests soepeler in lage toerentallen rijden. En voor een naked-bike maakt het vermogen niet zo uit. Bij 120 neemt de winddruk toch wel fors toe... weet dus niet of je met je reuma daar zo blij mee moet zijn...
 
Laatst bewerkt:
Als eens aan een fazer gedacht O-) ? Zowel naked als met kuip te koop.... :P
Ook makkelijk mee te sturen en als je een keer wilt gassen..... géén probleem.

Zou je trouwens niet voor iets met wat bescherming gaan (kuip bedoel ik dan)?
Je zit dan iets meer uit de wind, iets dat mij met reuma geen overbodige luxe lijkt :?
 
Ik heb tijdje terug een proefritje gemaakt op die cb600f (voor de lol)
en kan je vertellen dat ik de zithouding super vond voor het betere toerwerk. Lekker rechtop, bediening niet te ver weg, en alles was verstelbaar geloof ik.

Succes ermee!
 
Ik rijd zelf een CBF600 en vind 'm lekker rijden. Maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal aangezien dit m'n eerste motor is.
In ieder geval is het zadel in 3 standen verstelbaar, het ruitje in twee standen, en het stuur ook in standen.
 
*knip*

maar ik vraag me af wat voor kleine ongemakken de berijders van deze motor ondervinden na een wat langere toerrit.

iemand tips voor eventuele alternatieven?

Ik rij zelf de CB600S (met top-half) Bevalt perfect, ook lange afstanden zijn echt geen probleem. Het enige ongemak wat ik kan verzinnen is dat ik nogal last krijg van m'n kont na een paar uur. Ik weet niet of het op andere motoren ook zo erg is. Maar dat is dan ook het enige wat ik kan bedenken.

Oh, de inhoud van de tank had wel wat groter gemogen.
 
neem iig iets met kuipje, vooral op de snelweg is dat heerlijk. Je zal namelijk toch af en toe stukjes snelweg gaan rijden, en ook zal je niet onder de 80 blijven.

heel veel succes met de zoektocht ! :]
 
neem iig iets met kuipje, vooral op de snelweg is dat heerlijk


Nou...is maar wat je leuk vindt. Zolang je geen 200 gaat doen maakt een beetje wind het motorrijden extra fijn (denk ik)
 
Jammer dat je om zo'n reden van motor moet veranderen. Maar als je deze CBF 600 koopt... dan met ABS ;)

Edit... of bedoel je nu de hornet :? De CBF 600 (of de S met kuip) heeft dacht ik een verstelbaar zadel en stuur. Bij de S is ook de ruit verstelbaar.

Ok... ff in een gids gekeken: de hornet is idd de CB600F Lekkere typeaanduidingen bij Honda |( ;)

Ach... en nog een edit :+ : Zou op zowel de CB600F als op de CBF600 proefrijden. De eerste heeft meer vermogen, maar de tweede zou volgens tests soepeler in lage toerentallen rijden. En voor een naked-bike maakt het vermogen niet zo uit. Bij 120 neemt de winddruk toch wel fors toe... weet dus niet of je met je reuma daar zo blij mee moet zijn...

ik rij nooit harder dan 120 O-)
nee maar je hebt daarin wel gelijk. maar de reuma beperkt zich tot schouders ellebogen polsen en enkels, dus bij meer wind worden de schouders ellebogen en polsen meer ontlast en mijn romp is sterk genoeg :X maar denk ook niet dat ik dat lang volhou. scheelt dat ik vooral van binnendoor weggetjes hou met bochtjes ;)

de CB600F heeft geen abs helaas. zat idd te twijfelen tussen de CBF600 of deze. ook nagedacht over die met kuip¨wat op zich ook niet gek is, maar op een of andere manier is dat niet helemaal mijn type motor.
 
Als eens aan een fazer gedacht O-) ? Zowel naked als met kuip te koop.... :P
Ook makkelijk mee te sturen en als je een keer wilt gassen..... géén probleem.

Zou je trouwens niet voor iets met wat bescherming gaan (kuip bedoel ik dan)?
Je zit dan iets meer uit de wind, iets dat mij met reuma geen overbodige luxe lijkt :?

ja! die nieuwe fazer is helemaal :9~ maar die ligt rond de 8000,- nieuw en ik kan weer niet goed aan de grond met mijn benen B|
maar vind het een geweldig ding!!
 
Ik heb tijdje terug een proefritje gemaakt op die cb600f (voor de lol)
en kan je vertellen dat ik de zithouding super vond voor het betere toerwerk. Lekker rechtop, bediening niet te ver weg, en alles was verstelbaar geloof ik.

Succes ermee!
CBF600 zul je bedoelen!!!!


Toch niet moeilijk CBF is de iedere dag naar je werk motorfiets op je gemakje, en de CB600 F is de dikke funbike met hoogsmijt en scheur gehalte !!
Kopen die handel meid !!
 
1) Wat is je vraagprijs voor de gix
2) Heb je al op een ZZR-600 gezeten :?
 
Als ik jou was zou ik eens een proefrit maken op een Z750.

Heerlijk diepe zit.
Stuurt fantastisch.
Goed recht op.
Enigzins bescherming door het stuurkuipje.
Power ten overvloed .
Rijdt relaxed.

full


diverse kleuren leverbaar.

:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan