Een koude douche voor

Status
Niet open voor verdere reacties.
No offence...

Maar je hebt 1x gemaild, blind dat ding terug gestuurd zonder verder overleg en nu hebben ze nog niet gereageerd en is het allemaal gelijk kut?

Neem eerst nog eens contact op en vraag hoe het ervoor staat zonder gelijk hoog van de toren te schreeuwen.
 
Laatst bewerkt:
No offence...

Maar je hebt 1x gemaild, blind dat ding terug gestuurd zonder verder overleg en nu hebben ze nog niet gereageerd en is het allemaal gelijk kut?

Neem eerst nog eens contact op en vraag hoe het ervoor staat zonder gelijk hoog van de toren te schreeuwen.


:Y inderdaad` want onze postbezorgers laten ook nog wel eens een steekje vallen. B|
 
Laatst bewerkt:
In dit geval is het gelijk door motorsloop.be opgelost. De administratie was op vakantie...


Hoe kom je erbij dat ik 1-keer gemaild heb? Ik heb in die 12 dagen meermaals gemaild en rustig afgewacht, want misschien was het druk of was hij op vakantie. Verder heb direct gemeld dat deze defect was en een melding gemaakt dat ik hem retour zou sturen. Ook weer gemaild of deze is aangekomen en dat was bevestigt.

Bijdeze is het dus direct opgelost door motorsloop.be
 
Dus de topic kop kan nu veranderd worden.

ER KOMT GEEN WATER UIT DE DOUCHE VOOR MOTORSLOOP.BE B|
 
Laatst bewerkt:
Je legt nu wel heel makkelijk de zwarte piet bij het bedrijf neer. Je hebt iets gekocht wat kapot is. Dat kan gebeuren. Ik ben geen jurist maar na een paar minuten minuten Goolge kwam ik o.a. dit tegen:

Het consumentenrecht stelt dat ontbinding niet altijd meteen kan gebeuren. In beginsel kan dit pas als de verkoper niet in staat is of niet bereid is om het produkt te repareren of vervangen.

In plaats van de verkoper de kans hiervoor te geven ga je direct naar een andere motorzaak en laat daar een nieuwe plaatsen. Beetje vreemd. Pas daarna neem je contact op met de verkoper die geheel volgens de garantievoorwaarde aanbied om het produkt te vervangen. Die handelt dus zoals het hoort.
En dan ga je zonder verder contact op te nemen met de verkoper na 1 mailtje al een "koude douche" uitdelen. Dit lijkt erg op smaad.

Dit is niet juist. Binnen 14 dagen mag je zonder opgave een product retour sturen. In dit geval was hij kapot en dat kan natuurlijk gebeuren. Ik kwam er zelf niet achter de deze kapot was, hierdoor is hij naar een motorzaak gegaan. Deze hebben dit geconstateerd en een nieuwe geplaatst.

Waaruit maak jij op dat ik 1 e-mail naar het bedrijf heb gestuurd? Ik heb het defect gemeld, melding gemaakt om hem terug te sturen, contact gehad of deze goed ontvangen was, verzendkosten etc voor eigen rekening (wat ik niet meer dan normaal vind) en meerdere malen gevraagd of het nu geregeld was.

Verder is jouw aantijging van smaad absoluut niet van toepassing.

Nogmaals ik heb direct contact gehad en het is goed opgelost. *O*
 
Laatst bewerkt:
Dit is niet juist. Binnen 14 dagen mag je zonder opgave een product retour sturen. In dit geval was hij kapot en dat kan natuurlijk gebeuren. Ik kwam er zelf niet achter de deze kapot was, hierdoor is hij naar een motorzaak gegaan. Deze hebben dit geconstateerd en een nieuwe geplaatst.

Waaruit maak jij op dat ik 1 e-mail naar het bedrijf heb gestuurd? Ik heb het defect gemeld, melding gemaakt om hem terug te sturen, contact gehad of deze goed ontvangen was, verzendkosten etc voor eigen rekening (wat ik niet meer dan normaal vind) en meerdere malen gevraagd of het nu geregeld was.

Verder is jouw aantijging van smaad absoluut niet van toepassing.

Nogmaals ik heb direct contact gehad en het is goed opgelost. *O*
Je hebt het vermoedelijk over de 'Wet koop op afstand'. Ik weet niet of die opgaat in jouw geval, want:
-Je koopt bij een Belgische webshop
-Je product is 2e hands
 
Je hebt het vermoedelijk over de 'Wet koop op afstand'. Ik weet niet of die opgaat in jouw geval, want:
-Je koopt bij een Belgische webshop
-Je product is 2e hands

Tweedehands maakt niet uit, moet gewoon conform de overeenkomst zijn (7:17 BW), het gaat er om dat het niet bij een particulier gekocht is. Koop op Afstand is op basis van een Europese richtlijn, dus ook België heeft deze regels.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het vermoedelijk over de 'Wet koop op afstand'. Ik weet niet of die opgaat in jouw geval, want:
-Je koopt bij een Belgische webshop
-Je product is 2e hands

Je hebt altijd recht op een deugdelijk (werkend) product, 2e hands of niet. Tenzij de mankementen van tevoren expliciet genoemd worden natuurlijk.
 
Willen jullie ook even dit topic rapporteren, dan kan de titel aangepast worden of het bericht kan worden verwijderd, tnx.
 
vond het al vreemd, zijn er klachten over hoe je motor is gesloopt?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan