Een luchtfilter van een motorscooter vervangen

Gilera Runner VXR200

Die hard MF'er
26 okt 2004
344
0
Sint-Niklaas
Heb dus een Gilera Runner VXR200 ( 4 takt) en wil de koekendoos van een luchtfilter vervangen door een kelk , nu is mijn vraag :
Er loopt nog darmpje naar de luchtfilter die uit de cylinder komt en wat moet ik daarmee en welke functie heeft die eigenlijk?
Kan ik bijvoorbeeld een gaatje maken in de kelk het darmpje erbijvoegen?
Iemand een oplossing?
 
Laatst bewerkt:
Een kabel uit je cilinder zeg je? :?
Zal nog eens goed moeten kijken waar die kabel naar toe gaat , maar het is net of die van de cylinder komt, alhoewel die toch zeer warm wordt en de kabel kan smelten.
In ieder geval loopt er toch nog een extra kabeltje in de luchtfilter dus....?
Zal eerder uit de carburateur komen denk ik...
 
Laatst bewerkt:
Dat is de carterontluchting. Da's er voor om alle schadelijke gassen uit je blok te krijgen zodat die niet in je olie vermengen. Vroeger kwamen deze gassen in de buitenlucht terecht, maar vanwege allerlei milieu gedoe wordt dat nu weer via de airbox de verbranding ingebracht.

Wil je van die luchtfilters direct op je carbs dan is er vaak voor een van je cylinders zo'n stukje te koop waar je dat slangetje op aan sluit. Een gaatje maken in je kelk lijkt me niet de beste oplossing...
 
Dat is de carterontluchting. Da's er voor om alle schadelijke gassen uit je blok te krijgen zodat die niet in je olie vermengen. Vroeger kwamen deze gassen in de buitenlucht terecht, maar vanwege allerlei milieu gedoe wordt dat nu weer via de airbox de verbranding ingebracht.

Wil je van die luchtfilters direct op je carbs dan is er vaak voor een van je cylinders zo'n stukje te koop waar je dat slangetje op aan sluit. Een gaatje maken in je kelk lijkt me niet de beste oplossing...
En als ik dat slangetje nu gewoon ergens laat hangen onder de motor, gaat dat dan lekken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan