"Een lichte motor pak je sneller"... want?

Ik heb hier een heel arsenaal aan motoren, ik kan er allemaal even makkelijk mee naar buiten rijden door een brede deur, niks hoeft aan de kant. Op het werk en bij de supermarkt kan ik even makkelijk iedere motor kwijt.
En toch op een of andere manier pak ik voor een klein trap stukje die Qingqi SM 200 die ik heb staan. Traag als wat, een achterveer die liever pogistick had willen worden en niet perse een makkelijke starter gezien de choke en de accu die ik nog steeds vervangen moet.

De 990 Adventure is een comfortabele motor waarmee ik ieder stoeprandje op en af net zo makkelijk pak.
De Versys 300 is een super soepele motor en direct na het starten loopt het lekker.
De EXC520 is heul veel vlotter dan de Qingqi... en nog lichter ook... al is dat kickstarten wel etterig.
De ER5 is gewoon een prima dorps/stadsfiets.
Er is toch iets psychologisch dat zegt dat de kleinere motor makkelijker is voor dit soort ritjes en dan pak ik die _O-

De Intruder... Tsja er zijn vele redenen om die niet te pakken 8)7
De Aprilia RX 50/85 Nog niet helemaal straatlegaal en af, vermoed wel dat die de rol van snelle opstapfiets weer op zich gaat nemen zoals hij jaren gedaan heeft...


Probeer een ploegenrooster met nachtdiensten :9

Ja,en? ,s'nachts en s;avonds rijden mijn motoren ook hooorrr 🥳
Behalve sneeuw,ijs en natte pekel,dan auto.
30 jaar 3/5 ploegen🤗
 
Wanneer heb je nou een auto nodig omdat een motor echt te lastig is? Dat is mij in een kleine 20 jaar eigenlijk nog nooit voorgekomen.

Zoals ik zeg, als je dus af en toen naar het centrum gaat om echt te winkelen, in plaats van elke week 1 prulletje halen
 
Nou een keer naar b.v. de mediamarkt,iedere week boodschappen doen,effe snel iets halen.
Even auto parkeren is er dikwijls niet bij.
Het ding (motor(scooter)) gooi je overal neer.
Daarbij heb ik de luxe van 4 motoren 3 fietsen en een auto.,dus een keuze,ga ook regelmatig met de fiets de stad in.
Ben bijna altijd op 2 wielen te vinden.
Aan auto rijden heb ik een gruwelijke hekel is vooral makkelijk om :





Bekijk bijlage 1628369

Ik haal zelden ff snel iets.
Ik bestel tegenwoordig ff snel iets.

Mijn weekboodschappen passen niet in de buddy en rugzak hoor, jouwe wel? (ja, geloof ik niet :+)

Maar goed, de Jumbo is bij mij op loopafstand. Ga regelmatig 2 a 3 keer per dag, omdat ik iets vergeten ben |(
 
Zoals ik zeg, als je dus af en toen naar het centrum gaat om echt te winkelen, in plaats van elke week 1 prulletje halen

Gaat ook prima met de motor. Nou hoef ik niet met de motor naar het centrum omdat ik daar zelf woon, maar af en toe een bezoekje aan de Makro en een winkelwagen vol halen gaat best prima. Dan pak ik wel mijn GSA met beide zijkoffers eraan 8-)
 
Gaat ook prima met de motor. Nou hoef ik niet met de motor naar het centrum omdat ik daar zelf woon, maar af en toe een bezoekje aan de Makro en een winkelwagen vol halen gaat best prima. Dan pak ik wel mijn GSA met beide zijkoffers eraan 8-)

En dan vervalt het hele 'lichte motorfiets, want handelbaar en lekker overal tussendoor' toch?
Dat, waar het hele topic over begon
 
Ik haal zelden ff snel iets.
Ik bestel tegenwoordig ff snel iets.

Mijn weekboodschappen passen niet in de buddy en rugzak hoor, jouwe wel? (ja, geloof ik niet :+)

Maar goed, de Jumbo is bij mij op loopafstand. Ga regelmatig 2 a 3 keer per dag, omdat ik iets vergeten ben |(

Met de auto🤔
Ik snap eigenlijk niet dat je zoveel energie steekt om je aversie te uiten over menschen die graag met een lichte brommer overal naar toe gaan en daar plezier in hebben.
Dan ga je toch lekker met je automobiel of zwengel je je zx10r aan.
Leven en laten leven...............
 
Klopt, maar 35km rijden met een huishouden dat ook overdag leeft is na veel nachtdiensten toch net een beetje matig _O-

Ik doe enkele rit 20 kilometer,wordt je wakker van,in een auto word ik dan suf.
Zie het probleem niet 🤔
 
Met de auto🤔
Ik snap eigenlijk niet dat je zoveel energie steekt om je aversie te uiten over menschen die graag met een lichte brommer overal naar toe gaan en daar plezier in hebben.
Dan ga je toch lekker met je automobiel of zwengel je je zx10r aan.
Leven en laten leven...............

Heb er geen aversie tegen.

De meeste redenen die ik zie zijn drogredenen, maw lulkoek.
'Als je ff naar de stad moet, is het handig' ---> Hoe vaak gaat de gemiddelde man 'ff naar de stad'... En over de helm die je dan meesleept hebben we het maar niet?

En zo zie ik er meer.

Maar zoals je zelf zegt, leef en laat leven. Je hoeft niet met me in debat te gaan als je geen zin hebt of er een naar gevoel bij krijgt toch?
 
Om snel even naar de winkel of zoiets te gaan pak ik de auto
Bij ons in de garage staan 2 motoren achter elkaar dan is het logies dat je de motor pakt die vooraan staan.
De honda deauville staat nu voor daarachter de FJR 1300 als ik binnen 15 minuten terug ben geen zin om de kleding voor de motor aan te trekken.
Verder staat de auto voor de deur dan is de auto de eerste keus en ook de 2de keuze.
Als ik de binnenstad inga om een keer over de markt te lopen voor een gebakken visje pak ik de fiets.
 
Ik ging ooit op d'n Vespa naar een rommelmarkt en vond daar een hele berg ouwe computers voor een prikkie. Had twee dozen tussen mijn benen geklemd, eentje achterop die ik met met linkerhand vasthield, en aan beide kanten van het stuur hing en tassen. De 10 km naar huis in de twee gereden, maar het ging. Waar een wil is, is een weg.
 
Heb er geen aversie tegen.

De meeste redenen die ik zie zijn drogredenen, maw lulkoek.
'Als je ff naar de stad moet, is het handig' ---> Hoe vaak gaat de gemiddelde man 'ff naar de stad'... En over de helm die je dan meesleept hebben we het maar niet?

En zo zie ik er meer.

Maar zoals je zelf zegt, leef en laat leven. Je hoeft niet met me in debat te gaan als je geen zin hebt of er een naar gevoel bij krijgt toch?
Naar de stad af en toe. Maar ga er wel vaak mee naar vrienden in de buurt voor een bak koffie of een voetbalwedstrijd kijken. Meestal met een omweggetje. Ik mag op deze stukjes van mezelf een motorjas, motorjeans en motorsneakers aan waar je het eigenlijk niet aan ziet. Zit heerlijk en als ik er ben niet het gehannes dat ik mij moet omkleden. De lichtste motor hier heeft ook veruit de meeste krassen dus ik zit er ook niet mee als ik hem een avondje ergens op de stoep zet. Meestal zijn de routes naar plekken waar je moet zijn niet het meest inspirerend dus dan heb ik op een lichte motor de meeste lol.
Fiets gebruik ik alleen als ik weet dat ik (teveel) ga drinken.
Maargoed, is dus blijkbaar voor iedereen anders en gelukkig mogen we het allemaal zelf weten! :]
 
Vind het heerlijk hoe de stoere binken blijven neerkijken op lichtere motoren en in het bijzonder (motor)scootjes. Vooral verder doen. :t

Woon-werkverkeer is voor mij écht zoveel comfortabeler op een motorscooter, zeker voor langere afstanden. Als ik vergelijkbaar comfort, bagageruimte of bescherming wilde op m'n vorige motoren dan moest ik al serieus wat centjes opleggen. Ik ben dolverliefd op motoren maar de (motor)scooter heeft zeker ook een plekje in mijn hart.

Hier in België is geen file eerder een uitzondering dan de regel. Dorpjes door? File. Binnenstad? Veel succes. Gewoon in de buurt random wat straten door? Prima, maar wel achter die 3 andere wagens die voor je insloegen.

Auto nemen? F*ck no. De smile als ik een week aan boodschappen voor een gezin van 5 op de (motor)scooter laad is priceless. Nog plezanter als we dan een beetje tetris moeten spelen. En die smile wordt gewoon nog breder tijdens de rit naar huis wetende dat ik er 's avonds misschien nog een klein ritje uit kan persen na de afwas. De enige reden waarvoor we de auto nemen is voor het vervoeren van het enige kind dat momenteel nog jonger is dan 8 of voor vervoer van personen die niet achterop durven/willen.

Practicality boven passie? Goh, wie zal het zeggen. Sorry maar ik amuseer me te pletter met dit ding. Ja, op een héle andere manier dan met mijn motoren. Maar het genot is zeker niet minder of ik was al lang gaan inruilen. Blijkbaar kan ik er een veel betere motor voor in de plaats krijgen. Misschien zelfs twee!:Y

En ik heb evenveel respect voor mensen die zich niet op de baan zullen vertonen zonder volledig racepak en hun gelikte prachtige motoren. Krijgen van mij dik duimpje alvorens ze mij in het stof doen bijten. Ieder zijn ding. We zijn allemaal anders en vinden andere dingen leuk. Gelukkig toch.
 
Vind het heerlijk hoe de stoere binken blijven neerkijken op lichtere motoren en in het bijzonder (motor)scootjes. Vooral verder doen. :t

Woon-werkverkeer is voor mij écht zoveel comfortabeler op een motorscooter, zeker voor langere afstanden. Als ik vergelijkbaar comfort, bagageruimte of bescherming wilde op m'n vorige motoren dan moest ik al serieus wat centjes opleggen. Ik ben dolverliefd op motoren maar de (motor)scooter heeft zeker ook een plekje in mijn hart.

Hier in België is geen file eerder een uitzondering dan de regel. Dorpjes door? File. Binnenstad? Veel succes. Gewoon in de buurt random wat straten door? Prima, maar wel achter die 3 andere wagens die voor je insloegen.

Auto nemen? F*ck no. De smile als ik een week aan boodschappen voor een gezin van 5 op de (motor)scooter laad is priceless. Nog plezanter als we dan een beetje tetris moeten spelen. En die smile wordt gewoon nog breder tijdens de rit naar huis wetende dat ik er 's avonds misschien nog een klein ritje uit kan persen na de afwas. De enige reden waarvoor we de auto nemen is voor het vervoeren van het enige kind dat momenteel nog jonger is dan 8 of voor vervoer van personen die niet achterop durven/willen.

Practicality boven passie? Goh, wie zal het zeggen. Sorry maar ik amuseer me te pletter met dit ding. Ja, op een héle andere manier dan met mijn motoren. Maar het genot is zeker niet minder of ik was al lang gaan inruilen. Blijkbaar kan ik er een veel betere motor voor in de plaats krijgen. Misschien zelfs twee!:Y

En ik heb evenveel respect voor mensen die zich niet op de baan zullen vertonen zonder volledig racepak en hun gelikte prachtige motoren. Krijgen van mij dik duimpje alvorens ze mij in het stof doen bijten. Ieder zijn ding. We zijn allemaal anders en vinden andere dingen leuk. Gelukkig toch.
Ik kijk overal op neer sinds ik met de meest macho motor rondrijd ,pussy s ! _O- *O*
 
Heb er geen aversie tegen.

De meeste redenen die ik zie zijn drogredenen, maw lulkoek.
'Als je ff naar de stad moet, is het handig' ---> Hoe vaak gaat de gemiddelde man 'ff naar de stad'... En over de helm die je dan meesleept hebben we het maar niet?

En zo zie ik er meer.

Maar zoals je zelf zegt, leef en laat leven. Je hoeft niet met me in debat te gaan als je geen zin hebt of er een naar gevoel bij krijgt toch?

Welke helm 🤔 die gaat onder de zitting🤗
 
Vind het heerlijk hoe de stoere binken blijven neerkijken op lichtere motoren en in het bijzonder (motor)scootjes. Vooral verder doen. :t

Woon-werkverkeer is voor mij écht zoveel comfortabeler op een motorscooter, zeker voor langere afstanden. Als ik vergelijkbaar comfort, bagageruimte of bescherming wilde op m'n vorige motoren dan moest ik al serieus wat centjes opleggen. Ik ben dolverliefd op motoren maar de (motor)scooter heeft zeker ook een plekje in mijn hart.

Hier in België is geen file eerder een uitzondering dan de regel. Dorpjes door? File. Binnenstad? Veel succes. Gewoon in de buurt random wat straten door? Prima, maar wel achter die 3 andere wagens die voor je insloegen.

Auto nemen? F*ck no. De smile als ik een week aan boodschappen voor een gezin van 5 op de (motor)scooter laad is priceless. Nog plezanter als we dan een beetje tetris moeten spelen. En die smile wordt gewoon nog breder tijdens de rit naar huis wetende dat ik er 's avonds misschien nog een klein ritje uit kan persen na de afwas. De enige reden waarvoor we de auto nemen is voor het vervoeren van het enige kind dat momenteel nog jonger is dan 8 of voor vervoer van personen die niet achterop durven/willen.

Practicality boven passie? Goh, wie zal het zeggen. Sorry maar ik amuseer me te pletter met dit ding. Ja, op een héle andere manier dan met mijn motoren. Maar het genot is zeker niet minder of ik was al lang gaan inruilen. Blijkbaar kan ik er een veel betere motor voor in de plaats krijgen. Misschien zelfs twee!:Y

En ik heb evenveel respect voor mensen die zich niet op de baan zullen vertonen zonder volledig racepak en hun gelikte prachtige motoren. Krijgen van mij dik duimpje alvorens ze mij in het stof doen bijten. Ieder zijn ding. We zijn allemaal anders en vinden andere dingen leuk. Gelukkig toch.

Er zijn spreekwoorden .

"Wat de boer niet kent,vreet ie niet" of "onbekent,maakt onbemind"
 
Terug
Bovenaan Onderaan