Een kleintje dan..

JuliusXL

Die hard MF'er
14 nov 2002
361
0
Beringen (BE)
Yep, hier is er weer eentje. Prachtig weekend, dus volop genoten met de motor. Gisteren dus ook weer richting Duitsland :] . Eerst een ontspannend tochtje in de buurt van Gemund-Mariawald-Monschau, daarna nog effe het gas erop tijdens enkele rondjes Rurberg. Ging lekker allemaal, knietje aan de grond in de korte bochten, lekker schuin hangen in de snelle doordraaiers.

Maar toen kwam de flater. De bocht waarin je uitkomt als je van Hammer komt nader ik van bovenuit, neem hem dus linksom naar onder. Het vertrouwen was er, dus lag de ingaande snelheid wat hoger dan normaal. Nu is links absoluut mijn mindere kant, maar dit keer ging het lekker. Knietje aan de grond, stepje aan de grond ... en toen middenbok aande grond :X . De motor richt zich op (mede door mijn schrikreactie) en wil rechtdoor. Mensen die de bocht kennen weten dat de bocht in deze richting aantrekt op het einde. Ondertussen zat ik al op het vuile gedeelte van de weg (steentjes, zand,...). Pompend probeerde ik nog tot stilstand te komen voordat ik de stoep en vangrail raakte, wat dus niet gelukt is. Grootste deel van de snelheid was er gelukkig uit en erg lullig kom ik op de motor uiteindelijk tot stilstand tegen de vangrail.

Mijn enige bekommernis was de schade aan de motor te beperken, dus heb ik met lijf en leden proberen dat ding recht te houden. Hetgeen erg goed gelukt is. Schade is miniem: rechterspiegel afgebroken, carterdeksel geschaafd en achterrem-hendel wat naar binnen geplooid. Doordat ik daar als een circusclown die motor heb proberen recht te houden loop ik zelf nu erg stijf rond: pink en ringvinger zijn dik, rechtervoet doet zeer (vooral achillespees) en mijn linkerdijbeen is blauw en stijf (blijkbaar tegen de tank aangeknald).

Eigen schuld, dikke bult. Schrikreactie was verkeerd en die middenbok had er al lang onderuit gemoeten. Weer een ervaring om uit te leren. Met wat meer lef en ervaring had ik hem misschien nog terug plat kunnen gooien en alsnog de bocht kunnen halen. Hoewel dan het risico natuurlijk bestond onderuit te schuiven op het vuile weggedeelte aan de buitenkant van de bocht.

:} aan de Duitse groep Motorrijders die direct op me af snelden om me te helpen nadat ze het zagen gebeuren. Hun eerste opmerking : middenbok "demontieren", is alleen maar gevaarlijk als je de bochten zo neemt.

Zo snel mogelijk terug die bike op en rijden. Had niet het gevoel dat het minder vlot ging op de terugweg naar huis dus met het vertrouwen zit het nog goed. Alleen die linkerbochtjes gaan nu toch even net iets minder hard denk ik O-) .
 
Dan heb je nog aardig geluk gehad als ik het zo lees! Hulde dus aan je rechtophouactie maar wel succes met je beurse lijf... En kijk even uit met je achillespees, misschien moet je daar even naar laten kijken.
 
Pffft, dat is dus nog redelijk goed afgelopen zeg. Als dit de eenmalige valpartij is die elke motorrijder moet ervaren, teken er dan maar voor... :X

Succes met het herstel van de schade en die linkerbochten worden vast steeds beter... ;)




Ps. het kan trouwens nog kleiner weet ik inmiddels. Ik keerde gisteravond even in een zandererige nieuwbouw straat, snelheid 0,0 en het hele spul gleed zo onder me vandaan. Direct poot aan de grond en uit alle macht aan het stuur trekken, maar het bleef glijden. Ik legde m'n Soes heel geleidelijk en zachtjes op d'r zij, waardoor er geen enkele schade is... :}
 
Zo gelukkig nog goed afgelopen. Succes met de spierpijn ;-).

@Rema jij hebt helemaal mazzel dat je er zonder schade bent afgekomen.
 
Sminder... maar netjes opgelost en nu niet al teveel ellende.

Welke bocht is het precies? Eerste bocht vanuit Hammer richting Rursee?

Eifel kent nogal veel bochten namelijk :P
 
Sminder... maar netjes opgelost en nu niet al teveel ellende.

Welke bocht is het precies? Eerste bocht vanuit Hammer richting Rursee?

Eifel kent nogal veel bochten namelijk :P

Als je vanaf Imgenbroich binnendoor rijdt over Hammer (heel stukje door nog), dan kom je op zeker moment midden in een 180° bocht uit. Die is het dus, buitenkant-onderaf-linksdraaiend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan