"Een lichte motor pak je sneller"... want?

Mare heb je niks beters te doen dan,weer, op MF wat rond te struinen 🤔

Ik wel maar ik ben lui🥺
 
Een lichte motor pak je sneller omdat de handling makkelijker is. Handling is voor mij: achteruit de oprit af, erop en eraf stappen, parkeren, kruip door sluip door etc. Ben zelf 1,80m, zal meespelen?
Ik rij een xrv750 en een cb500 (2002). Die laatste is echt super easy en prima rij eigenschappen. En, gouden tip: zorg altijd dat je 2 motoren hebt. Bij mij was de Africatwin een keer stuk en wachtte op een ander motorblok. Geen nood, lekker een week kamperen in de Zuid Franse Alpen met de CB! Op de heenweg in 1 dag naar de Drome 1100km verder. En haarspeldbochten gaan erg goed. Top!
In de Alpen regelmatig motorrijders zien vallen bij parkeren en vertrekken, vaak volbeladen BMW GS-en met te kleine rijders erop. Wat een armoede!

(Ben gestart als 20 jarige op een Suzuki dr400s, daarna Guzzi v1000sp (heel zwaar....italiaans geïmporteerd), dan Dominator nx650, dan een BMW k100 (ook uit Italië, 10 jaar gehad, maar wat saaiig, wil nooit meer 4 cylinder..... tot slot 8 jaar geleden mijn droom motor: xrv750, top fiets)
 
Snap er niks van,
Voor het gros aan argumenten hier om een kleine, lichte motorfiets te pakken, heb ik gewoon een auto hoor.

File om boodschapjes te doen? Waar wonen jullie in godsnaam...
Woonwerk een kleine fiets wegens handelbaardheid (dus stadsverkeer)? Dan woon je toch echt op eingelijk fietsafstand. Op de snelweg kan je met je FJR 2400 8 cilinder makkelijk tussen de auto's door...

Ammehoela dat voor gewoon een lekkere plezierrit of woonwerk verkeer met een degelijke (niets fietsbaar ofzo) afstand een motorscooter, kleine opgevoerde brommer, of lesmotor leuker is..
 
Ik merk dat ik meestal het snelst mn lichtste motor pak (die in elkaar zit dan). Dat dat toevallig de ZX10R is doet er niet toe:). Wel leuk dat sommige mensen het over vermogen hebben en andere over gewicht, welke is dan de 'lichte motor'?
 
als ik die scooter op de foto zie denk ik gelijk, daar staat een klein kapitaaltje, want die dingen zijn niet bepaald goedkoop en gelijk denk ik, wat voor mooie motor zou ik daar voor kunnen kopen. sorry, maar scooters zijn niks voor mij. lijkt mij ook behoorlijk lastig om aan te klussen
 
als ik die scooter op de foto zie denk ik gelijk, daar staat een klein kapitaaltje, want die dingen zijn niet bepaald goedkoop en gelijk denk ik, wat voor mooie motor zou ik daar voor kunnen kopen. sorry, maar scooters zijn niks voor mij. lijkt mij ook behoorlijk lastig om aan te klussen

bovenalles, der is gewoon geen flikker aan

Ik groet ze ook niet, zijn wat mij betreft geen motoren
 
Ik merk dat ik meestal het snelst mn lichtste motor pak (die in elkaar zit dan). Dat dat toevallig de ZX10R is doet er niet toe:). Wel leuk dat sommige mensen het over vermogen hebben en andere over gewicht, welke is dan de 'lichte motor'?

De witte, of hooguit gele?
 
Snap er niks van,
Voor het gros aan argumenten hier om een kleine, lichte motorfiets te pakken, heb ik gewoon een auto hoor.

File om boodschapjes te doen? Waar wonen jullie in godsnaam...
Woonwerk een kleine fiets wegens handelbaardheid (dus stadsverkeer)? Dan woon je toch echt op eingelijk fietsafstand. Op de snelweg kan je met je FJR 2400 8 cilinder makkelijk tussen de auto's door...

Ammehoela dat voor gewoon een lekkere plezierrit of woonwerk verkeer met een degelijke (niets fietsbaar ofzo) afstand een motorscooter, kleine opgevoerde brommer, of lesmotor leuker is..
Een lesmotor is leuker dan een 100pk+ supersport op het gros van de Nederlandse wegen.
 
gewoon onwijs leuk, vooral als je voor het stoplicht staat, dan zie je die kerels in hun koekblik denken, dat kleine motortje trek ik er wel ff uit, tot het licht op groen gaat en ik op mijn Radiaantje ze tientallen meters achter me laat binnen een paar seconden
 
Een lesmotor is leuker dan een 100pk+ supersport op het gros van de Nederlandse wegen.

Niet mee eens.

Als jij plezier beleeft uit het feit hoe ver je je pols mag doorslaan, of dat je per se de gehele versnelling volgas door moet jagen... dan wel.
Ik geniet blijkbaar van andere zaken op een motor. Uiterlijk, geluid, de gedachte wat ik/de motor kan als het erop aankomt...
Ik hoef dus niet de gashendel 100% open te draaien om het maximale plezier uit mijn motor te halen.

