Een kleine beurt, wat mag dat kosten ?

Dennie

Rookie
2 mei 2004
24
0
assen
Ik heb sins kort een nieuwe ( 2de hands ) motor gekocht die 1,5 jaar heeft stil gestaan. Toen ik hem kocht werd er verteld dat hij wel een kleine onderhouds beurt nodig had.

Mijn vraag is zoals jullie al hadden kunnen lezen, wat mag zo iets gaan kosten ?

bvd dennis :}
 
dat weet hij natuurlijk ook niet
kleine beurt is meestal het controleren van de remblokken, alle olien controleren, ketting invetten, andere onderdelen invetten, ketting natuurlijk controleren, banden controleren. olie vervangen, lucht en olie filter controleren.

meestal zit het idd rond de 150 euro, omdat ik ervan uit ga dat er altijd wel het een en ander vervangen moet worden.
 
jammer dat je zo ver weg woond had t je wel willen leren en dan kost t ongv 40 euri olie en filter, kunt er ook voor kiezen om benz filter te vervangen koste voor bike van vrouwtje cbr400rr 16,50 en kettingreinigen en opnieuw invetten kost weinig vet en beetje diesel! Banden kontroleren met meter en opblazen met compressor, ketting ffies stellen, misschien kabels smeren en klaas is kees en veeeeeel beter gedaan als bij de dealert stelletje prutsers als ze iets vervangen en terug plaatsen halen ze er geen doekkie overheen en een nieuw likje vet!
 
Een motor die 1.5 jaar heeft stilgestaan heeft wel wat meer aandacht nodig dan alleen een kleine beurt.
Wat denk je van carburateurs, als die 1.5 jaar met benzine er in hebben gestaan dan zitten ze nu dicht met zooi.
Zijn de remmen nog goed gangbaar na al die tijd?
De accu is dood neem ik aan?
Hoeveel kilometers zitten er tussen nu en de vorige beurt, moeten er kleppen gesteld worden etcetera?
 
kleine beurt hoor je erbij te krijgen.
Anders moet er geld vanaf.

Maar elke randdebiel kan zelf zn kleine beurt doen.

Het is veel interessanter te weten of ie ook een grote beurt nodig heeft,,....km????

Kleine beurt kost je normaal aan materiaal (olie+filter+luchtfilter) 100 euro.
Dan heb ik het over originele onderdelen en (dure) goede olie.
 
Ik heb voor twee weken geleden een Honda CBR600F supersport gekocht bij een motorzaak. Ik hoefde geen kosten rijklaar maken te betalen! Dit neem ik dan ook maar met een grote korrel zout :) Voor mijn eigen gevoel en veiligheid breng ik de motor binnenkort naar een motorzaak in de buurt voor een checkpoint ;)

In dit geval kun je beter het zekere voor het onzekere nemen! Ik ben ook nog een leek op motortechniek, wat met de tijd wel zal komen.
Ik vroeg me ook al af wat een kleine beurt zou kosten, en gezien bovenstaande valt het allemaal wel mee, tenzij er onvoorziene dingen naar boven komen. Misschien daar rekening mee houden, dan kan het altijd meevallen.

Voor de rest rijdt de Honda Super :] Ik had alleen een gloednieuwe helm gekocht, en die had ik effe op een plank gezet in de schuur. Vervolgens is de helm naar achteren gevallen (niet op de grond) gevolg: lakbuts met kras in de helm :(

Zijn er misschien speciale stickers verkrijgbaar om dat akkelige plekje te bedekken??

Tot horens................
 
Terug
Bovenaan Onderaan