Een nieuw, -helaas kort- avontuur van Sammie

Weer een jawa avontuur
Anwb heeft het duidelijk niet goed gedaan , hadden in ieder geval persoonlijke hulp moeten bieden
Als daar om gevraagd is , die dames aan de telefoon zijn niet altijd de slimste daar die in eerst instantie
De telefoon op nemen, dat geeft de anwb veel schade

Hoe de jawa weer terug naar huis?
Goed contact houden met waar de jawa is onder gebracht en wat zijn daarvan de kosten,
Zelf onderdelen kopen en zo gauw je weer kan zelf de jawa weer terug rijden
Dat lijk mij het goedkoopste oplossing , zo voor op het moment
 
Arend ik snap het maar de komende tijd zal ik niet kunnen of mogen rijden.
Vandaar mijn eerdere opmerking, als iemand zin heeft in een trip en de motor- via een omweg? wil ophalen.
Hij is uitgerust met volledige kampeeruitrusting..
 
Ik zouw zo maar niet iedereen van daar op de jawa laten rijden
Voor je het weet draait die persoon de jawa aan schroot

Noel ts lijk mij wel iemand die zo iets voormekaar kan krijgen, die heeft ervaring met jawa en afstanden,
Dan wel op pad met een goed verzekering
Zelf op rijs gaan met een gebroken rip zal zeker nog wel 2 a 3 maanden duren om dan de jawa op
Te halen , en dan nog zien of de jawa met spullen nog op de zelfde plaats staan,
Voor het zelfde geld word hij daar bij de mennsen weg gejat wat niet te hopen is natuurlijk
Zoek maar alvast naar iemand die de taal kent dan is het gemakkelijker een brief / of pc , te schrijven
Naar de mensen waar de jawa staat dan weten ze ook waar ze aan toe zijn of niet
Met zo iets de beste stuurlui staan aan wal , en wat is in dit geval goede raad?
 
Ziekenhuis fotos kammer en materiaal zag er nog wel redelijk uit , ik heb wel anders mee gemaakt,
Als de naalden maar schoon zijn en niet van die hergebruikte wat ze daar nog al vaak doen/deden.
 
Meer nieuws, het afsleepbedrijf, partner van de ANWB, wil 800 euro van me hebben voor het afstaan van de motor..
Toch eens een hartig woordje wisselen met die anwb miep die me vandaag terug zou bellen..
 
IK val zomaar dit topic binnen...Sammie wat een verhaal!
Ik hoop dat je je reis af kunt maken, dat de Jawa naar huis komt.. dat verdien je.
Wat fijn om zulke lieve mensen om je heen te treffen daar.
Hopelijk herstel je snel, helaas duurt dat bij ribben wel wat lang... veel sterkte gewenst!

full
 
Zo dan, wat een avontuur!! Alleen erg vervelend dat het zo moest eindigen in dat mooie Roemenië. Sowieso vervelend als je vakantie zo moet eindigen... '(

Onderweg kom je steenslag, zand modder en alles tegen op Roemeense wegen. Als er in een bocht wat ligt en je verliest even grip, is het normaal om wat 'gecontroleerd te driften'.
Maar waarom ging het hier mis? Had ik m'n kop er niet bij? Heb ik de gladheid van dit dunne spoortje zand onderschat? Deze vragen zullen me nog lang bezighouden.

Ik ken dat. In Turkije op praktisch dezelfde manier onderuit gegaan (waarschijnlijk wat (diesel)olie opgepikt en weg was m'n motor. Mijn geluk dat ik de brommer al zo goed als 'kwijt' was toen ik op het asfalt klapte (het apparaat lag al 10 meter verder). Dan schrik je best wel even, bovendien vertrouw je daarna geen enkele bocht meer. Dat soort dingen gebeuren jammer genoeg en daar moet je, hoe lastig ook, niet al te lang bij stil staan.

Anyways. Staat je motor op het door jou opgegeven adres van het pensionnetje in Voineasa? Want dan wil ik wel een oproep plaatsen op Facebook. Ik ben daar 'lid' van een zgn. "Chauffeurs voor Chauffeurs groep", misschien dat er daar iemand tussenzit die jou wil/kan helpen. Ik ben niet zo actief op Facebook en kan je ook niets beloven, maar wie weet? :) Volgens mij zijn er altijd nog meer mensen op de wereld die je willen helpen dan omgekeerd zoals die minkukels van de ANWB (vanmorgen mijn lidmaatschap van die club opgezegd om dezelfde reden: als het aankomt op daadwerkelijke hulp zijn ze bijzonder goed in het "de boot afhouden" terwijl je er wel voor hebt betaald).

Maar goed, die Jawa moet natuurlijk terug naar zijn baas zodat wij kunnen blijven genieten van jouw avonturen met de Oostblokker ;)

In ieder geval wens ik je bij deze een spoedig herstel toe!
 
Laatst bewerkt:
Meer nieuws, het afsleepbedrijf, partner van de ANWB, wil 800 euro van me hebben voor het afstaan van de motor..
Toch eens een hartig woordje wisselen met die anwb miep die me vandaag terug zou bellen..

@ rookie, nee dus, ik denk intussen dat ik serieuze juridisch bijstand nodig heb om de misleing en gezwijn van de anwb en het afsleepbedrijf te verslaan en mijn motor terug te krijgen..\
ik hoop dat ik een hobbyist tref die zich in z'n/haar handen wrijft om dit soort dingen.
Ik, kan er nu, met de pijnscheuten en constante pijn, dit er eigenlijk niet bij hebben.
 
Wat een avontuur! Aan de ene kant klote dat het zo moest aflopen. Aan de andere kant mooi, dat je mensen tegen komt die je zo helpen. En mbt de ANWB: Ik heb je topic voorbij zien komen met de vraag of het verstandig was om lid te worden. Zoveel goede en slechte ervaringen gelezen. Maar je bent zeker niet de eerste die ze zo laten stikken (bijna letterlijk) in het buitenland. Genoeg verhalen op MF over te vinden.

Beterschap in ieder geval!
 
Als ik het goed lees heeft de anwb de motor al in beheer?
Zo nee dan hebben ze niets te eisen en mogen ze er een goed einde van maken van die miskleun die ze hebben
Gemaakt , ik ben al lid sins 1978 van de anwb bij het laatste geval kende die telefoon dame
Ook het verschil NIET tussen auto en motor met alle gevolgen van dien
 
Ik heb de laatste jaren wat pech gehad (gelukkig geen persoonlijk letsel) en 4 keer de ANWB in moeten schakelen. Hiervan 3 keer in het buitenland. En ik ben elke keer prima geholpen. De laatste keer ging mijn motor in Kroatië stuk. Plaatselijke hulpdienst heeft mijn motor na overleg met de ANWB naar het dichtstbijzijnde Ducati service punt gebracht (was 2 uur rijden). Motor kon helaas niet binnen 5 dagen gemaakt worden en ik kreeg een leenauto die ik voor de rest van de vakantie mocht gebruiken. Leenauto werd door het verhuurstation bij mijn hotel gebracht (ook weer 2 uur rijden). Vervolgens vakantie afgemaakt en met de huurauto naar NL gereden. Dag na aankomst is er iemand van het verhuurbedrijf naar NL gevlogen en met de trein verder naar mijn woonplaats gegaan om daar de auto weer op te halen en terug naar Kroatië te rijden. Dat moet toch een kapitaal kosten lijkt mij. Mijn motor is 2 week later teruggebracht naar de garage van mijn voorkeur. Heeft mij verder niets extra's gekost.

Dat ze geen koplamp glas naar je opsturen maar dat je dat zelf bij een garage moet gaan halen, vind ik niet onredelijk. Ok, jij was niet in staat om te rijden. Maar dat kun je de ANWB niet kwalijk nemen.

En het niet repatriëren van je motor is natuurlijk lullig, maar staat wel in de voorwaarden. Dat het in principe niet moet uitmaken of je een motor hebt met een lage of hoge waarde ben ik met je eens. We betalen immers hetzelfde ervoor. Maar ja, de voorwaarden zijn tijdens je reis niet veranderd, dus had je misschien zelf al wel kunnen verwachten.

Maar hoe dan ook. Wat een verhaal zeg. Zeker je ziekenhuis ervaring is iets wat je niet in Europ nog voor mogelijk houdt. In ieder geval een goed herstel gewenst, en succes met de verdere afhandeling.
 
Laatst bewerkt:
Geweldig hoor, jij boft toch maar met al die bijzondere ervaringen.
;)
 
Ik heb de laatste jaren wat pech gehad (gelukkig geen persoonlijk letsel) en 4 keer de ANWB in moeten schakelen. Hiervan 3 keer in het buitenland. En ik ben elke keer prima geholpen. De laatste keer ging mijn motor in Kroatië stuk. Plaatselijke hulpdienst heeft mijn motor na overleg met de ANWB naar het dichtstbijzijnde Ducati service punt gebracht (was 2 uur rijden). Motor kon helaas niet binnen 5 dagen gemaakt worden en ik kreeg een leenauto die ik voor de rest van de vakantie mocht gebruiken. Leenauto werd door het verhuurstation bij mijn hotel gebracht (ook weer 2 uur rijden). Vervolgens vakantie afgemaakt en met de huurauto naar NL gereden. Dag na aankomst is er iemand van het verhuurbedrijf naar NL gevlogen en met de trein verder naar mijn woonplaats gegaan om daar de auto weer op te halen en terug naar Kroatië te rijden. Dat moet toch een kapitaal kosten lijkt mij. Mijn motor is 2 week later teruggebracht naar de garage van mijn voorkeur. Heeft mij verder niets extra's gekost.

Dat ze geen koplamp glas naar je opsturen maar dat je dat zelf bij een garage moet gaan halen, vind ik niet onredelijk. Ok, jij was niet in staat om te rijden. Maar dat kun je de ANWB niet kwalijk nemen.

En het niet repatriëren van je motor is natuurlijk lullig, maar staat wel in de voorwaarden. Dat het in principe niet moet uitmaken of je een motor hebt met een lage of hoge waarde ben ik met je eens. We betalen immers hetzelfde ervoor. Maar ja, de voorwaarden zijn tijdens je reis niet veranderd, dus had je misschien zelf al wel kunnen verwachten.

Maar hoe dan ook. Wat een verhaal zeg. Zeker je ziekenhuis ervaring is iets wat je niet in Europ nog voor mogelijk houdt. In ieder geval een goed herstel gewenst, en succes met de verdere afhandeling.

Ik snap je punt, maar om niet steeds in herhaling te vervallen; wat ik maandag 01;33 schreef, en niet achteraf op hun toezeggingen en beloftes terugkomen.
ook wilden ze het koplampglas niet naar een garage sturen.. was ik daar niet duidelijk in???
Nu wordt mijn motor 'gegijzeld' en geen idee hoe'm terug te krijgen.
 
Ik vind het een indrukwekkend verhaal Sammie. Sterkte met je ribben.

Toch wil ik even advocaat van de duivel spelen. Dat de ANWB bepaalde voorwaarden heeft lijkt mij logisch (jou ook), sterker nog, je hebt ze ondertekend. Je had hier al kunnen zien dat er een 'leeftijds-geding' is en hier dus verder onderzoek naar kunnen doen.
Ik vind wel dat de ANWB actiever had mogen optreden toen jij de verzekering afsloot; je geeft immers op met wat voor voertuig je die reis aangaat, en dus welk 'risico' je loopt? Als ze jouw brommer niet willen repatrieren ivm leeftijd/kosten, dan zouden ze hem misschien niet eens in de verzekering mogen/moeten zetten.

Neemt niet weg dat dit een enorm lullige situatie is en ik werkelijk geen idee heb hoe je dit moet aanpakken/oplossen. Ik denk dat er inderdaad een jurist naar zou moeten kijken.

Succes en beterschap!
 
|Wel,/herhaalmodus/ er staat wel wat over waarde maar niet over leeftijd, en daar gooit mw. het wel op en/herhaalmodus/ eerst werd beloofd dat de motor teruggebracht werd, en ze waren al lang op de hoogte van merk/bouwjaar, en even later draaien ze dat terug, nota bene door iemand die de koplamp van een motor niet kan vinden!
Nogmaals als ze nu in het begin duidelijk waren geweest was ik de motor nu niet kwijt geweest.
Zo, dit is in het kort mijn 'beleving' ;)
Wel bedankt-iedereen- voor alle steunbetuigingen.. :}
 
Laatst bewerkt:
Sorry dat je motortrip zo moest eindigen.

Leeftijd van de motor is geen criterium om te repatriëren, de waarde wel. Mijn motor is veertien jaar oud en werd zonder mankeren gerepatrieerd. Maar de waarde daarvan is een stuk hoger dan de 300 euro van de Jawa (opgave van Sammie zelf in andere topic).
Wat ik ook niet gek vind is dat de ANWB niet zomaar een onderdeel opstuurt op verzoek van de verzekerde. Iedereen kan wel roepen 'doe mij dit of dat onderdeel even'. In de voorwaarden staat dan ook dat een garagehouder dit moet bevestigen. Ik kan uit het verhaal niet opmaken of dit ook is gebeurd. Daar komt bij, ik zou als ANWB ook niet zomaar op verzoek van de verzekerde onderdelen gaan opsturen. Je hebt immers geen idee of de verzekerde wel deskundig genoeg is en of hij het juiste onderdeel vraagt. En als het niet past of het euvel daarmee niet is verholpen moet er iets anders worden opgestuurd? Zeker, Sammie kan wel deskundig zijn als het zijn Jawa betreft, maar dat kan de ANWB op zo'n afstand toch nooit beoordelen? Die zal een mening willen hebben van de garage.

Het spijt me wel, maar uit het hele verhaal rijst toch ook een beeld op van een onfortuinlijk gestrande eigenwijze reiziger die niet mee wil werken, alles beter weet dan de ANWB en daardoor voor een groot deel zelf ook bijdraagt aan het verhinderen van het verstrekken van hulp. Ik vrees dat in dit geval geen enkele verzekeraar het naar de mening van Sammie goed gedaan zou hebben.
En hij wist waar hij aan begon, of in ieder geval, hij kon weten waar hij aan begon, want in zijn andere topic: Pechhulp & vakantie staat een link naar de voorwaarden. Daarin staat het allemaal heel netjes in. Ook dat er niet wordt gerepatrieerd als de waarde van de motor in verhouding daarvoor niet hoog genoeg is. En ook dat wist Sammie getuige zijn opmerking dat hij zich afvraagt hoe het zit met een Jawa van 300 euro: sammie in "Pechhulp & vakantie"

In ieder geval, succes met de genezing en het terughalen van je motor.
 
Dank voor je uitleg en nuance..
Heb wel de neiging mijn vorige post- een gedeelte ervan- weer te herhalen.. :$
Vandaag laat ik MF even voor wat het is. even wat andere dingen/focus doen.. ;)
 
Ik ben gezegend *O* ( of gestraft :( ) met een behoorlijke portie fantasie. Het nadeel is dat je soms in bed als je slapen wil verhalen gaat verzinnen.

Zo kwam ik in dit geval op dit scenario uit:

De ANWB zal in elk land contactpersonen hebben die ter plaatse bekend zijn en de zaak dan overnemen. Deze personen worden door de ANWB voorzien van alle relevante informatie die nodig is om de zaak tot een goed eind te brengen. In dit geval was er voor Sammie weinig te regelen, de kosten waren hoger dan de waarde van het object.

Deze contactpersoon zal waarschijnlijk per geval een vergoeding krijgen en zag dit nu verdampen. Om toch zijn bestedingspatroon te kunnen handhaven zag hij zijn kans schoon en toonde eigen initiatief door een bergingsmaatschappij (een bekende :? ) in te schakelen en Sammie daarvoor een bedrag te vragen.

Ik kan het mis hebben :(

Ik zou Sammie aanraden om toch contact op te nemen met de ANWB en de huidige situatie uitleggen. Waarschijnlijk kunnen zij hierin nog iets betekenen.
 
..Er zijn mensen die hebben in bed fantasieën over 2 sexende dwergen in een bad vol met bonen in tomatensaus en jij bedenkt dit?
 
..Er zijn mensen die hebben in bed fantasieën over 2 sexende dwergen in een bad vol met bonen in tomatensaus en jij bedenkt dit?
Volgens mij heb je iets teveel pijnstillers gepakt... O-) :X

Mooi geschreven verhaal, ik wens je spoedig herstel en een goede afwikkeling om je Jawa terug te krijgen. :Y
 
Wat ik ook niet gek vind is dat de ANWB niet zomaar een onderdeel opstuurt op verzoek van de verzekerde. Iedereen kan wel roepen 'doe mij dit of dat onderdeel even'. In de voorwaarden staat dan ook dat een garagehouder dit moet bevestigen. Ik kan uit het verhaal niet opmaken of dit ook is gebeurd. Daar komt bij, ik zou als ANWB ook niet zomaar op verzoek van de verzekerde onderdelen gaan opsturen. Je hebt immers geen idee of de verzekerde wel deskundig genoeg is en of hij het juiste onderdeel vraagt. En als het niet past of het euvel daarmee niet is verholpen moet er iets anders worden opgestuurd? Zeker, Sammie kan wel deskundig zijn als het zijn Jawa betreft, maar dat kan de ANWB op zo'n afstand toch nooit beoordelen? Die zal een mening willen hebben van de garage.
.
Ik kreeg toch gewoon netjes en radiator van onze camper opgestuurd toen ik de anwb opbelde een aangaf dat het ding lek was.
Adres van de camping op gegeven en het type/merk camper. Werd nog netjes terug gebeld de volgende dag of ik even de radiator wilde opmeten omdat er 2 verschillende types waren.
2 dagen later kwamen we terug van een stukje fietsen en toen lag de radiator netjes ingepakt onder de luifel van de camper.
Natuurlijk vallen reparaties niet onder de verzekering dus moet je gewoon betalen, en de rekening volgende in ons geval dus netjes na de vakantie.

2 jaar daarvoor startmotor stuk op vakantie, dus camper aangesleept en anwb gebeld en gevraagd waar de dichtstbijzijnde automaterialen zaak was die een startmotor had liggen voor onze camper.
Werd na een half uurtje terug gebeld, kreeg een adres en de startmotor lag op mijn naam gereserveerd klaar. Oh ik moest wel ff wachten want ze melde me ook ngo dat de zaak eventjes 2 uur dicht was. Siësta tijd.

Ik heb dus niet zo een slechte ervaringen met hulp waarbij ik zelf aangeef wat ik nodig heb om het op te lossen.
 
Nou, precies..
En het excuus dat het koplampglas zgn. niet te vinden was.. :r
Ik heb er geen goed woord voor over.. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan