Een motor is geen auto..

Ik ga niet naar rechts als ik mezelf daardoor in de fuik rijdt. True, afstand houden en een kop staart zitten dicht bij elkaar. Maar ga zelf eens in druk verkeer 2 seconden tellen. Dan schrik je, je komt er bij lange na niet aan. Als je erop gaat letten ja... Maar dat doe je onbewust toch niet.

En NUR links... sja... ter hoogte van bunnik worden 2 rijbanen 3 voor een kilometer of wat. Die vrachtwagen kon niet naar rechts omdat daar verkeer zat. Iedereen ging weer naar rechts na die vrachtwagen te hebben ingehaald. NUR links ja, maar niet zo erg als die ene auto die vind dat hij met 120-130 op de linker baan mag blijven hangen zonder dat er zich verkeer van hem rechts bevind.
 
Probleem is niet dat iedereen weer naar rechts gaat na het inhalen, probleem is
dat iedereen naar links gaat alsof ze met elkaar verbonden zitten en 1 lange rij
vormen op die linkerbaan
Ik begrijp ook niet waarom mensen een vrachtwagen die 85 rijd met 90 inhalen?

De motorrijder brengt zichzelf in gevaar wat die ook doet
links rijden kan niet, want niemand houd afstand, kop/staart botsing, en de motorrijder is het meest de lul, netjes afstand houden dan kan hij zich niet veroorloven om er een voertuig tussen te laten anders is hij die veilige ruimte kwijt
...hij rijd dus waar ruimte is: rechts
er tussen komen vanaf rechts is te weinig ruimte voor, en achter de vrachtwagen blijven hangen ontneemt het zicht
Wat hij ook koos, niets was veilig, behalve ver achter de vrachtwagen blijven waardoor de automobilisten die hem in zouden halen verderop in de fuik terecht
komen en hij weer geen ruimte zou hebben
"Caught between a rock and a hard place" ik had hetzelfde geprobeerd,.. sorry!

Jij wilt niet in die "Fuik" terecht komen, en gaat ver van tevoren naar links,
waardoor je bijdraagt aan het maken van zo'n fuik
dus je bent oorzaak aan iets wat je zelf irriteert
 
Jij wilt niet in die "Fuik" terecht komen, en gaat ver van tevoren naar links,
waardoor je bijdraagt aan het maken van zo'n fuik
dus je bent oorzaak aan iets wat je zelf irriteert

Ja... klopt, jammer maar helaas kon dat ook niet anders. Afstand tussen vrachtauto en de auto die ik daarvoor in had gehaald was ook net 100 meter.
Dan loont het niet echt de moeite om naar rechts te gaan en dan in de fuik terecht te komen. Bij een ruime afstand (zeg 400 meter) ga ik wel gewoon naar rechts. Fuik of niet. Ik heb idd een hekel aan treintjes op de linker baan. Alleen ga ik geen risco nemen zoals deze meneer deed door mijn voertuig op het verkeerde moment ertussen te prakken. Noot: Hij zat naast me toen hij naar links kwam.

Inschattingsfout, of a la ghostrider erlangs bedenk ik me net... Maar aangezien het een tourfiets was denk ik dat die optie afvalt ~_^
 
Terug
Bovenaan Onderaan