Daarnaast rijdt en stuurt mijn zx10r vele malen beter dan menig zwabberfietsje met crackveertjes
 
Snap er niks van,
Voor het gros aan argumenten hier om een kleine, lichte motorfiets te pakken, heb ik gewoon een auto hoor.

File om boodschapjes te doen? Waar wonen jullie in godsnaam...
Woonwerk een kleine fiets wegens handelbaardheid (dus stadsverkeer)? Dan woon je toch echt op eingelijk fietsafstand. Op de snelweg kan je met je FJR 2400 8 cilinder makkelijk tussen de auto's door...

Ammehoela dat voor gewoon een lekkere plezierrit of woonwerk verkeer met een degelijke (niets fietsbaar ofzo) afstand een motorscooter, kleine opgevoerde brommer, of lesmotor leuker is..
Ga er maar eens een binnenstad mee in 🤗 🥳
 
als ik die scooter op de foto zie denk ik gelijk, daar staat een klein kapitaaltje, want die dingen zijn niet bepaald goedkoop en gelijk denk ik, wat voor mooie motor zou ik daar voor kunnen kopen. sorry, maar scooters zijn niks voor mij. lijkt mij ook behoorlijk lastig om aan te klussen

Dat dacht ik ook ,een moto morini corsaro 1200,een triumph daytona 675 of een zxr 400🤔
Verhip ,die heb ik ook....🤔🤪
 
Ga er maar eens een binnenstad mee in 🤗 🥳

Hoe vaak ga jij naar de binnenstad dan?
Ga je elke week met de motor de binnenstad in om een visje te scoren?
Ga je elke week de binnenstad in om een tshirtje of broek te kopen?
Ga je elke week de binnenstad in om een nieuwe cd te kopen?

Wat moet je daar zo vaak, dat een auto echt te lastig is?
Die ene keer in de zoveel tijd dat ik in de binnenstad moet zijn (dus, echt winkelen) ga ik met plezier met de auto.
Geen helm, in de zomer gewoon tshirt en slippers, echt voldoende ruimte voor spullen... Kost me inderdaad een knaak of 2 aan parkeergeld en hooguit 5 minuten lopen.

Nee, ik snap hem echt niet.
 
Hoe vaak ga jij naar de binnenstad dan?
Ga je elke week met de motor de binnenstad in om een visje te scoren?
Ga je elke week de binnenstad in om een tshirtje of broek te kopen?
Ga je elke week de binnenstad in om een nieuwe cd te kopen?

Wat moet je daar zo vaak, dat een auto echt te lastig is?
Die ene keer in de zoveel tijd dat ik in de binnenstad moet zijn (dus, echt winkelen) ga ik met plezier met de auto.
Geen helm, in de zomer gewoon tshirt en slippers, echt voldoende ruimte voor spullen... Kost me inderdaad een knaak of 2 aan parkeergeld en hooguit 5 minuten lopen.

Nee, ik snap hem echt niet.

Nou een keer naar b.v. de mediamarkt,iedere week boodschappen doen,effe snel iets halen.
Even auto parkeren is er dikwijls niet bij.
Het ding (motor(scooter)) gooi je overal neer.
Daarbij heb ik de luxe van 4 motoren 3 fietsen en een auto.,dus een keuze,ga ook regelmatig met de fiets de stad in.
Ben bijna altijd op 2 wielen te vinden.
Aan auto rijden heb ik een gruwelijke hekel is vooral makkelijk om :





IMG-20200607-WA0013.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier een heel arsenaal aan motoren, ik kan er allemaal even makkelijk mee naar buiten rijden door een brede deur, niks hoeft aan de kant. Op het werk en bij de supermarkt kan ik even makkelijk iedere motor kwijt.
En toch op een of andere manier pak ik voor een klein trap stukje die Qingqi SM 200 die ik heb staan. Traag als wat, een achterveer die liever pogistick had willen worden en niet perse een makkelijke starter gezien de choke en de accu die ik nog steeds vervangen moet.

De 990 Adventure is een comfortabele motor waarmee ik ieder stoeprandje op en af net zo makkelijk pak.
De Versys 300 is een super soepele motor en direct na het starten loopt het lekker.
De EXC520 is heul veel vlotter dan de Qingqi... en nog lichter ook... al is dat kickstarten wel etterig.
De ER5 is gewoon een prima dorps/stadsfiets.
Er is toch iets psychologisch dat zegt dat de kleinere motor makkelijker is voor dit soort ritjes en dan pak ik die _O-

De Intruder... Tsja er zijn vele redenen om die niet te pakken 8)7
De Aprilia RX 50/85 Nog niet helemaal straatlegaal en af, vermoed wel dat die de rol van snelle opstapfiets weer op zich gaat nemen zoals hij jaren gedaan heeft...

Wanneer heb je nou een auto nodig omdat een motor echt te lastig is? Dat is mij in een kleine 20 jaar eigenlijk nog nooit voorgekomen.
Probeer een ploegenrooster met nachtdiensten :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan