Een goedkope XJ900F of een goedkope XJ900S?

TheBike

Rookie
31 mei 2004
3
0
Eindhoven
Beste mensen,

Het volgende. Na 6 maanden te hebben rondgereden in Canada op een Honda Magna V30 (19000 km :] ), van oost naar west, moest ik weer terug naar ons prachtige Nederland. Het motorrijden heeft me gegrepen en ook hier ben ik weer drastisch opzoek naar een goede motor. Een toer model deze keer. Mijn oog viel eerst op een VX 800 of een XJ900F maar had ergens als droom een XJ900S. Dit laatste is eigenlijk te hoog gegrepen voor een 22 jarige knul.. al zeg ik het zelf. Maargoed..
Na weekenden te hebben gesurft op het net vond ik veel potentiële kandidaten in motorvorm. Tot ik bij een site kwam waar een Yamaha XJ900S uit 1996 werd aangeboden voor €2700,- euro. Ik weet dat dat zeker onder de gemiddelde prijs is voor een XJ900S uit 1996. In eerste instantie vond ik het maar verdacht. Het is net over de grens in België.. de motor ziet er goed maar wel gebruikt uit (zie uitlaatbochten), heeft 78000 gelopen en de aanbieder zakte zonder veel moeite te hoeven doen naar €2500 euro met z'n prijs!! HALLO!! Dat kan ik dan weer net WEL betalen dacht een ander stemmetje in mijn hoofd.

Rationeel... focus Mike Focus:

Wat is wijsheid. Mijn zuurverdiende centjes uitgeven aan deze XJ900S of toch gaan voor een Nederlandse particulier die een XJ900F of Suzuki VX800 heeft staan voor, pak em beet: € 2000,-? Geen gedoe met invoeren naar Nederland (XJ900S = Belgische motor), waarschijnlijk minder KM op een andere XJ900F of VX800.
Of zeggen jullie.. WAT!!!!????? GAAN VOOR DIE BELGISCHE XJ900S BANAAN!!!!! ??

Eindopmerking:

Ik zou het ZEEEEER op prijs stellen om hier reacties op te krijgen. Andere invloeden zijn meer dan welkom!

Hartelijk dank daarvoor, alvast!!

TheBikeForMike
 
Ik bedoelde deze foto......
full
 
Tot ik bij een site kwam waar een Yamaha XJ900S uit 1996 werd aangeboden voor €2700,- euro. Ik weet dat dat zeker onder de gemiddelde prijs is voor een XJ900S uit 1996. In eerste instantie vond ik het maar verdacht. Het is net over de grens in België.. de motor ziet er goed maar wel gebruikt uit (zie uitlaatbochten), heeft 78000 gelopen en de aanbieder zakte zonder veel moeite te hoeven doen naar €2500 euro met z'n prijs!! HALLO!! Dat kan ik dan weer net WEL betalen dacht een ander stemmetje in mijn hoofd.

Wat is wijsheid. Mijn zuurverdiende centjes uitgeven aan deze XJ900S of toch gaan voor een Nederlandse particulier die een XJ900F of Suzuki VX800 heeft staan voor, pak em beet: € 2000,-? Geen gedoe met invoeren naar Nederland (XJ900S = Belgische motor), waarschijnlijk minder KM op een andere XJ900F of VX800.

Ziet er goed maar gebruikt uit? Vanaf foto zeker? Maar op foto ziet elk barrel er beter uit dan in het echt. Oneffenheden zie je nu eenmaal slecht op een low-res plaatje.
2500 voor een div900 van '96 vind ik geen geld. Ookal staat er 78000 op. Maar wie weet is-ie in belabberde staat van onderhoud of zo.
VX800 is een mooie motor, maar vergelijkt niet met een Div900. Een nette VX lijkt me haalbaar met jouw budget.
En wat die Belgische div900 betreft, misschien grappig om eens te gaan kijken. Maar met een prijs van 2500 euro zou IK in ieder geval op m'n hoede zijn.

Succes!
 
Om eerlijk te zijn zou ik voorzichtig zijn.

Zelf heb ik (ok misschien teveel) 6900 Euro betaald voor mijn Diversion XJ900S uit 1999 met een kilometerstand van 43.000 km toendertijd. Dit is dus wel het 'nieuwe' model.

Ook ik ben op zoek geweest naar goedkopere, maar ben veel shit tegengekomen (verdekte gebreken of onderdelen die vervangen waren, waardoor je toch even over je voorhoofd moest krabben... mmm, zou die onderuit gegaan zijn?).

Uiteindelijk toch maar gekozen voor de 'duurdere' versie, maar waarvan ik 99 % zeker wist dat het een goede betrouwbare motor was (en nog steeds is na ruim 7.000 km heerlijk gereden te hebben).

Wat betreft de keuze van motor: Persoonlijk vind ik dat je dan wel een prima motor onder je krijgt waarmee je zorgeloos vele kilometers op kan gaan rijden!
 
ALs eerste bedankt voor exact DIE reacties die ik nodig had om even van dat roze wolkje gekicked te worden!!
Ik ben zeker op m'n hoede en weet wat er allemaal fout kan gaan, eventueel. Ik hoop as Donderdag avond te gaan kijken en zal zeker kritisch zijn. Daarna wil ik nog eens gaan, samen met een motorgoeroe. Dat geeft toch een rustig gevoel als er iemand, aan jou kant, bij is die er verstand van heeft.
De VX800 of de DIV900 zijn allebei droom motoren voor me. Ik vergelijk ze zover alleen dat ik ze mooi vindt en dat ze allebei van cardan zijn voorzien. Maar toch denk ik dat met een lengte van 1.88, ikzelf, meer 'ruimte' heb op een DIV900. Alhoewel ik moet toegeven dat deze prachtige motor eigenlijk totaal NIET in mijn butget past! Ik wil daarom ook niet kopen om te hebben dus wie weet...
 
persoonlijk lijkt me de Div 'meer' motor, waar je denk ik ook langer plezier vna kan hebben.
Vwb die motor uit Belgie daar kan ik vanaf hier weinig zinnigs over zeggen. Maar als je evt toch overweegt om in te voeren uit Belgie dan kan het sowieso de moeite zijn om even verder te neuzen.
 
Beste mensen,

Het volgende. Na 6 maanden te hebben rondgereden in Canada op een Honda Magna V30 (19000 km :] ), van oost naar west, moest ik weer terug naar ons prachtige Nederland. Het motorrijden heeft me gegrepen en ook hier ben ik weer drastisch opzoek naar een goede motor. Een toer model deze keer. Mijn oog viel eerst op een VX 800 of een XJ900F maar had ergens als droom een XJ900S. Dit laatste is eigenlijk te hoog gegrepen voor een 22 jarige knul.. al zeg ik het zelf. Maargoed..
Na weekenden te hebben gesurft op het net vond ik veel potentiële kandidaten in motorvorm. Tot ik bij een site kwam waar een Yamaha XJ900S uit 1996 werd aangeboden voor €2700,- euro. Ik weet dat dat zeker onder de gemiddelde prijs is voor een XJ900S uit 1996. In eerste instantie vond ik het maar verdacht. Het is net over de grens in België.. de motor ziet er goed maar wel gebruikt uit (zie uitlaatbochten), heeft 78000 gelopen en de aanbieder zakte zonder veel moeite te hoeven doen naar €2500 euro met z'n prijs!! HALLO!! Dat kan ik dan weer net WEL betalen dacht een ander stemmetje in mijn hoofd.

Rationeel... focus Mike Focus:

Wat is wijsheid. Mijn zuurverdiende centjes uitgeven aan deze XJ900S of toch gaan voor een Nederlandse particulier die een XJ900F of Suzuki VX800 heeft staan voor, pak em beet: € 2000,-? Geen gedoe met invoeren naar Nederland (XJ900S = Belgische motor), waarschijnlijk minder KM op een andere XJ900F of VX800.
Of zeggen jullie.. WAT!!!!????? GAAN VOOR DIE BELGISCHE XJ900S BANAAN!!!!! ??

Eindopmerking:

Ik zou het ZEEEEER op prijs stellen om hier reacties op te krijgen. Andere invloeden zijn meer dan welkom!

Hartelijk dank daarvoor, alvast!!

TheBikeForMike
Het lijkt me geen verkeerde motor om te zien en alleen die kofferset kost al ongeveer 750 euro (incl montage).
Maar als ik goed kijk lijkt er wel wat roest op de schijfremmen te zitten wat volgens mij betekend dat hij al een poosje niet gereden heeft.
Neem in ieder geval even iemand mee die er verstand van heeft.

succes
 
En anders kan je beter een NTV kopen, betrouwbaar en voor dat geld kan je een goede kopen. Diversion is meer motor maar voor een nette ben je gauw meer dan 5.000 euro kwijt. Een VX heeft een erg lange wielbasis. Behalve het uiterlijk zit er (dacht ik) niet zoveel verschil tussen een diversion en de oude 900. Bij die oude moet je naast de normale zaken extra letten op de tank die zijn eerder dan gemiddeld lek.
 
Maar als ik goed kijk lijkt er wel wat roest op de schijfremmen te zitten wat volgens mij betekend dat hij al een poosje niet gereden heeft.

zegt volgens mij niet zo veel. Als ik mijn div900 'nat' weg zet, zit er na een paar dagen ook roest op de schijven. 1 keer remmen en het is er weer af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan