MotoMarkS

Rookie
3 mrt 2019
5
4
Assen
Hoi allemaal,

Ik heb zojuist een account aangemaakt om hier een post te kunnen plaatsen. Mijn inschatting is namelijk dat ik met een vraag in een goede en grote community verder ga komen dan met wat zoekopdrachten in Google. Van dat laatste wordt ik namelijk niet veel wijzer, op het levert niet de gewenste resultaten op.

Komend jaar wil ik in augustus met wat vrienden weer ons jaarlijks motorweekend plannen. Eerder zijn we al in de Ardennen geweest en in de omgeving van Winterberg. Nu wil ik een wat verder en hoger. Daarom ben ik op zoek naar een goede reis en/of suggesties voor wat betreft routes en overnachtingsplaatsen richting de Alpen. Of dat nu Franksrijk, Zwitserland of Oostenrijk is maakt niet echt uit. Ik sta overal voor open. Voorheen gingen we op vrijdag heen en op maandag terug, maar ik realiseer me dat dat met de Alpen als bestemming wellicht wat kort is. Dus een of hooguit twee dagen extra vormen niet meteen een belemmering.

Waar ik naar op zoek ben is dus:
- goede bestemming in/bij de Alpen;
- suggesties voor routes;
- mogelijke overnachtingsplaatsen;
- tips;
Voor een groep rijders (4-6 man) met een doorgaans wat sportieve rijstijl.

Ik ben benieuwd en alvast bedankt voor het meedenken!
 
De Alpen zijn groot, en best ver weg.
Ga je maar 4 dagen, hou er dan rekening mee dat je er met 1 dag over de snelweg te rijden net aan kan komen (hangt af van hoe lang jullie het volhouden). Sommige mensen hebben dan 2 dagen nodig om weer bij te komen.
Voor 4 dagen zou ik die moeite niet nemen, dat is echt te kort.
Ga dan naar bijvoorbeeld het Zwarte Woud (ca. 5 uur rijden) of de Vogezen.

Wil je echt naar de Alpen of Dolomieten, neem dan minimaal een week. Kies voor Tirol, of voor de Italiaanse Dolomieten (mijn favoriet). Zwitserland is mooi, maar erg duur en vlot doorrijden kan daar extreem prijzig uitpakken. Dan zijn Nederlandse boetes echt een koopje.....
 
helemaal eens met bovenstaande, zeker dolomieten. Met een sportieve rijstijl is een 500-600km/dag al veel als je deels op leuke stukken wil rijden. Je kunt ook op één dag gaan, maar dan zou ik voor auto en aanhanger kiezen. 1000km autoweg is niet wat ik zou doen met de motor. Kijk eens op Fantastische Motorreizen - Horizon Motor Reizen

Ook nog: bijna alle hotels in tirool doen lagere prijzen voor boekingen langer dan 4 dagen...
 
2x met een K100 uit 1984! op woensdagmiddag vertrokken. Overnachten nabij Ulm en de volgende dag Stelvio etc etc. Op zondagmorgen weer terug vanuit Andermatt. Prima te doen hoor. Gewoon easy ,130kmu op de Autobahn. Ff afzien, maar dan ben je er. Een motoraanhanger huren en beladen kost mij ca 2u en retour weer 2u: 4u is gelijk aan ca 400km die je dan al gereden hebt met de motor op de Autobahn. Is mijn ervaring en mening hoor.
Was wel 6 jaar geleden in de maand juni, dus s-avonds doorrijden tot 21u.
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik ook kiezen voor de Vogezen.
Ook zeer mooi en je kunt meer tijd ter plaatse doorbrengen.
Route des Cretes, de Vogezen van noord naar zuid of andersom en je neemt de bekendste passen mee.
 
Wij zijn vorig jaar naar de Dolomieten geweest met Horizon motorreizen en dat was geweldig om te rijden.
1week in hetzelfde hotel verbleven en vandaar uit elke dag ritten gemaakt van ong 300 a 350 km.
Echt doen.
 
Bedankt voor alle reacties. Wat duidelijk is, is dat het ambitieus is. Het hoeft ook niet per se in een lang weekend (vrijdag heen, maandag terug), het kán ook wel wat langer. Voor wat betreft het heen reizen zitten we er ook over te denken om dit met een aanhanger te doen. Sowieso moet ik vanuit het noorden van het land komen in tegenstelling tot de rest van de groep. Een aanhangertje is dan wel fijn. Het moet wel leuk blijven;).

@Super Blackbird: de hersteltijd valt bij ons (nog) wel mee. Het is meer dat snelweg op de motor gewoon afzien is. Ik zal in ieder geval de Vogezen meenemen als alternatief. Thanks.

@BMW-XR: We willen de georganiseerde reizen eigenlijk mijden. Deze zijn (in verhouding) duur.

@James Bond: Heb je dan ook nog concrete tips (overnachtingsplaatsen en/of routes) ook al is het een tijdje geleden? Het is dus wel te doen!*O*

Nogmaals dank allemaal!
 
Ik kan wel een tip geven zie je een bord zimmer frei bij een boer ofzo gelijk doen , dat is super leuk.
Goedkoper en veel leuker dan hotel.
Wat ik wel kan vertellen dat aanhanger heer relexd is want die heb ik ook, maar een niet te onderschatten gevoel is dat je de beloning mist na die lange vermoeide toch om dan ineens de bergen te zien.
Dat vond ik de eerste keer toch echt wel een ervaring moet ik zeggen het gevoel van reizen en dat hoort er gewoon bij.
 
Pak een regio waar je in 4-6 uurtjes naartoe rijdt zodat je diezelfde dag ook al een leuke trip op locatie kan maken: Schwarzwald / Bodensee / Allgäu / Vogezen.

Voor de heen/terugreis geef ik de voorkeur aan auto + aanhanger. Veel relaxter en je kan meer meenemen.

De kortste/snelste weg naar het hooggebergte is Zwitersland maar ja..... Ideaal voor de rondgapende shopper met zijn beertje achterop maar niet geschikt voor de (te)sportieve rijder. Waarschijnlijk heb je daar de aanhanger zeker nodig want er zal er vast eentje z'n rijbewijs kwijt raken.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Ik heb zojuist een account aangemaakt om hier een post te kunnen plaatsen. Mijn inschatting is namelijk dat ik met een vraag in een goede en grote community verder ga komen dan met wat zoekopdrachten in Google. Van dat laatste wordt ik namelijk niet veel wijzer, op het levert niet de gewenste resultaten op.

Komend jaar wil ik in augustus met wat vrienden weer ons jaarlijks motorweekend plannen. Eerder zijn we al in de Ardennen geweest en in de omgeving van Winterberg. Nu wil ik een wat verder en hoger. Daarom ben ik op zoek naar een goede reis en/of suggesties voor wat betreft routes en overnachtingsplaatsen richting de Alpen. Of dat nu Franksrijk, Zwitserland of Oostenrijk is maakt niet echt uit. Ik sta overal voor open. Voorheen gingen we op vrijdag heen en op maandag terug, maar ik realiseer me dat dat met de Alpen als bestemming wellicht wat kort is. Dus een of hooguit twee dagen extra vormen niet meteen een belemmering.

Waar ik naar op zoek ben is dus:
- goede bestemming in/bij de Alpen;
- suggesties voor routes;
- mogelijke overnachtingsplaatsen;
- tips;
Voor een groep rijders (4-6 man) met een doorgaans wat sportieve rijstijl.

Ik ben benieuwd en alvast bedankt voor het meedenken!
 
Motomarks je zou kunnen overwegen om naar zuid-Duitsland te gaan ruim 800 km Panoramastrasse fantastisch te rijden. Kun je gelijk wat historische kennis ophalen "Obersalzberg "prachtig omgeving. Je zit tegen de Oosterrijkse grens aan. Vorig jaar in 1 x naar toe gereden is nog net te doen
 
Terug
Bovenaan Onderaan