een Honda Deauville als heropstap motor? Wie weet?

Zusje

MF'er
29 mrt 2005
206
0
Hengelo Gld.
Vorig jaar ben ik weer voor het eerst sinds bijna 20 jaar aan het motorrijden gegaan. In de tussentijd was ik gewoon te druk met huisje, boompje, beestje... Nu, na een jaar sparen is het tijd voor een betrouwbare motor.
Via Motoport heb ik achtereenvolgens de Honda CBF 600 gehuurd, de Suzuki Bandit 600 en de Honda Deauville.

Alhoewel die laatste niet de mooiste is, past hij wel het beste bij mijn situatie. Zo kan ik hem vaker gebruiken als ook één van de kinderen mee kan en een beetje bagage. Ik fungeer toch al zo'n beetje als taxibedrijf voor brengen en halen naar sporten, waarom niet combineren met een motorritje?

De Deauville dus. Ik ben inmiddels al zo'n beetje bezig met Bronkhorsauto.nl over een jonge Deauville uit 2005.

Heeft nog iemand tips voor mij?
Waar moet ik op letten?
Of heeft iemand juist negatieve ervaringen?

Alvast bedankt
:}
 
Ja, die bedoel ik inderdaad.

Tot nu toe loopt het telefonische contact prima.

Binnenkort hopelijk meer nieuws.
 
ik heb een motor gekocht!!

full


het contact is prima verlopen, ik laat de motor nog keuren omdat ik er zelf geen verstand van heb en haal hem na de vakantie op, 11 of 12 augustus.
 
Gefeliciteerd. Is een fijne motor, zo'n Deauville. Nog geen zwakke punten kunnen ontdekken. Veel succes ermee!
 
Waar ken ik dat verhaal van? Na 20 jaar weer opgestapt? Dat lijkt ik wel!
Makkelijk fietsje voor naar her en der. Je kunt er inderdaad zelfs even mee shoppen. Zie ik me met m`n GTS niet doen. Heb wel overwogen om tijdens mijn zoektocht naar een bike een Deauville aan te schaffen maar toen de gts op m`n netvlies kwam was de Deauville verdwenen.
Veel plezier met je Deauville!!
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel oma, maar ik was even met vakantie!!!

En ben net een half uur terug, gelijk mijn mail even checken natuurlijk.

Voor de geinteresseerde lezers: de motor is goedgekeurd! Nu even plannen om hem op te halen... effe navragen welke broer tijd heeft om mij met zijn motor te brengen en samen terug te rijden ;)
 
Waar ken ik dat verhaal van? Na 20 jaar weer opgestapt? Dat lijkt ik wel!
Makkelijk fietsje voor naar her en der. Je kunt er inderdaad zelfs even mee shoppen. Zie ik me met m`n GTS niet doen. Heb wel overwogen om tijdens mijn zoektocht naar een bike een Deauville aan te schaffen maar toen de gts op m`n netvlies kwam was de Deauville verdwenen.
Veel plezier met je Deauville!!

Tja, die 20 jaar zijn niet onbenut gebleven... maar toch dacht ik, als ik nu niet weer op een motor stap.... ik word er ook niet jonger op..... dan is de kans straks voorbij....! En dat geldt voor meer plannen die ik heb :Y
 
Nog even een aanvulling dan kan het topic op slot:

De deauville is al weer de deur uit. Ik heb namelijk een gebrek: ik blijf maar omvallen met de motor als ik stil sta. Ja...... rijden is geen probleem maar zodra ik stil sta schijnt mijn evenwichtsgevoel zich uit te schakelen. Erg vervelend zoals je begrijpt. En de deauville geeft door zijn hooggelegen gewicht (koffers) NOG een zetje mee. Gelukkig bleef de schade beperkt tot een kunstsof kapje en een spiegel en vond de nieuwe eigenaar het geen probleem.

Wat ook een leuk verhaal is: zoiets gebeurt natuurlijk ALTIJD bij een bikerscafé. In dit geval Route 66 net over de grens met Duitsland. Voordeel is dan wel weer dat er zo een paar galante heren bij staan om je met je fiets overeind te helpen. Bij deze alsnog bedankt heren!

Het is me ook al een keer met een Fazer gebeurt, en met een Bandit. Maar dat laatste bleef zonder gevolgen want dat was in het bos tijdens een alternatieve route via de GPS van één van mijn broers. Heeee, daar kan IK dus niets aan doen.....

Maar goed, die Deauville heeft dus ongeveer 1.000 km lang voor me gezorgd. Wat ik overigens ook een nadeel vond was de windgevoeligheid op de snelweg. Ik zeilde aardig heen en weer. Heb ik met de (gehuurde) Bandit geen last van gehad.

OK, Slot erop.
 
Ik zat nog even te twijfelen omdat ze (mijn broers) allemaal een Honda hebben, maar ik denk dat het toch een Suzuki Bandit wordt. Daar heb ik een week lang (gehuurd) mee gereden in Duitsland. Lekker in de bochtjes en ook verder kon ik goed meekomen met de rest.

Behalve toen ze (de broers) op de terugweg haast kregen omdat het zo regende. De voorrijder pakte veel de snelweg, om op te schieten natuurlijk. Maar ja, drie hebben een Honda Goldwing, dus dat rijdt wel. Dan nog een Honda Varadero en een Honda ........ chips, hoe heet de grote broer van de Deauville ook al weer.........die dus. De Fireblade rijder was inmiddels met een gebroken enkel uitgeschakeld

Ik heb ook een keer een Honda 600 met abs gehuurd voor een behendigheidscursus van Bike training. Reed ook wel lekker makkelijk....

Kortom, ik ben nog zoekende. Volgend jaar mei hebben we weer een reünie en gaan we met ons zevenen een week toeren. Voor die tijd wil ik me wel wat in het NIET omvallen bekwamen :-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan