Een natte poes, en meer randzaken (reisverslag Austria-2015)

Ron bedankt voor je wederom mooie verhaal.
Ik heb het met plezier gelezen. Toch zie ik gelukkig ook nog allemaal weggetjes die ik niet ken. En dat biedt weer perspectief nietwaar?

Ik wist overigens niet dat het treinverkeer soms zo beroerd kon zijn ter plekke.

Salzburg hebben wij een keer in de winter een dagje meegepakt. We zitten elke winter in Konigsleiten tegenover de skilift in een appartement van een vriend. En dat doen we al jaren achter elkaar. We weten zo'n beetje wie er achter de kassa zitten bij de lokale Denneboomsuper en we weten ook dat de spareribs bij "de picknick bar" slecht zijn.

Dan is zo'n uitje naar een stad wel eens een keer leuk om wat anders te doen dan op de latten te staan. En Salzburg... was een leuke verrassing. :Y
 
Ron,
Bedankt voor de wederom leuke verhalen.
Het was weer zeer vermakelijk en boeiend.
Nooit "langweilig" ondanks je lange verhalen.
Ze lezen als een goed boek, maar dan ook nog met illustraties!

Ik heb het al eerder gezegd, het zou leuk zijn als je hier wat meer mee zou kunnen doen.

Ik ben ook benieuwd naar je volgende bandenkeuze.
Ik ben ook toe aan een nieuwe achterband.
De Metzeler Roadtec Z8 heb ik gehad, die kreeg ook zo'n rare rand en gaf op het laatst geen enkel vertrouwen meer.
Ik heb nu de Dunlop Roadsmart 2. Die doet het goed als het droog is, maar bij regen vind ik hem ook lastig rijden.

Wel allemaal op de R1200R en veel solowerk.
 
Een dikke merci voor je prima verhaal wederom. Het leest prettig, is informatief en niet onbelangrijk,vermakelijk.
Ik zou eens een briefje wagen aan M&T (Motoren & Toerisme) bijvoorbeeld, zeker nu je werk zoekt.
Je hebt talent en het zou zonde zijn er niet meer mee te doen. :Y
 
R12S ?, jazeker wel. Ik gun m'n kompanen ook wat om naar te kijken :-)
Heb hem sinds maart 2009 maar niet echt heel veel gereden. Dat kwam omdat er vaak heel veel vrije tijd in werk ging zitten. Dat probleem heb ik momenteel niet :-(

De teller staat nu op 37.500, niet echt veel in 6 jaar. Soms valt de kwaliteit van sommige onderdelen tegen. De koplamp is zwak, wanneer je de pech hebt (zomaar tijdens het rijden)en het nylon kogeltje uit het kommetje van het stelmechanisme schiet ben je wel even bezig om dit weer terug te krijgen. Uiteinderlijk lukt het wel maar het vraagt engelengeduld. De GS heeft hetzelfde probleem.

Na terugkomst van de vorige rit in de franse alpen bleek de buddy scheurtjes te hebben, zie plaatje. Het dekje is niet los verkrijgbaar dus dan maar op zoek naar een mooi alternatief of wachten tot er wat op ebay voorbij komt.
Verder is de R12S nog wel naar m'n zin. Hij stuurt strak en vooral in de bergen is het een feest. :9
full
 
Dat van die koplamp herken ik ; ik dacht een keer..., laat ik 'even' een gloeilamp vervangen..., uiteindelijk de hele voorkuip eraf om de koplamp te kunnen herstellen... B| B| B|

Heb 'm deze maand nu alweer 9 jaar, en de teller staat al wel op een maagdelijke 19.500 kilometers...


%28e%29%2014%20april%202015%20%28a%29%20rondje%20richting%20Assen%20%28d%29-X2.jpg


%28e%29%2014%20april%202015%20%28b%29%20bij%20het%20TT%20circuit%20%28g%29-X2.jpg



Tipje m.b.t het zadel ; gewoon bij zo'n zadelbekleder een rood dekje laten maken. Kost waarschijnlijk minder dan een compleet zadel via Ebay.
 
Back on topic maar weer... ;)

Zoals in het reisverslag genoemd, hebben we heel dik in Mauterndorf aan de Apfelstrudel-met-slag-room-en-ijs gezeten. Want daar heb ik tenslotte een plaatje van gepost, dus dan is dat ook zo... ;)

Veder geen plaatjes gemaakt daar, omdat wij al een keer een dag of 10 daar hebben rondgesjouwd.
En dan heb je al wel 'wat' plaatjes.

Dus..., in de oude dozen gedoken, iets in de fotoboeken van toen gesnuffeld, en van 2004 halen 'we' voor het leuk het analoge naar het digitale van 2015... ;)



...Mauterndorf 2004 - en dat oude huis naast de weg staat er nog net zo bij... :Y
2004%20-%20Mauterndorf%20Oostenrijk%20-%20pagina%207-X3.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk verslag Ron, heb met genoegen zitten lezen.
Ennuh, die Obersaltzberg kan je misschien niet gratis op rijden, maar wel op klimmen, dan is je bezoekje aan het huisje op de berg namelijk ook gratis :), als je voor de verandering wat anders wilt doen.
 
...klimmen... ?
...in motorkleding...?

...U is een grappenmaker... :+


Zonder gein, wellicht best heel leuk als je een dag de tijd voor zoiets hebt.
En een wandeltocht in/door de heuvels en bergen vind ik best te doen, maar..., als ik mag kiezen... ;)
 
Je hebt toch niet voor niets 3 van die koffers en een vaste plek van waaruit je rijdt?

Afgelopen zomer zelf een lange wandeltocht gemaakt, terwijl ik op motorvakantie was. Motorkleding in de koffers en laufen!
Mooie rotsformaties zoals deze loop je dan mis:
2ppewcn.jpg
 
Markus90 schreef...:

1) Je hebt toch niet voor niets 3 van die koffers en een vaste plek van waaruit je rijdt?

2) Afgelopen zomer zelf een lange wandeltocht gemaakt, terwijl ik op motorvakantie was. Motorkleding in de koffers en laufen!

Mooie rotsformaties zoals deze loop je dan mis:
[afbeelding]
1) je hebt helemaal gelijk, eigenlijk !

2) heel eerlijk gezegd, hebben wij daar eigenlijk nooit over nagedacht... :/ Maar...eh..., mooi fotomomentje ! Is dat ook de Obersalzberg ?
 
1) je hebt helemaal gelijk, eigenlijk !

2) heel eerlijk gezegd, hebben wij daar eigenlijk nooit over nagedacht... :/ Maar...eh..., mooi fotomomentje ! Is dat ook de Obersalzberg ?

Nee, helaas niet. Dit jaar was het Luxemburg en de moesel voor mij.
Zal morgen/zaterdag eens in de foto's van vorig jaar gluren! Heb er vast wel een paar in Dre aanbieding.
Voor de liefhebbers hier, als je eenmaal boven bent kan je zo naar dr volgende berg lopen, mits je stevige knieën hebt.
 
Groeten vanuit Saalbach. Vandaag Strubklamm en Rossfeldsfrasse gereden en gezien. Wat een straf ;)
Prachtig.................
 
Het is idd een stukkie rijden (dankzij het TT-zitje geen pfennig.pijn) maar dan heb je idd ook wat. De 4 euries entree meer dan waard.
 
Foto's weg...????????????????

Eh..., ik kan de foto's gewoon zien hoor !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan