Een Mitt motorfiets. Een watt?

Kees Vetje

MF veteraan
19 feb 2017
3.501
2.444
Bollenstreek
In Spanje zag ik onlangs een leuke motorfiets aan de overkant van de straat op de stoep staan. Kwam me nogal onbekend voor. Schatte de cilinderinhoud op iets van 500cc. En toen dichterbij gaan kijken zoeken naar een merkembleem, want ik verdiep me de laatste tien jaar niet meer in nieuwe motorfietsen. Deze vind ik wel leuk. Helaas maar een 125 cc, is me de helft te weinig. Kent iemand dit merk?
IMG_3381.jpeg
 
"MITT is a European brand designed by and for Europeans, and represents an intelligent and modern to traditional mostly Asian brands."

And made in China?
 
Lijkt me een redelijk nieuw merk? En met wat geluk komen binnenkort de standaard sellout- ; sorry ik bedoel "Youtubers" met reviews van deze machines en hoe geweldig ze zijn voor het geld.
 
"MITT is a European brand designed by and for Europeans, and represents an intelligent and modern to traditional mostly Asian brands."

And made in China?
Die kans acht ik groot gezien de teksten. En het gebrek aan "proud to be made in Spain" tekst.
 
Over een aantal jaren weet je pas hoe deze motoren zich houden qua kwaliteit / betrouwbaarheid..
 
Iemand hier een gokje wagen….. :?

Ik niet want ik ben van de generatie ‘oprijden’ totdat het echt niet meer kan…..of zoals verleden week de eigenaar van de plaatselijke motorzaak vroeg wanneer ik de VFR plat ging rijden zodat hij een andere aan mij kon verkopen….:X
 
ziet er op zich niet verkeerd uit, maar vermoed dat het frame een kawa kopie is.
het kunststof aan de voorkant, maakt het ontwerp naar mijn idee nogal opgeblazen.
hoeveel holle ruimtes zullen er niet in zitten? (handig als je een opbergvakje in wil bouwen)

denk dat dit het zoveelste merk is dat net als Z-broh, E-broh, Venom motorsports, Boom, CSC etc. hun merk op merkloze Chinese motoren plakt... :/
als t merk het niet lang volhoud, worden de verkochte exemplaren vanzelf zeldzaam ;)
 
Vind het ook altijd een gok.. merken zijn ineens op de markt en de dealers zie ze aanbieden zijn "Bedenkelijk" (Als je ze al kan vinden in Nederland). .. Die nemen vaak het merk erbij om iets extra te kunnen bieden. Maar ze verdwijnen ook weer even snel. Dus daar zit je dan na een aantal jaren met je Chinese motor, waar je geen onderdelen voor kan krijgen..
 
Vind het ook altijd een gok.. merken zijn ineens op de markt en de dealers zie ze aanbieden zijn "Bedenkelijk" (Als je ze al kan vinden in Nederland). .. Die nemen vaak het merk erbij om iets extra te kunnen bieden. Maar ze verdwijnen ook weer even snel. Dus daar zit je dan na een aantal jaren met je Chinese motor, waar je geen onderdelen voor kan krijgen..
In China heeft een "merk" waarschijnlijk een andere betekenis dan bij ons. Ze zouden het ook "Motorcycle 2023" kunnen noemen, in de wetenschap dat het merk in 2024 niet meer bestaat.
 
Iemand hier een gokje wagen….. :?
heb ik al gedaan met E-broh.
de gok heeft zowel positief als negatief uitgepakt.
voor nu ben ik ondanks alles nog tevreden met mn motor, maar dat ie in de toekomst het veld zal gaan ruimen voor een andere is zo goed als zeker.
Ik niet want ik ben van de generatie ‘oprijden’ totdat het echt niet meer kan…..of zoals verleden week de eigenaar van de plaatselijke motorzaak vroeg wanneer ik de VFR plat ging rijden zodat hij een andere aan mij kon verkopen….:X
tja, wat moet je daar nu mee? 8)7
mijn antwoord zou zijn: als ik m plat rij, ben ikzelf nog platter, dus hoe wou je me dan iets anders verkopen? :X
 
heb ik al gedaan met E-broh.
de gok heeft zowel positief als negatief uitgepakt.
voor nu ben ik ondanks alles nog tevreden met mn motor, maar dat ie in de toekomst het veld zal gaan ruimen voor een andere is zo goed als zeker.

tja, wat moet je daar nu mee? 8)7
mijn antwoord zou zijn: als ik m plat rij, ben ikzelf nog platter, dus hoe wou je me dan iets anders verkopen? :X
En dan komt het moment dat je die E-broh in wilt ruilen en niemand wil die hebben :X
 
Hoop positieve reacties 👍🏾, wat een foto al niet kan doen.
Is het komkommertijd in het godsdienstig of politiek topic?
 
En dan komt het moment dat je die E-broh in wilt ruilen en niemand wil die hebben :X
dat zal denk ik wel los lopen, aangezien elektrisch op moment nog best waardevast is, gezien het klimaatgeklooi vanuit den haag en EU.
bovendien is het in wezen een peut fiets, geschikt gemaakt voor elektrisch.
dus als ik 'm niet in één keer kan verkopen, kan ik m in onderdelen verpatsen (bijv. die brandstoftank is een model van kawasaki, dus als dan iemand een nieuwe tank nodig heeft...)
 
Iemand hier een gokje wagen….. :?

