Een motorclub oprichten voor motorliefhebbers

Een (MF) motorclub oprichten

  • Leuk, ik doe mee en of wordt lid ervan

    Stemmen: 5 11,4%
  • Nee sorry, ben elders al lid.

    Stemmen: 7 15,9%
  • nee bedankt

    Stemmen: 28 63,6%
  • geen mening erover

    Stemmen: 0 0,0%
  • mijn antwoord staat hier niet tussen

    Stemmen: 4 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    44

ro1710

Die hard MF'er
26 sep 2004
682
0
Op motor-forum komen echte motorliefhebbers. Sommige zijn al lid en/ of bij een motorclub aangesloten, maar de meeste niet net als ik.

Gezien motor-forum als neutraal online forum voor motorliefhebbers, nieuwsgierigen en overige passanten beschouwt wordt het volgende voorstel.

Waarom naast alle bestaande merchandising een club oprichten? Een club waarbij het voor iedereen toegankelijk is om lid te worden zonder voorwaarden zoals een sportclub bij ieder om de hoek. Je betaalt dan slechts een lidmaatschap om bepaalde activiteiten te kunnen realiseren. (denk aan speciale motordagen i.s.m. importeurs)
Naast dit forum een clubblad en misschien wel ook een heus clubhuis. (en dan misschien ook niet een, maar meerdere in het land)

Omdat het wel een motorclub mot blijven en niet moet uitgroeien tot een organisatie die te vergelijken is met diverse (bij ons allen) bekende clubs, mot het voor iedereen toegankelijk zijn.

Om het idee verder uit te denken is jouw hulp nodig, immers is ieders idee van harte welkom.

Lijkt het je wat en voel je wat bij dit idee...hoor ik het wel.Roep het hier of mail naar rolandsblogspot@hotmail.com
 
ok welkom bij de freakscrew denk ik dan maar :? ;)

ps kijk even met de http://www.motor-forum.nl/forum/search.php (search) hier zijn al wel een paar topics over geweest ;)
 
een clubhuis voor MF-ers omgeving Gouda
lijkt me wel geschikt, maarja via het MF, mc-D enzo gaat het ook prima. Als het mooi weer is ga je toch niet binnen zitten, en als het slecht weer is zullen er toch niet veel op de motor weggaan.
 
een echte club lijkt mij persoonlijk niks, M-F is voldoende en lekker vrij(geen verplichtingen enz.).


ik heb dus op Nee, bedankt gestemd.
 
niet dat ik je leuk idee de grond in wil boren maar ik denk dat velen onder ons die al niet lid zijn van een club, via M-F en de lokale groepjes-draadjes elkaar wel weten te vinden, en dan hebben we nog de merken/typen fora...

ik vrees dat er weinig animo voor zal zijn. en de mensen die al wel mee doen, misschien de eerste paar weken/maanden en haken dan vervolgens alsnog af...

(heb ervaring in diverse clubs)
 
Om een clubhuis te betalen is aardig wat contributie nodig. Zeker als je meerdere clubhuizen wilt. Daarbij komt dat je dan ook nog een plek moet vinden, en dat is misschien nog wel moeilijker dan de financien.

Verder vraag ik me af wat je meer hebt als het een club is.
Je zal elkaar nog steeds voornamelijk hier spreken. En iedereen heeft nu toch ook de kans om elkaar zo vaak te zien als je maar wilt.
Volgens mij is er elke week wel wat te doen waar mensen van het mf bij elkaar komen.
Motorbeurzen, bbq's, megameetings, merk of typemeetings, frikandellemeatings, nieuwjaarsparties, PPP-ritjes, noem maar op.
Iedereen kan elkaar zo vaak zien dat het al bijna een club is. Alleen er is niet de last van een clubhuis waarin iemand de bardienst moet draaien, de plee moet schoonmaken, de financien moet bijhouden, enz.

Ik denk dat iedereen die graag bij een club wil, allang een merk-club, of een plaatselijke club heeft opgezocht.
 
Om een clubhuis te betalen is aardig wat contributie nodig. Zeker als je meerdere clubhuizen wilt. Daarbij komt dat je dan ook nog een plek moet vinden, en dat is misschien nog wel moeilijker dan de financien.

Verder vraag ik me af wat je meer hebt als het een club is.
Je zal elkaar nog steeds voornamelijk hier spreken. En iedereen heeft nu toch ook de kans om elkaar zo vaak te zien als je maar wilt.
Volgens mij is er elke week wel wat te doen waar mensen van het mf bij elkaar komen.
Motorbeurzen, bbq's, megameetings, merk of typemeetings, frikandellemeatings, nieuwjaarsparties, PPP-ritjes, noem maar op.
Iedereen kan elkaar zo vaak zien dat het al bijna een club is. Alleen er is niet de last van een clubhuis waarin iemand de bardienst moet draaien, de plee moet schoonmaken, de financien moet bijhouden, enz.

Ik denk dat iedereen die graag bij een club wil, allang een merk-club, of een plaatselijke club heeft opgezocht.



:^


Juist gesproken... }) ... :} :}


[me]Schetterbekkie heeft anders geen reden meer om naar jullie clubhuis te komen en daar na een feestje nog ff met Rampestamp te blijven en de roddels in stand te houden... :P
[/me]

(Lees hiervoor het MF-BBQ-topic)



:+
 
Waarom nog een motorclub oprichten?
Er zijn al voor elk merk en type motormerk, rijder en motoronderdeel clubs.
Ik dacht dat motorrijden vrijheid was waarom binden mensen zich dan weer massaal aan clubs? (is trouwens zomaar een vraag hoor, ik vind het wel gezellig af en toe in groeps verband rijden)
Verder heb ik persoonlijk genoeg aan het Motor-Forum en de Kawasaki merken club.
Waarvan ik de laatste erg verwaarloosd heb dit jaar :X
 
Een motorclub oprichten voor motorliefhebbers. Heb je in ieder geval meer kans op succes, dan met een autoclub voor motorl;iefhebbers :+

Maar ik ben niet zo'n mens die zich graag ergens bij aansluit. Dus voor mij hoeft het niet.
 
Ik zie ook op zijn Avatar een bmw prijken.

Waarschijnlijk parkeert hij zijn motor op dezelfde manier op als een auto.
Volgende poll zal wel worden of er parkeerplaatsen moeten komen voor motoren.
Het antwoord daarop luidt dan weer: Nee, nee, nee, want dan moét je daar parkeren en is het vrijblijvende ook daar weer weg :(
 
Hey roland

wat lees ik, gaat niet lukken denk ik
je kan wel natuurlijk iets regelen in woonplaats, daar kun je eens afspreken via dit forum waar is wat te doen, en bijv. ontmoetingspunt mc.donalds.

misschien tref je dan bikers uit onze omgeving die het leuk vinden om af en toe wat te kletesen en/of ritje maken.

suc6

gr. susanne :]
 
Ik mot bekennen...ik zelf ben geen voorstander om lid te worden van motorclub, ik vroeg mij alleen af of daar behoefte aan was. Het antwoord is duidelijk.

Wat ik bedoel met motorclub voor motorliefhebbers en niet zoals sommige clubs in het land (denk aan HA) zich voordoen is dat de club puur een club is voor ontmoetingen, het sleutelen etc...Geen organisatie met bars etc.

Maar oke...het is duidelijk.....GEEN BEHOEFTE.
 
Overigens @ Fuck het M.: Wat heeft mijn avatar met het vergelijken van auto's parkeren te maken?

Het prijken van het BMW avatar???

Niet helemaal duidelijk. Volgens mij zit jou een hoop dwars en jij niet alleen, het lijkt alsof er een aantal lieden op motor-forum zich graag afzetten tegen alles en nog wat. Niet helemaal tevreden met wat je doet of wie je bent denk ik dan. Als je denkt dat het je populairder maakt????

Nou ja...Trap maar lekker door zou ik zeggen als dat je dag goed maakt!(hoop alleen niet dat je zo rijdt, daar schraap ik er namelijk veel van de weg af, die liggen dan zegmaar tussen 6 planken later, aan mij de taak om hun nabestaanden het slechte nieuws medetedelen, triest)

Gegroet...
 
Ik zie ook op zijn Avatar een bmw prijken.

Waarschijnlijk parkeert hij zijn motor op dezelfde manier op als een auto.
Volgende poll zal wel worden of er parkeerplaatsen moeten komen voor motoren.
Het antwoord daarop luidt dan weer: Nee, nee, nee, want dan moét je daar parkeren en is het vrijblijvende ook daar weer weg
:(


Dat is in ondermeer Valkenburg a/d Geul (Limburg) het geval. B|
Daar werden zoveel motoren gejat, dat men 1 centrale parkeerplaats voor
motoren heeft gecreëerd. En daar moet je je motor neerzetten.
Ergens anders geparkeerde motoren worden bekeurd! :X
 
Overigens @ Fuck het M.: Wat heeft mijn avatar met het vergelijken van auto's parkeren te maken?

Het prijken van het BMW avatar???

Niet helemaal duidelijk. Volgens mij zit jou een hoop dwars en jij niet alleen, het lijkt alsof er een aantal lieden op motor-forum zich graag afzetten tegen alles en nog wat. Niet helemaal tevreden met wat je doet of wie je bent denk ik dan. Als je denkt dat het je populairder maakt????

Nou ja...Trap maar lekker door zou ik zeggen als dat je dag goed maakt!(hoop alleen niet dat je zo rijdt, daar schraap ik er namelijk veel van de weg af, die liggen dan zegmaar tussen 6 planken later, aan mij de taak om hun nabestaanden het slechte nieuws medetedelen, triest)

Gegroet...


Ik weet natuurlijk niet hoe jij rijd, maar ik denk dat je nog een groot
voorbeeld aan de rijstijl van FHM kunt nemen! :}
Dus als je je oordeel eerst even voor je wilt houden, zonder meteen te
oordelen.
Kijk eerst ff naar jezelf: je bent nog maar 30 MF-member en kent de personen
achter de nicks niet en snapt blijkbaar bepaalde humor en/of gewoon
frustratie t.o.v. motorgerelateerde zaken niet. En toch reageer je meteen zo!

Jij stelt een vraag hier op MF en daar wordt m.i. normaal op gereageerd.
Misschien zelf gefrustreerd dat niemand het een goed idee vind?? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan