Een gear display

Philippe

MF'er
8 feb 2002
83
0
België
Hey,

weet er iemand hoe je zo een gear display moet monteren? ik vind dat wel handig want soms denk ik heb ik nu nog een versnelling over of niet en dan probeer ik nog eens te schakelen en neen ff snelheid kwijt :(
 
Dat klopt wel, maar als beginneling (zoals ik)is het toch wel handig , vooral bij het terug schakelen.
En waar je zo`n ding op aansluit weet ik ook niet , maar het lijkt me dat je het op de elecktronica van de motor aansluit en daarom het ook niet overal op past. Iemand had hier namelijk gepost dat hij maar een paar draadjes hoefde te solderen.

Op de signaaldraad van de toerenteller en snelheidsmeter...kan dus alleen maar als ze een elektronisch signaal krijgen....je moet hem daarna inprogrammeren, op de bok even door elke versnelling heenhalen...vervolgens berekent hij gewoon in welke versnelling hij staat
 
Dus hij moet de snelheid-toerental combinatie (dus overbrenging) weten in elke versnelling? Dan moet je wel een digitale snelheidsopnemer hebben en niet zo'n kabel. Ennuh dan moet je er wel mee rijden, op de bok meet je toch geen snelheid omdat de sensor op je voorwiel zit?
 
Dus hij moet de snelheid-toerental combinatie (dus overbrenging) weten in elke versnelling? Dan moet je wel een digitale snelheidsopnemer hebben en niet zo'n kabel. Ennuh dan moet je er wel mee rijden, op de bok meet je toch geen snelheid omdat de sensor op je voorwiel zit?

Volgens mij wordt bij de mijne de snelheid op de (uitgaande :? ) as gemeten van de versnellingsbak en dan omgerekend...dus niet via een wiel
 
M'n Digi heeft tot nu toe prima gewerkt. Sinds een paar weken geeft 'ie soms als ik in 5 zit, 6 aan. Ik heb hem al een paar keer opnieuw ingelezen (gecalibreerd) maar dat helpt niet echt.

Maar even een vraagje gepost op http://www.bohnarmor.com/digi.asp

Etienne

Ik kreeg de volgende dag al antwoord van Datatool (fabrikant van Digi) met tips om het probleem op te lossen. :} :} :)
Bleek een slechte soldering te zijn waardoor soms niet alle pulsjes geteld werden.
(soldering van de digi op de kabelboom van m'n teller)

Werkt nu weer perfect. :)

Etienne
 
Terug
Bovenaan Onderaan