Een juridisch dilemma.

Wat je moet doen:

  • 1 accoord gaan

    Stemmen: 36 58,1%
  • 2 alles terugvorderen en aanvechten

    Stemmen: 7 11,3%
  • 3 terugvorderen,aanvechten en urenvergoeding

    Stemmen: 19 30,6%

  • Totaal aantal stemmers
    62
Status
Niet open voor verdere reacties.

bredebeier

MF veteraan
9 aug 2003
24.498
1.871
Vorig jaar heeft BodW een mooie filmopname van mij gemaakt.

Daarbij zou ik over de ononderbroken witte lijn ingehaald hebben(aldus de agent bij staandehouding)

Echter uit de beelden blijkt dat ik alleen maar terug ga over de dubbele witte lijn,net voor een busje(vond ik veiliger)
Dit heb ik direct bij aanhouding duidelijk gezegd en dit staat ook op de DVD.

Bleek ik achteraf van die agent ter plekke een bekeuring te hebben gehad voor 'het zich links bevinden van de doorgetrokken middenstreep'' dus toen ineens niet meer inhalen(was niet hard te maken blijkbaar) maar alleen ''zich bevinden''

Na 3 x naar de rechtbank en laatste keer aldaar de BodW DVD bekeken te hebben, samen met de rechter en de aanklager van het OM bleek ik hooguit 10 meter over de doorgetrokken streep te zijn gereden,en dat dus terwijl ik al weer naar rechts ging, net voor dat busje.

De agent schreef nav verzoek rechter iov 1e zitting in een PV van sept 08 (staandehouding was eind juni !! ) dat ik zeker 50 meter over de witte streep reed.

Achteraf blijkt dit dus nietwaar te zijn..

De rechter wilde een salomonsoordeel vellen en stelde voor om mij de helft van de reeds voldane boete terug te geven, ik had mezelf nl. volgens hem wel in deze situatie gebracht door te hard te rijden.

Voor die uitspraak moest ik 3 x naar de rechtbank; ( 1e keer geen DVD speler aanwezig, de 2e keer deed de DVD speler het niet, en pas de 3e keer werkte alles)

Daarom wil ik gewoon ff jullie mening horen.

Wat zal ik doen:

1>accoord gaan met het voorstel, €75,- terug laten storten

2>voorstel aanvechten en alles terugvorderen; €150 dus.

3>aanvechten, alles terugvorderen en urenvergoeding vragen ivm 2 onnodige bezoeken aan rechtbank

Uiteraard reed ik ook te hard,maar dat is al lang afgehandeld en trouwens door mij ter plekke ook erkend.
 
Ach, je was fout, hebt het spel gespeeld en er komt een mooi voorstel uit.
Laten zo. Gedoe kost allemaal meer dan die 75 euri
 
Optie 3 natuurlijk, laat die leugenachtige agent maar eens goed voelen dat hij iets fout heeft gedaan! Tevens de onprofesionele voorbereiding van de rechtbank (DVD speler stuk, deed het niet...) gelijk even laten zien dat het zo niet kan. Jij hebt vrij genomen en dan doet de DVD speler het niets eens, en de eerste keer was die niet eens aanwezig... Gelijk korte metten maken met dat bureacratische gezeik!
 
Tsjah... Enig idee wat de kans van slagen is als je de hele zaak aanvecht :?
Hoeveel snipper uren heeft het je gekost eigenlijk??? Als dat er een flink aantal zijn zou het misschien de moeite kunnen wezen. Anders zou ik denk ik akkoord gaan....
Kan me niet voorstellen dat een volgende rechter alles zo maar op zij zou schuiven puur omdat het 'maar' 10 meter was en je het te hard rijden al bekend hebt....
Aan de andere kant, nee heb je, ja kun je krijgen.
Denk dat de vraag vooral is: Is het jou de tijd en moeite waard van het aanvechten?
Als je het aanvecht zou ik sowieso al voor optie 3 gaan.... (onder het mom van: als je iets doet, doe het dan goed)
 
Tsjah... Enig idee wat de kans van slagen is als je de hele zaak aanvecht :?
Hoeveel snipper uren heeft het je gekost eigenlijk??? Als dat er een flink aantal zijn zou het misschien de moeite kunnen wezen. Anders zou ik denk ik akkoord gaan....
Kan me niet voorstellen dat een volgende rechter alles zo maar op zij zou schuiven puur omdat het 'maar' 10 meter was en je het te hard rijden al bekend hebt....
Aan de andere kant, nee heb je, ja kun je krijgen.
Denk dat de vraag vooral is: Is het jou de tijd en moeite waard van het aanvechten?
Als je het aanvecht zou ik sowieso al voor optie 3 gaan.... (onder het mom van: als je iets doet, doe het dan goed)


:^

Overigens jammer van die agent dat ie een lulverhaal ophangt....
 
Ik zou zelf akkoord gaan..... ook al is de neiging groot om voor optie drie te gaan.
Maar wat win je ermee... gevoel voor rechtvaardigheid? Je gram halen?
Denk het niet eens.
De ergernis zou het me niet waard zijn... laten lopen. 8-)

Mijn mening he.... ;)

Edit.... ik ben er vanuit gegaan dat je de uren gewoonweg niet vergoed krijgt.... dat lijkt me niet haalbaar eerlijk gezegd.
 
Laatst bewerkt:
akkoord gaan, ze zien je al aan komen..
en wat denk je wat het de overheid heeft gekost aan geld dan, al die rechtszaken :')
(3 keer rechter, advocaat, agentenuurtjes, rechtbank pand en afschrijving, reparatie dvd speler etc.)
 
Hou je ook rekening met het feit dat je kan verliezen? Dat je dus alsnog de €150,- moet gaan betalen terwijl je er nog meer snipperdagen insteekt.
 
1. Ontslag eisen van de agent(en). (Een diender die liegt IN FUNCTIE mag van mij samen met verkrachters zijn piemeltje kwijt raken. Ons hele rechtssysteem is er op gebaseerd dat hun altijd de waarheid spreken :X)
2. Berekenen hoeveel tijd het jou had gekost als de dvd speler meteen had gewerkt. Dit keer het bedrag dat jij per uur verdient + reiskosten, dit van hun eisen boven op de bekeuring want de agent is niet te vertrouwen.

En als ik er stond eiste ik ook nog een vergoeding voor de tijd dat ik door de agent stil heb gestaan toen hij mij aanhield EN dat alle bekeuring, aanhouding etc van de betreffende agent werden door gelicht. Want als hij 1 keer liegt, zal hij dit vaker doen.
 
1. Ontslag eisen van de agent(en). (Een diender die liegt IN FUNCTIE mag van mij samen met verkrachters zijn piemeltje kwijt raken. Ons hele rechtssysteem is er op gebaseerd dat hun altijd de waarheid spreken :X)
2. Berekenen hoeveel tijd het jou had gekost als de dvd speler meteen had gewerkt. Dit keer het bedrag dat jij per uur verdient + reiskosten, dit van hun eisen boven op de bekeuring want de agent is niet te vertrouwen.

En als ik er stond eiste ik ook nog een vergoeding voor de tijd dat ik door de agent stil heb gestaan toen hij mij aanhield EN dat alle bekeuring, aanhouding etc van de betreffende agent werden door gelicht. Want als hij 1 keer liegt, zal hij dit vaker doen.

_O- _O- Jij hebt vast en zeker heel vaak fantasy island gekeken op tv he...
 
Je zit zelf fout, je moet voor de doorgetrokken streep begint weer op je eigen weghelft zitten. Ik heb het geloof dat ik je wel hebt gezien in weggebruikers oid. Je hebt geluk dat ze je 75 euro terug willen storten. Wat natuurlijk niet kan is dat je 2 keer voor niets bent geweest en die kosten zou ik wel op hun verhalen.
 
Inhalen of niet inhalen is niet van belang.. de regel is: "bestuurders mogen de streep niet naar links overschrijden en zich niet links van de streep bevinden"

Dus ik zou die 50/50 deal maar pakken...
 
Of je kan de aanklacht niet ontvankelijk laten verklaren. Omdat de agent "liegt" over de afstand. Fouten maken is menselijk, maar als de agent het verschil niet weet tussen 50m en 10m dan mag je twijfelen over zijn/haar inschattingsvermogen :)

Dus ik zou zeker doorgaan. *D
 
Lastige..

Uit principe zou ik zeggen aanvechten.

Aan de andere kant, je hébt (weliswaar een klein stukkie) over die streep gereden, dus als je de helft terugkrijg heb je die alvast in je zak.
 
Ik zeg: aanvechten, en dan als verweer tegen de boete die 2 eerdere geflopte rechtsgangen aandragen als zijnde extra kosten die niet opwegen tegen de boete van 150€ en dus sepot verzoeken voor die 150 €, niks de helft; dit kost me nu al 3 snipperdagen (waarvan 2 keer door een probleem met een DVD speler), reiskosten bladiebla...

Als je dat een beetje handy aanpakt gaat dat wel lukken mits... je een beetje een menselijke rechter hebt ;)
 
_O- _O- Jij hebt vast en zeker heel vaak fantasy island gekeken op tv he...

Wat is Fantasy Island? :?
En nee, ik vind dat straffen in Nederland voor zo'n ernstige overtredingen, moord, verkrachting en ja ook het liegen door een agent zwaar bestrafd mag worden.
En als er, zoals in dit geval, is vast gesteld dat de betreffende agent liegt, moeten al zijn andere verichtingen worden nagekeken, wie weet waar hij nog meer over heeft gelogen.

(Voor dat je gaat zeggen dat agenten alleen corrupt zijn in Amerikaanse tv-series: ik ken een corrupte agent, alleen deed hij iets "belangrijkere" dingen dan bekeuringen uitdelen.)
 
Wat is Fantasy Island? :?
En nee, ik vind dat straffen in Nederland voor zo'n ernstige overtredingen, moord, verkrachting en ja ook het liegen door een agent zwaar bestrafd mag worden.
En als er, zoals in dit geval, is vast gesteld dat de betreffende agent liegt, moeten al zijn andere verichtingen worden nagekeken, wie weet waar hij nog meer over heeft gelogen.

(Voor dat je gaat zeggen dat agenten alleen corrupt zijn in Amerikaanse tv-series: ik ken een corrupte agent, alleen deed hij iets "belangrijkere" dingen dan bekeuringen uitdelen.)

Ow je kent fantasy Island niet -O- dan ben je vast en zeker nog (relatief) jong ;)

Ik doelde meer op het feit dat allerhande onzin gaan eisen, je zaak er niet perse beter op zal maken....En nee hoor, ik heb in mijn eigen, directe, omgeving ook meegemaakt dat een agent een onzin verhaal vertelde. En zijn collega steunde hem.. :X
 
Laatst bewerkt:
Ik zou die 75 eu pakken, het is in ieder geval iets en die drie keer naar de rechtbank is ook voor niets geweest.

Nog meer energie erin stoppen zou zonde zijn (van je energie dus)...
 
optie 4 natuurlijk die rechter en agent op z`n muil rammen.

grapjeeeeeeeeeeeee

als je een lange adem hebt optie 2 of 3 .
heb je het helemaal gehad dan optie 1
 
En als ik er stond eiste ik ook nog een vergoeding voor de tijd dat ik door de agent stil heb gestaan toen hij mij aanhield EN dat alle bekeuring, aanhouding etc van de betreffende agent werden door gelicht. Want als hij 1 keer liegt, zal hij dit vaker doen.

En dat ga je eisen terwijl je
a) te hard rijdt en
b) aan de verkeerde kant van een doorgetrokken streep rijdt.
Waar denk je dat die rechter zijn sympathy zal liggen? Bij jouw of bij de agent die een inschattingsfout maakt wat betreft het aantal meters. De DVD bewijst tenslotte dat je de overtreding wel degelijk bent begaan. Hoewel korter dan de agent dacht, blijft het even strafbaar.

ik zou me handjes dichtknijpen met het 50/50 aanbod.
 
En dat ga je eisen terwijl je
a) te hard rijdt en
b) aan de verkeerde kant van een doorgetrokken streep rijdt.
Waar denk je dat die rechter zijn sympathy zal liggen? Bij jouw of bij de agent die een inschattingsfout maakt wat betreft het aantal meters. De DVD bewijst tenslotte dat je de overtreding wel degelijk bent begaan. Hoewel korter dan de agent dacht, blijft het even strafbaar.

ik zou me handjes dichtknijpen met het 50/50 aanbod.

Als rechters echt onpartijdig zijn, dan kiezen ze niet partij voor iemand die hun zojuist recht in hun gezicht heeft belogen ;)
 
Als rechters echt onpartijdig zijn, dan kiezen ze niet partij voor iemand die hun zojuist recht in hun gezicht heeft belogen ;)
Nee, maar ook niet voor degene die duidelijk een overtreding heeft gemaakt..
Hm, vandaar misschien de 50/50 deal :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan