een fj 1200 als vakantie fiets

YaMark

Rookie
19 dec 2003
25
0
Roosendaal
Hallo mensen
ik zit er aan te denken om een fj te kopen voor de vakantie.
Lijkt me een fantastische motor om km mee te vreten.
Maar weet weinig van de motor zelf.
het verbruik bv vaak olie nodig of niet en betrouwbaar.

Iemand met wat info hartstikke bedankt.
 
Heb zelf 9 jaar een fj1200 gehad.Diverse reizen mee gemaakt.
Beresterke en betrouwbare motor en zeer komfortabel(wel de originele voorveren zijn veel te zacht dus had ik andere ingezet).
Een fj is absoluut geen olieverbruiker en het benzineverbruik op de snelweg is ook oke.
Ik vond dit een ideale reisgenoot. :] :] :]
 
De FJ1200 is een super motor voor op vakantie. Ik neem hem al jaren met veel plezier mee op vakantie, van peage tot haarspeldbochten is super goed te doen op zo'n fiets, van kilometersvreten tot aardig sportief, het kan allemaal. Bovendien past er aardig wat bagage op en is het comfort dusdanig dat je er veel kilometers mee kunt maken (10.000km in 10 dagen en geen centje pijn). Wanneer je lange afstanden rijdt is het verbruik ook heel netjes, 1 op 20 is op de mijne goed te halen (dit is niet bij alle FJ's zo, maar gemiddeld zijn ze best zuinig). Daarnaast is het een erg betrouwbare motor en mocht er toch wat aan zijn, de techniek is erg simpel, zelfs een leek kan aardig wat dingen zelf doen.

Voor meer indrukken over de FJ zou je eens moeten kijken op www.FJ1200.nl.

Gr. FJohnny
 
Inderdaad, ik had een FJ 1100 (1200 is alleen maar beter) en je kunt er in de bergen, in de stad maar zeker ook op de snelweg behoorlijk wat supersports het leven zuur mee maken..
 
Terug
Bovenaan Onderaan