een mooie beginnersmoto (+/- €2000/€2500)

FietsFanatic

MF veteraan
16 sep 2009
13.333
3
hey luitjes

nee geen verkooptopic, ik vroeg me gewoon iets af:P
ik wil volgend jaar zomer beginnen met rijlessen :] en daarna natuurlijk een redelijk motortje (DUURT LANG |( )

nou heb ik zelf al zitten kijken naar een CBR600 :9~ en dan pak 2ehands O-) . en dan een nieuw helmpje uffcourse :} maar nou vroeg ik me af of er nog ander mooie moto's in deze prijsclasse zijn. (voor beginner) ik hou wel een beetje van het sport/tour segment. :Y

alvast bedankt
 
hey luitjes

nee geen verkooptopic, ik vroeg me gewoon iets af:P
ik wil volgend jaar zomer beginnen met rijlessen :] en daarna natuurlijk een redelijk motortje (DUURT LANG |( )

nou heb ik zelf al zitten kijken naar een CBR600 :9~ en dan pak 2ehands O-) . en dan een nieuw helmpje uffcourse :} maar nou vroeg ik me af of er nog ander mooie moto's in deze prijsclasse zijn. (voor beginner) ik hou wel een beetje van het sport/tour segment. :Y

alvast bedankt
Voor dat geld heb je zeker een nette CBR600F :Y
Kan ze zeer aanraden: geen extreme zithouding, vergevelijk rijgedrag terwijl je er zeker goed mee kan sturen! (kijk maar eens op circuit hoeveel er rijden)
De enkele typische kwaaltjes (NAKS) zijn goedkoop te verhelpen en verder zijn ze echt bulletproof!
 
Voor dat geld kun je ook een Fzr 600r op de kop tikken. Houd je nog wat geld over voor je pak etc. Zijn gemaakt t/m '96. Of een thunderace (of is de 600 nou een cat..?) moet je ook wel kunnen krijgen voor 2500. Heb je net iets nieuwers.
 
Voor dat geld kun je ook een Fzr 600r op de kop tikken. Houd je nog wat geld over voor je pak etc. Zijn gemaakt t/m '96. Of een thunderace (of is de 600 nou een cat..?) moet je ook wel kunnen krijgen voor 2500. Heb je net iets nieuwers.
Ik vind een fzr600r net even minder. Smallere achtervelg etc. dan de CBR maar dat is persoonlijk. Thundercat is ook zeker een leuke motor overigens.
 
zx7r 1996

top en relatief snel.

+- 100pk

en een mooi opbergpakje onder het zadel

ik had een rood/paarse
 
Thundercat!
Die zien er na al die jaren nog potent uit en rijden comfortabel/sportief genoeg.

Na veel motoren in m´n bezit te hebben gehad toch wel 1 van m´n favoriete `plezierfietsen`.
 
Laatst bewerkt:
Waarom begin je nu niet met lessen? kun je volgende jaar tenminste rijden zonder geschreeuw in je oor van een instruteur;-)


(en mag je mijn Ducati 750ss kopen, stijlvolle beginners fiets.)
 
Waarom begin je nu niet met lessen? kun je volgende jaar tenminste rijden zonder geschreeuw in je oor van een instruteur;-)

Omdat hij dan 18 en een driekwart is wat betekend dat hij nog steeds 25KW moet rijden. Of hij heeft inside knowledge over een wetsvoorstel die inhoud dat je op je 18de en 246 dagen wel zwaar mag rijden. Maar dan ook alleen die dag he :?
 
TS kijkt wel ver vooruit moet ik zeggen. Een GS500 is toch ook sport/tour? Voor dat geld kun je een hele mooie kopen *D
 
TS kijkt wel ver vooruit moet ik zeggen. Een GS500 is toch ook sport/tour? Voor dat geld kun je een hele mooie kopen *D

jaahaa je moet altijd goed plannen voor je toekomst, anders weet je morgen niet waar je vandaag stond. of zoiets dergelijks..

maarreh.. (dat wetsvoorstel komt r ;)
 
Waarom begin je nu niet met lessen? kun je volgende jaar tenminste rijden zonder geschreeuw in je oor van een instruteur;-)


(en mag je mijn Ducati 750ss kopen, stijlvolle beginners fiets.)

k moest van mn fam.. eerst maar een "normaal rijbewijs halen" |(
 
Ik vind een fzr600r net even minder. Smallere achtervelg etc. dan de CBR maar dat is persoonlijk. Thundercat is ook zeker een leuke motor overigens.

Zit gewoon 160/60 achterband op, zit op CBR 180 breed ? :?

Ben natuurlijk wel bevooroordeeld.. maar vind het heel veel motor voor weinig geld..

2jxked.jpg
 
Laatst bewerkt:
een cbr 600 uiteraard.
de beste looks.
als je de kettingspanner en spanningsregelaar vervangen hebt is die bulletproof.
relatief licht en veel vermogen.
en na 2 jaar vol vermogen knal je voor een kleiner tandwiel erop en achter een iets grotere :P
 
Zit gewoon 160/60 achterband op, zit op CBR 180 breed ? :?

Ben natuurlijk wel bevooroordeeld.. maar vind het heel veel motor voor weinig geld..

[http://i35.tinypic.com/2jxked.jpg (afbeelding)]
Dan ben ik denk ik in de war met een iets ouder model met vreemde bandenmaat (18" en 140 breed ofzo). De motor op de foto ziet er idd erg netjes uit :Y
 
Dan ben ik denk ik in de war met een iets ouder model met vreemde bandenmaat (18" en 140 breed ofzo). De motor op de foto ziet er idd erg netjes uit :Y

Oudere model hebben idd 18", gelukkig voor de TS de kwestie toch even duidelijk kunnen maken :+

Dank je wel :) Deze kleurstelling zal je minder snel tegen komen..

Daarin tegen staan er wel veel met deze kleurstellingen te koop

8987424.jpg

Witte velgen doen veel goed maken.

600r.jpg


Dit zijn '94-ers, deze hebben beperkte instelbare voorvork en achterschokdemper

YAMAHA%20FZR%20600%20R%20.jpeg


Dit type en de mijne zijn '95> en hebben volledig instelbare voorvork en achterschokdemper

Uit een goed blok komen 90 achterwielpk's
 
kawasaki zzr is ook leuk speelgoed hoor kan je ook alle kanten mee op .aanschaf niet zo duur ,maar wel pret.
 
Zit gewoon 160/60 achterband op, zit op CBR 180 breed ? :?

Ben natuurlijk wel bevooroordeeld.. maar vind het heel veel motor voor weinig geld..

[http://i35.tinypic.com/2jxked.jpg (afbeelding)]

Ja en nee O-) af fabriek 160, maar 180 past zonder aanpassing en rijden er genoeg mee (geen flauw idee wat ik nu onder de F2 heb liggen, maar hebben genoeg 180ers onder gezeten).

FZR is ook wel leuk, waarschijnlijk een stuk zuiniger met de brandstof, en minder zuinig met de olie.
 
Laatst bewerkt:
er staat een sv650 in het te koop forum. kijk daar es even. da's een leuke motor voor 220 dacht ik, of zo iets!
 
Terug
Bovenaan Onderaan