een mooie beginnersmoto (+/- €2000/€2500)

Klein beetje erbij sparen voor een Thundercat!


Inderdaad!
Ook mijn eerste fiets (heb hem dit jaar gekocht) en er inmiddels een 12k op de teller bij gezet. Onder andere ritjes naar Luxemburg en Normandië :]

Stuurt heerlijk, voldoende power en een niet al te sportieve zit.

577273572_5_J3MF.jpeg
 
k moest van mn fam.. eerst maar een "normaal rijbewijs halen" |(

Als je volwassen bent, mag je je eigen keuzes maken hoor. ;)

Mijn moeder vond het ook geen goed plan dat ik motor wou gaan rijden. Nu ik mijn rbw heb en sinds 1 september al ruim 1900 km gereden heb zonder brokken heeft ze er wel wat meer vertrouwen in. Pas waren we met zijn allen bij elkaar en we hadden het over motorrijden en ze zei tegen mijn oudere broer. Joh jij wou toch ook altijd al je motorrijbewijs halen? Dat had ie blijkbaar toen ie een puber was ooit eens gezegd ofzo. Ik wist daar niks van af. Hij krijgt voor zijn verjaardag een proefles van mij. *D
 
Laatst bewerkt:
Even een andere vraag tussendoor... Waarom ga je niet nu al beginnen met lessen?

Ik heb zelf ook in deze periode gelest en af gereden begin januari. Je kan beter een lesmotor tegen de vlakte remmen dan je eigen motor!

Ik merk dat ik nu gewoon op de fiets zit zonder angst voor mist, regen of wat dan ook! OK, als het gaat ijzelen bedenk ik mij misschien nog wel, maar tot die tijd zit ik op de fiets!
 
Even een andere vraag tussendoor... Waarom ga je niet nu al beginnen met lessen?

Ik heb zelf ook in deze periode gelest en af gereden begin januari. Je kan beter een lesmotor tegen de vlakte remmen dan je eigen motor!

Ik merk dat ik nu gewoon op de fiets zit zonder angst voor mist, regen of wat dan ook! OK, als het gaat ijzelen bedenk ik mij misschien nog wel, maar tot die tijd zit ik op de fiets!

zoals ik ook al eerder heb verteld ben ik nu nog bezig met autorijlessen |( en als ik dus klaar ben, dan wil ik beginnen met motor :P dus misschien toch nog klaar voor de zomer, maar dat zie ik nog wel ffies :P

weer ff on topic

weet iemand qua brandstof het verschil tussen een 'cat en een cbr :]
 
zoals ik ook al eerder heb verteld ben ik nu nog bezig met autorijlessen |( en als ik dus klaar ben, dan wil ik beginnen met motor :P dus misschien toch nog klaar voor de zomer, maar dat zie ik nog wel ffies :P

weer ff on topic

weet iemand qua brandstof het verschil tussen een 'cat en een cbr :]

lijkt mij dat het verschil verwaarloosbaar is.. zullen beide wel rond 1 op 20 zitten..
 
voor 2000 a 2500 heb je zeker mooie beginner fiets (cbr 600f) maar als je 2000 voor een fiets uitgeeft kun je 500 uitgeven voor een mooi NIEUW :) pak die je goed past. neutrale kleuren past op elke fiets
 
Waarom pas in de zomer :? 's winters kan ook prima hoor, naar mijn idee heb je dan meer vertrouwen in het wegdek als je eenmaal zelf mag rijden..
 
Laatst bewerkt:
lijkt mij dat het verschil verwaarloosbaar is.. zullen beide wel rond 1 op 20 zitten..


mijn f3 deed anders tussen de 1/16 en 1/18 (rij dan wel vrij onzuinig ;))
heb dat altijd goed in de gaten gehouden over een periode van een jaar...
 
mijn f3 deed anders tussen de 1/16 en 1/18 (rij dan wel vrij onzuinig ;))
heb dat altijd goed in de gaten gehouden over een periode van een jaar...

Hondaatjes zijn m.i. altijd wat minder zuinig met peut dan Yammie's.
 
25kW CBR600F deed ik 1:18-1:20 dus zeer goed te doen :Y

(was wel een gekietelde fiets met geflowede kop en leuke dynokit)
 
Terug
Bovenaan Onderaan