Ik niet want ik ben van de generatie ‘oprijden’ totdat het echt niet meer kan…..of zoals verleden week de eigenaar van de plaatselijke motorzaak vroeg wanneer ik de VFR plat ging rijden zodat hij een andere aan mij kon verkopen….:X
Ik ben van dezelfde soort.:9

Mijn FZ zit al boven de 3 ton. Afgelopen week weer 1000+ mee gedraaid.:]
Kort geleden nog mee in Roemenië geweest.
Raad eens wat er stuk ging? Een NIEUW onderdeel die ik 3 jaar geleden heb vervangen. :X

Ik kreeg juist bijval van mijn dealer.:t
Zijn verhaal was, dat iedereen bij iets nieuws gelijk ook gaat kopen, terwijl het oude nog prima werkt.
"DAT zouden meer mensen moeten doen!" (wel minder goed voor zijn handel!)
Ik kom niet eens heel vaak bij hem voor onderdelen. Meeste spares liggen al bij mij in de schuur.
20231011_102348.jpg
Vanmorgen nog een rondje Betuwe gedaan.
 
Dus je denkt er nu al aan om je gloednieuw aangeschafte motor in onderdelen te verkopen? :P
nee, zeker niet.
alleen als het in de toekomst zover komt dat ie geen cent meer waard zou zijn ;)
voor nu geniet ik er nog volop van, en denk ik er nog niet aan om m weg te doen.
wat wel zo is (en dat zal ook terugkomen in een bericht volgend jaar in het e-broh topic, als ik m een jaar heb) is dat de motorzaak die
het erop waagde om e-broh dealer te worden, er nu al genoeg van heeft a.g.v. het gedrag van de fabrikant (niet zo nauw nemen met garantie, onderdelen levering niet op peil etc.).
dus eerlijk gezegd verwacht ik niet dat als in de toekomst de accu of motor er genoeg van heeft, ik op e-broh zal hoeven rekenen v.w.b. garantie en de correcte levering van onderdelen...
omdat ik mn motor (liever) zelf onderhoud, en het buiten de accu, naafmotor en dashboard verder kawasaki spul is (weliswaar gekloond) kan ik
vooralsnog wél aan bijv. vering, zadel, kuipwerk etc. komen....
 
nee, zeker niet.
alleen als het in de toekomst zover komt dat ie geen cent meer waard zou zijn ;)
voor nu geniet ik er nog volop van, en denk ik er nog niet aan om m weg te doen.
wat wel zo is (en dat zal ook terugkomen in een bericht volgend jaar in het e-broh topic, als ik m een jaar heb) is dat de motorzaak die
het erop waagde om e-broh dealer te worden, er nu al genoeg van heeft a.g.v. het gedrag van de fabrikant (niet zo nauw nemen met garantie, onderdelen levering niet op peil etc.).
dus eerlijk gezegd verwacht ik niet dat als in de toekomst de accu of motor er genoeg van heeft, ik op e-broh zal hoeven rekenen v.w.b. garantie en de correcte levering van onderdelen...
omdat ik mn motor (liever) zelf onderhoud, en het buiten de accu, naafmotor en dashboard verder kawasaki spul is (weliswaar gekloond) kan ik
vooralsnog wél aan bijv. vering, zadel, kuipwerk etc. komen....
De dealer is er mee gestopt vanwege de onbetrouwbare importeur. Wow dat klinkt goed
 
nee, zeker niet.
alleen als het in de toekomst zover komt dat ie geen cent meer waard zou zijn ;)
voor nu geniet ik er nog volop van, en denk ik er nog niet aan om m weg te doen.
wat wel zo is (en dat zal ook terugkomen in een bericht volgend jaar in het e-broh topic, als ik m een jaar heb) is dat de motorzaak die
het erop waagde om e-broh dealer te worden, er nu al genoeg van heeft a.g.v. het gedrag van de fabrikant (niet zo nauw nemen met garantie, onderdelen levering niet op peil etc.).
dus eerlijk gezegd verwacht ik niet dat als in de toekomst de accu of motor er genoeg van heeft, ik op e-broh zal hoeven rekenen v.w.b. garantie en de correcte levering van onderdelen...
omdat ik mn motor (liever) zelf onderhoud, en het buiten de accu, naafmotor en dashboard verder kawasaki spul is (weliswaar gekloond) kan ik
vooralsnog wél aan bijv. vering, zadel, kuipwerk etc. komen....
Pas nog een mooie documentaire gezien over de opkomst van de Japanse merken in de jaren 60, dat kwam mede doordat die het nut inzagen van het opbouwen van een goed dealernetwerk en onderdelenvoorziening,plus marketing, met alleen motoren bouwen ben je er niet.
 
De dealer is er mee gestopt vanwege de onbetrouwbare importeur. Wow dat klinkt goed
nee, ik schreef fabrikant.
heb in de afgelopen tijd contact gehad met zowel de importeur als met de dealer.
in een paar woorden, hebben ze allebei genoeg van hoe de spanjolen de afgelopen tijd zaken gedaan hebben...
mede hierom voorspel ik ook dat e-broh geen lang leven beschoren is.
niet zozeer vanwege de motoren en motorscooters, alswel de houding van e-broh, waar het op service en garantie aankomt.
 
nee, ik schreef fabrikant.
heb in de afgelopen tijd contact gehad met zowel de importeur als met de dealer.
in een paar woorden, hebben ze allebei genoeg van hoe de spanjolen de afgelopen tijd zaken gedaan hebben...
mede hierom voorspel ik ook dat e-broh geen lang leven beschoren is.
niet zozeer vanwege de motoren en motorscooters, alswel de houding van e-broh, waar het op service en garantie aankomt.
Jammer. Ik heb er teveel van verwacht. Het leek me een mooi begin.
 
Terug
Bovenaan Onderaan