Een goed slot?

Siebje

Die hard MF'er
5 jun 2003
844
0
Hallo allemaal,

Ik ben serieus aan't overwegen om een motor te kopen en dan denk je dus klaar te zijn voor het bedrag waarvoor je de motor aanschaft. Fout dus!!! Er moet nog een goed slot aangehangen worden om te voorkomen dat er een of andere eikel er met je motor vandoor gaat.

Mijn vraag is: Wat zijn DE merken op dit gebied? Wat voor richtprijs moet je aanhouden (ik ben niet echt geinteresseerd in het duurste slot met de meeste functies erop, een normaal degelijk slot moet het zijn). Heb ik genoeg aan 1 slot?

Misschien moet ik erbij vermelden dat ik hem thuis in de schuur kan zetten waar hij toch redelijk veilig staat. Het zal dus vooral noodzakelijk zijn wanneer ik er een stukje mee ga rijden en genoodzaakt ben om hem ergens neer te zetten.

jullie reacties graag!
 
Let er gewoon op dat het slot ART-goedgekeurd is.
Dan kun je je motor ook verzekeren, namelijk. :)
 
denk dat abus wel de bekendste is...

die granit sloten van hen zijn wel goed naar mijn weten...

en als prijs mag je denk ik wel uitgaan van zo'n 100-150 euro voor een beetje slot...maar persoonlijk zou ik niet gaan bezuinigen op een slot

bij www.motorgoedkoop.nl verkopen ze wel abus sloten
 
Eerst een goed slot op je schuurdeur, dat scheelt al een hoop.
Scheelt ook voor de verzekering.
Verder kan je kijken op www.abus.de welke sloten het beste passen bij jouw motorfiets, daar staan ze gesorteerd op model per motor.

In de motorzaak hangen de sloten waarop te lezen valt wat hun gradatie is.
Level 20, 25, 30. Hoe hoger hoe beter.

Alleen het is geen garantie tegen stelen, het vertraagd alleen.
Hoe langer de vertraging is om het slot open te krijgen hoe minder interresant het is om de motor te stelen. Tijd is een negatieve factor voor een dief.

En hou rekening met de kosten van een slot. De mijne kostte 249 euro !!! welke ik gebruik voor thuis. En een beugelslot wat mee te nemen is onder mijn zadel als ik een stukje gaat rijden.

Zet hem ergens aan vast wat niet is mee te nemen.

En 2 sloten is beter als 1, zo zijn 3 beter als 2.
 
DIe link hierboven naar stichtingART is super-belangrijk. De meeste verzekeringspolissen eisen een dergelijk slot.

Zelf heb ik een (ART-) Kryptonite remschijf-slot en daarbij een tweede stevig slot uit de bouwmarkt.
 
Ik zie niet alle modellen op de abus site staan. Maar dat kettingslot(zeskant) met hangslot is toch echt het beste! Ik heb dit slot al jaren en nog nooit heeft iemand het gekraakt. Beugelsloten zijn een eitje wan daar zetten ze gewoon een krik tussen. Ik geloof dat dit slot alleen niet bestendig is tegen een slijptol
OHJA HIER http://www.abus.de/de/main.asp?ScreenLang=de&sid=7239190931939422107200362194104146&select=0105b02&artikel=4003318201820m
Dit is idd wel een goed slot vlgs. mij (heb ik ook). Het ziet er iig stevig uit.
Is wel vrij prijzig. Ik meen dat ik iets van 200 euro betaald heb voor de 1.40m versie.

Een stuk goedkoper is natuurlijk een schijfremslot. Een Abus Granit Extreme kost, meen ik, iets van 70 euro ofzo. Ideaal voor onderweg, maar voor in de stalling zou ik toch een ketting prefereren.
 
Als ik zo alle diefstallen lees die er de laatste tijd op het Forum voorbij komen, is zelfs een stalen kooi volgens mij niet genoeg......... ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan