Een motor overnemen van iemand uit Duitsland!

Mblacky

Rookie
23 aug 2015
22
0
Wieringerwaard
Hallo mensen ik hoop wat hulp te krijgen hier ,

Ik ben Matthew 31 jaar en ben opzoek naar een kawasaki z750 , nou zag ik een mooie tekoop staan precies zoals ik hem mooi vind , Bouwjaar 2010 / 8000 km op de teller voor 4000 euro !
Dus ik dacht al nou dit is te mooi om waar te zijn natuurlijk want ze staan voor meer aardig meer tekoop normaal, nou ik contact opgenomen en het blijkt een duitser te zijn die in Nederland heeft gewerkt en ook de motor hier heeft gekocht dus staat op nederlands kenteken!
Hij vertelde dat ie hem mee heeft genomen en hem daar wel dacht te kunnen verkopen maar dat dat dat niet gaat omdat ie dan iets moet registreren ( snap ook niet precies wat ie bedoeld ) .
Ik heb trouwens zelf geen ervaring met motors ofzo en zal binnekort wel snel gaan afrijden :)
hij geeft verder aan alle papieren erbij te hebben !
Ik vroeg of we contact kunnen hebben via facebook of iets dat ik even meer beeld heb van wie ik voor me heb enzo want ja er zijn genoeg oplichters maar dat heeft ie niet , hij gaf wel gelijk zijn naam en adres en postcode uit duitsland ! maja ik ging kijken en ik ga toch echt niet helemaal midden in duitsland een motor ophalen dus ik reageerde al dat ik niet een heel eind die kant op zal gaan ! ik zette het al uit men hoofd en dacht nee dit gaan we niet doen en was misschien te mooi voor die prijs ook maar nou stuurde die mij weer een mail in het engels omdat ie geen Nederlands spreekt ! ik zal het hier precies zo neerzetten :

Hello ,

The price for the motor is 4000 euro , i will pay for the shipping and everything, it will come with all the papers to register it in your name .The motor is in very good condition , i can deliver the motor in maximum 2/4 days with a shipping company and the shipping is including in the price ! you should only give me your full name , full adres and telephone number for shipping to send it ,after that the shipping company will contact you with the shipping information and the payment details ! After you receive the motor ,you have five days to inspect it and if you do not like , the company will repay the motor to me at my expense .

Nou lijkt dit op een soort rembours verzending wat we in Nederland hebben , ik twijfel gewoon echt van kan dit goed gaan ? of zit hier een verkeerde bedoeling achter en wilt iemand mij een oor aan naaien :W dag met je geld straks , aan de andere kant geef ik mijn adres en naam en telefoon nummer en als ik het niks vind dan krijgt niemand wat van me !
Hoop dat er mensen zijn die hier meer van af weten en waar ik op moet letten of alle tips zijn welkom *D
 
Ik denk dat je je antwoord al wel kunt hebben door een reverse Google image search te doen op de foto's. ;) Typische scam van mensen die de foto's van een echte advertentie pakken, is hier laatst nog voorbij gekomen van Speurders.
 
Ik denk dat je je antwoord al wel kunt hebben door een reverse Google image search te doen op de foto's. ;) Typische scam van mensen die de foto's van een echte advertentie pakken, is hier laatst nog voorbij gekomen van Speurders.

ohh daar ben ik niet echt bekend mee , reverse google image search!
Zal is even kijken , bedankt ;)
 
thanks voor de reactie s

Hier is het dus al algemeen bekend allemaal met Engelse oplichters , ik had geen idee of dat veel bij motoren ook gebeurd naja hoor wel is wat met valse id een testrit maken en niet terug komen!
Ik ben wel benieuwd of iemand dan weet hoe ze mijn geld willen pakken dan nu in dit verhaal ?
( reactie s als, wat denk je zelf daar heb ik niks aan )
 
Ik kan het zo even niet vinden op oplichting of engelse verkoper ? wel andere verhalen kom ik tegen misschien ligt het aan mij :) als je het weet te vinden hoor ik het graag!


Ik heb inderdaad een hoop dingen gelezen over dezelfde soort oplichters via speurders !
Jezus zeg, wist niet dat dat zoveel voorkomt met het kopen of verkopen van een motor :?
Precies dezelfde bullshit gebruikte hij bij mij als wat ik tegengekomen ben bij anderen.
Maar betalen zonder dat ik een motor onder me kont heb had ik nooit gedaan dus snap niet dat mensen zomaar geld zouden overmaken en maar wachten op je motor!
Hij staat op speurders onder de naam Bowely en verkoopt een Kawasaki z750 zwart/wit en zou wonen in brabant ( naam in de mail Stephan Pfeifer ) .

Thanks in iedergeval :)
 
thanks voor de reactie s

Hier is het dus al algemeen bekend allemaal met Engelse oplichters , ik had geen idee of dat veel bij motoren ook gebeurd naja hoor wel is wat met valse id een testrit maken en niet terug komen!
Ik ben wel benieuwd of iemand dan weet hoe ze mijn geld willen pakken dan nu in dit verhaal ?
( reactie s als, wat denk je zelf daar heb ik niks aan )

Jij betaalt voordat hij de motor "verstuurt".
 
Ik heb inderdaad een hoop dingen gelezen over dezelfde soort oplichters via speurders !
Jezus zeg, wist niet dat dat zoveel voorkomt met het kopen of verkopen van een motor :?
Precies dezelfde bullshit gebruikte hij bij mij als wat ik tegengekomen ben bij anderen.
Maar betalen zonder dat ik een motor onder me kont heb had ik nooit gedaan dus snap niet dat mensen zomaar geld zouden overmaken en maar wachten op je motor!
Hij staat op speurders onder de naam Bowely en verkoopt een Kawasaki z750 zwart/wit en zou wonen in brabant ( naam in de mail Stephan Pfeifer ) .

Thanks in iedergeval :)

Maak een melding op marktplaats. Die kerel hier al aan een schandpaal nagelen gaat mij iets te ver. Zeker omdat er blijkbaar nog niks gebeurd is.
 
Hallo mensen ik hoop wat hulp te krijgen hier ,

Ik ben Matthew 31 jaar en ben opzoek naar een kawasaki z750 , nou zag ik een mooie tekoop staan precies zoals ik hem mooi vind , , nou ik contact opgenomen en het blijkt een duitser te zijn die in Nederland heeft gewerkt en ook de motor hier heeft gekocht dus staat op nederlands kenteken!
Hij vertelde dat ie hem mee heeft genomen en hem daar wel dacht te kunnen verkopen maar dat dat dat niet gaat omdat ie dan iets moet registreren ( snap ook niet precies wat ie bedoeld ) .
Ik heb trouwens zelf geen ervaring met motors ofzo en zal binnekort wel snel gaan afrijden :) Bouwjaar 2010 / 8000 km op de teller voor 4000 euro !
Dus ik dacht al nou dit is te mooi om waar te zijn natuurlijk want ze staan voor meer aardig meer tekoop normaal

hij geeft verder aan alle papieren erbij te hebben !
Ik vroeg of we contact kunnen hebben via facebook of iets dat ik even meer beeld heb van wie ik voor me heb enzo want ja er zijn genoeg oplichters maar dat heeft ie niet , hij gaf wel gelijk zijn naam en adres en postcode uit duitsland ! maja ik ging kijken en ik ga toch echt niet helemaal midden in duitsland een motor ophalen dus ik reageerde al dat ik niet een heel eind die kant op zal gaan ! ik zette het al uit men hoofd en dacht nee dit gaan we niet doen en was misschien te mooi voor die prijs ook maar nou stuurde die mij weer een mail in het engels omdat ie geen Nederlands spreekt ! ik zal het hier precies zo neerzetten :

Hello ,

The price for the motor is 4000 euro , i will pay for the shipping and everything, it will come with all the papers to register it in your name .The motor is in very good condition , i can deliver the motor in maximum 2/4 days with a shipping company and the shipping is including in the price ! you should only give me your full name , full adres and telephone number for shipping to send it ,after that the shipping company will contact you with the shipping information and the payment details ! After you receive the motor ,you have five days to inspect it and if you do not like , the company will repay the motor to me at my expense .

Nou lijkt dit op een soort rembours verzending wat we in Nederland hebben , ik twijfel gewoon echt van kan dit goed gaan ? of zit hier een verkeerde bedoeling achter en wilt iemand mij een oor aan naaien :W dag met je geld straks , aan de andere kant geef ik mijn adres en naam en telefoon nummer en als ik het niks vind dan krijgt niemand wat van me !
Hoop dat er mensen zijn die hier meer van af weten en waar ik op moet letten of alle tips zijn welkom *D

Als het te mooi lijkt om waar te zijn...
 
Waarom ga je niet even zelf kijken bij de motorfiets? vraag zijn adres en neem iemand mee die verstand heeft van motoren.

Als er vage antwoorden komen weet je genoeg.
 
Jij betaalt voordat hij de motor "verstuurt".

Hij krijgt wel een motor maar dan een Nigerees schaalmodel :+

http://www.davmar.org/scam.html

Heb ook ooit eens zo'n Nigeriaanse neger op de mail gehad met de verkoop van een auto.Had hem 1 weekje voor de gek gehouden daarna schreef ik hem terug dat hij een oplichter was.Dat ik van de politie was en er bij hem binnen 5 min een inval zou plaats vinden . _O-
 
Laatst bewerkt:
Nou..

6Tsff7O.jpg


Ik denk dat dit het wel zegt :)
 
Ik zou hem melden dat ik de Duitse taal uitstekend beheers en van hem een mailtje in het Duits verwacht.
Laat ze in Nigeria maar eens zweten.
 
Nou..

[afbeelding]

Ik denk dat dit het wel zegt :)


Altijd lachen ............ dat mensen erin blijven trappen. :X

Vaak ... eigenlijk altijd , zijn het gejatte verkoop foto's van iemand anders. :P

Jaren geleden zag je op autoscout24.de hetzelfde.

Je zag dan vaak exact dezelfde auto 2 x te koop aangeboden worden maar dan wel 10.000 euro goedkoper }) De verkoper was dan altijd een Engelsman een militair woonachtig in Duitsland. ;)

:? 21 Nigeriaanse spammers aangehouden in internet cafe...volgens mij lopen ze weer los rond _O-
 
Laatst bewerkt:
Maar ze blijven het doen, dus blijkbaar is het de moeite waard. Als zon nigeriaan er een per maand in de maling kan nemen heeft hij toch een aardig maandsalaris.
 
blijkt een duitser te zijn die in Nederland heeft gewerkt en ook de motor hier heeft gekocht dus staat op nederlands kenteken


Eentje uit 1940 zeker :+
 
Gewoon zeggen dat je de motor op komt halen en proberen een afspraak te maken. Je zal zien dat ze dan met allerlei smoesjes komen om dat niet te doen en ze willen per se versturen. Dan weet je het heel zeker.
Trouwens, als dit de motor van je dromen is dan is een ritje Duitsland toch niet te veel gevraagd?
 
Hij heeft in Nederland gewerkt en schrijft geen Nederlands, of Duits, vreemd. Verder eens met voorgaande, probeer maar een afspraak te maken, zeg dat je van de week toevallig in Duitsland moet zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan