Een motor terug laten zetten op 35KW

Vigni

Rookie
27 feb 2015
18
0
Dag Allemaal,

Zoals je kan zien ben ik nieuw hier. Ik ben bezig met mijn A2 rijbewijs (gisteren mijn AVB gehaald) en ik had wat vragen over het terug laten zetten van een motor onder 70KW naar 35KW.

Ik zie een hoop informatie door elkaar staan en soms wordt volgens mij informatie herhaald over hoe het was met de 25kw regeling. Vandaar dit topic.

Stel ik heb een motor op het oog, bijvoorbeeld een tweedehands Ducati monster 600. Deze is van zichzelf ~38 KW. en 175 KG.
Zie: Ducati Monster 600

Op 35 KW heeft deze dus een KW/KG verhouding van precies 0,2.

Hoe gaat dit terug laten zetten in zijn werk?

- Laat ik dit een garage doen en regel ik een uitdraai, is dit dan voldoende of loop ik dan kans op boetes ?
- Kan/moet ik hem op het kenteken op 35KW laten zetten ? Zo ja, hoe gaat dit in zijn werk en wat zijn ongeveer de kosten hiervan ?
 
Ik zou zeggen; doe eens een testrun op een dynobank. Grote kans dat ie al niet boven 35kW uit komt op het achterwiel. Dan een IKS-keuring bij RDW voor 450 euro en je hebt een Monster 600 35kW op kenteken.

Ga je alleen op uitdraai rijden, dan riskeer je een flinke boete. Betaal iets meer (dan een boete) en je zit safe.

Een 25kW-model van de M600 mag je ook rijden met A2.
 
Inderdaad, het vermogen moet echt op het kentekenbewijs staan. Losse uitdraai erbij is niet geldig.

Wat je nodig hebt om 'terug te keuren' kun je het beste bij RDW navragen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan