Een motor zonder clip-ons?!

red-rose

MF'er
27 mei 2007
55
0
Goedemorgen motorrijders,

Ik rijd momenteel een Yamaha Radian. Leuke naked bike, maar zoek iets nieuwers. Ik kom telkens uit bij motoren met een hoog stuur: Diversion, Fazer, TDM. Of de (duurdere) Hornet. Budget 1500-2250.

Ik wil én de beschutting én het hoge stuur voor een ontspannen zithouding. Nu ben ik benieuwd naar ervaringen van motorrijders met een hoog stuur.

Have a nice day! :]

Groet Patrick
 
Laatst bewerkt:
Ga eens op een V-strom rijden. Hoog stuur en zelfde blok als de SV. Kuip van een V-strom moet ook wel voldoende beschutting bieden.

--edit--
Weet niet of die ook in je budget passen.... Wellicht een oude FJ? Heb zelf een FJ1200. Houding is lekker ontspannen, kuip biedt voldoende bescherming. Zijn in jouw budget wel te vinden, maar wellicht vind je ze iets te oud :?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie,

Een V-strom is inderdaad een mooi ding. Valt wel buiten mijn budget. Een CBF600 of een CB600F is erg mooi, alleen ook net weer boven budget eigenlijk.

Ik zou graag de SV650S rijden met een verhoogd stuur. De FJ1200 is inderdaad uit diezelfde periode als mijn Radian :) TDM lijkt mij aan de zware kant, waar de diversion weer licht is.
 
Zojuist een testrit op de SV650S gemaakt. Gemerkt dat ik de voorkeur heb voor een meer rechtere zithouding. Oftewel, het gaat spannen tussen de Fazer, Diversion, Hornet of TDM850. Is er iemand die een reden kan bedenken waarom een van deze motoren juist wel/niet te nemen? Denkend aan de kosten en kwaliteit (roest, onderhoud e.d.).

Groet Patrick
 
Heb zelf een Diversion gehad. Prima motor, maar niet al te spannend. Wel simpele en degelijke techniek en voldoende onderdelen voor te krijgen. Heeft ook een fanatieke fanclub hier op MF.

Fazer en Hornet zijn denk ik wat sportiever, maar ook prima om rustig mee te toeren. TDM is weer een ander type motor dan de andere drie, maar daar kan je je ook prima mee vermaken. Houd bij je keuze ook rekening met het verschil tussen twee- en viercilinder. Beide types hebben zo hun eigen karakter. Proefrijden dus, als je geen ervaring hebt met beide types.

ik zou zelf denk ik als eerste voor Fazer gaan, dan de Hornet en tot slot de Diversion. Maar het zou ook zomaar de TDM kunnen worden. Vind alleen de looks niet zo fantastisch. Maar dat geldt voor de Div ook ;)
 
De Fazer lijkt mij momenteel ook een goede optie. Er zijn al modellen te koop voor 1500-1750 euro. Dat ligt ongeveer 750 euro boven de diversion, maar je krijgt een meer volwassen motor terug qua vermogen en remmen. Verder zijn de TDM en Hornet pas vanaf 2000. Kan ook later nog.

Heb veel over de Fazer gelezen. Weinig bijzondere aandachtspunten, anders dan de uitlaatbochten die snel rotten. Wel lastig te zien, aangezien het van binnenuit start en ze zwart zijn.

Alvast een fijne avond!

Groet Patrick
 
Zo komt toevallig de Honda GT Hawk ook als optie uit de bus. Echter vraag ik mij af in hoeverre een motor uit ongeveer 1989 verstandig is. Zijn er mensen die ervaring hebben met een GT Hawk? Op marktplaats staan er 2 van 1000 tot 1500 euro.
 
Vandaag gekeken voor een Fazer. weliswaar een goudkleurige, maar 44000 km op de teller ui 1999, in nette staat. 1100 bijbetalen met inruil van mijn Yamaha Radian. mijn Radian beurt 350 euro. Wel weinig maarja, is ook een oud barrel.

Foto's komen snel...
 
XJ900S? Daar zit ik met mijn 1.95m tenminste lekker op. Bijna 90NM..cardan..
Faser is absoluut een heerlijk ding, maar ik pas er niet op, stelten te lang. Als je deze "tekortkoming" (telangkoming?) niet hebt - goede keuze.
 
Het is de FAZER geworden. Motor rijdt inderdaad heerlijk. De zithouding is gewoon perfect voor mij en ook het vermogen is plenty!

Nu nog een betaalbare demper erop en de achterrem ontluchten (pfff wat een gedoe) en hij is klaar!

Iemand nog suggesties voor een uitlaat onder de 250 euro (blijf een NL'er)

De volgende opties heb ik:

Gianelli (alu) 200,-
MIVV (rvs) 250,-
Laser (carbon) 150-200 Boonstra motoren

Heeft iemand ervaring met de Lasers van Boonstra?

Groet Patrick
 
Boonstra? Doet die niet veel in tweedehands cq schadegevalletjes? Niks mis mee opzich, heb erzelf ook wel eens wat gehaald
 
Klopt helemaal. Zou er niet snel een motor kopen, maar een nieuwe uitlaat zal vast wel meevallen. Vraag me alleen af of het met of zonder e-keur is en of het een open demper of met verwijdersbare dbkiller is.

Heb al gemaild zaterdag, maar nog geen reactie. Volgens mij is het de Laser Pro d'or. Maar 150 euro!

Ben benieuwd
 
Terug
Bovenaan Onderaan