Een nieuw, -helaas kort- avontuur van Sammie

Toch wel een goede actie dat ANWB Motor het verhaal heeft geplaatst terwijl ze er zelf niet zo heel goed van afkomen :+

Ik vraag me af of ze't wel gelezen hebben, gezien de overige acties van de anwnee.
Indien wel, is het inderdaad ridderlijk van ze..
 
voor 100 euro rijdt niemand heen en weer dus doen of het nu klopt of niet over de 100 kan je achteraf nog gaan zeuren.
 
Wel, er lijken ontwikkelingen te zijn.
Ik heb de anwb dus een mail gestuurd waarin ik hun gang van zaken(-doen) opnoem, met name dus de procedurefouten en heb ze in gebreke gesteld op 2 punten.(@ boevie, dat zou dus mijn schuld zijn?? :? )
Ik gaf ze 5 werkdagen de tijd om hierop te herkauwen en hebben nu voorgesteld de motor wel terug te halen op voorwaarde dat ik die rekening van hun 'zusterbedrijf' zoals ze het zelf noemen, betaal, dus die 100 euro voor een koplampglas van ca. 8 euro, waarvoor ik geen opdracht/toestemming voor reparatie had gegeven.- excuus voor de herhaalmodus-
Het lijkt me de kortste klap als ik hierin mee ga,
Ik vind het wel eh, nogal wat dat de anwb een dergelijke manier van handelen door een 'zustermaatschappij' goedkeurt..

Nu nog afwachten of ze het nu wel nakomen..

Lees het nu eens nog een keer?
(maar je antwoord zegt me al genoeg :+ )
 
nou Sammie wij gaan ook al jaren op motorvakanties,
en eerlijk gezegd ook keer beetje trubel gehad.
Met mijn harley kreeg ik versnellingsproblemen in de Vogezen ,
kon toen eerst een treinkaartje krijgen,ik reageerde al boos,ik kan geen frans en leuk om alleen dan met trein naar huis te moeten,daarna telefoon dat ik toch recht had op een koekblik als vervanger,
ja leuk als je man wel met motor rijdt.......ik had het geluk bij Les tronces een stel goede mensen hier uit de buurt te treffen en achterop bij iemand mee terug kon,en kennissen van de eigenaar mijn bagage kwamen nabrengen,mijn motor kwam na drie weken kapot terug bij garage,foto's gemaakt van tevoren en daarna natuurlijk (gelukkig met datum etc erbij) en gelukkig vergoede de ANWB de kosten ,maar inderdaad meer stress als wat anders..............ben nog steeds op zoek naar goede reis motorverzekering...
ik heb nog niks gevonden wat bij ons motorrijders aansluit qua verzekeren...

Je hebt geluk dat je rib niet in je long is doorboord...maar goed,ik ben nog steeds bij de ANWB,
ook voor koekblik,maar denk er hard aan om voor de motors iets anders te verzinnen...
nu vertrekken we over twee weken op motorvakantie ,maar verblijven gelukkig niet super ver en in goede landen Oostenrijk Duitsland,italie en Zwitserland...............
Roemenië stond nog op mijn lijstje net zoals Schotland en Noorwegen,maar als ik je verhaal lees gaat mijn zin over,net aangereden honden op de weg,ziekenhuizen die ..........
(ik ben zelf ongeneeslijk ziek ,en zolang ik nog kan rijden rij ik,maar wel in landen waar men medisch mij goed kan helpen,ik slik nogal wat medicatie)..

Ik wens je beterschap ,weet hoe het is met ademhalen als je pijn hebt,
Heb zelf na longoperatie en verwijdering rechter bovenkwab nog vaak last van pijn.......

En verder ik wist eigenlijk eerlijk gezegd ook niet dat als je voertuig minder waard is bla bla bla ze die niet meer repatriëren..........hmmm weer iets om over na te denken dus...........
sterkte hopelijk duurt het bij jou iets korter dan drie weken en komt je motor heel aan..........
groetjes Karin
 
Mijn vrouw en ik zijn 1 jaar bij Mondial Assistance geweest. Die maakte namelijk reclame met vervangende motorfiets als vervangend vervoer. Dat leek ons geweldig, want mocht dan 1 van de motoren ermee ophouden, konden we de vakantie mooi afmaken.

Lang verhaal kort gemaakt: ze konden niks.

1: We kregen pech, maar ze konden ons niet vinden.
2: Vervangend vervoer konden ze niet regelen.
3: Ze konden ons niet terugbellen of uberhaupt helpen.

en 4: Toen ik thuis de boel opgezegd had naar aanleiding van mijn klacht konden ze ons lidmaatschap niet stopzetten. Toen heb ik opnieuw een klacht ingediend en kon dat uiteindelijk wel.

Oftewel ANWB is nog altijd beter dan Mondial.

Onze ervaring is echter dat lokale hulp verre weg het beste is. Afgelopen vakantie had mijn vrouw een lekke band. Via een kraamverkoper een vriend van hem geregeld met een bussie. Motor achterin getild en naar een motorzaak gereden. 17 inch binnenband om een 16 inch velg laten leggen met allerlei italiaans gevloek erbij. Paar tientjes aftikken voor bier voor de vriend met de bus en voor de binnenband en lekker doorrijden.

We hebben de ANWB niet eens gebeld, dit was sneller. De enige reden dat we ANWB hebben is als er echt iets aan de hand is wat we niet zelf kunnen oplossen. Maar eigenlijk zit ik dan nog eerder aan een SPOT te denken voor die gevallen, heb je meer aan...
 
Hij komt in ieder geval terug Sammie, da's even het belangrijkste voor jou. Die € 100,-, ach daar kom je ook wel weer overheen.
Ik heb zelf uitstekende ervaringen met SOS International; oa ASR heeft deze hulpverlenings-organisatie in de reisverzekering. Zij hebben mij -en mijn zijspan- gerepatrieerd oa uit Mongolië en Marokko (ongeval in Mongolië en kapotte motor in Marokko), en heb alle lof voor hen! De ANWB gebruik ik alleen bij technische panne, de WW dus, verder echt niet.
 
Vervangend vervoer in de vorm van een motor klinkt leuk, maar als je op vakantie bent met flink wat bagage is dat denk ik helemaal niet zo praktisch. Ik heb mijn hele wijze van bepakking afgestemd op mijn eigen GSA. Als ik niet exact dezelfde fiets terug krijg, gaat het me niet lukken om alles op die andere motor te krijgen.
 
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat iemand daadwerkelijk een vervangende motor heeft gekregen. Die verzekeringsmaatschappijen roepen wel dat ze een vervangende motor aanbieden, maar altijd onder de voorwaarde ' voor zover mogelijk'. Als puntje bij paaltje komt krijg je een auto.

full
 
Inderdaad, laat die mensen met'z'n allen naar de kroeg gaan met die 100 euro.. kan daar heel goed..

maar de soap om de rekening voor het koplampglas gaat door.
Na mail en telefoon van mijn zijde zijn dit de ontwikkelingen..
Ik werd gisteren door iemand anders gemaild ('calipso) die al mijn gegevens incluus bsn nr wilde hebben voor een rekening?
Er stond niet bij waar het vandaan kwam of wanneer, dus uit zekerheid maar niet mijn bsn gegeven..
Ik kon alleen maar gokken dat het iets met de motor te maken had.
Inmiddels begin ik me achter de oren te krabben.
Deze mensen weten dat ze me in de tang hebben en willen me geweldig afzetten, en daar moet ik dan zelf ook nog moeite voor doen of ik alsjeblieft kan betalen??
Ik ben gek??

Zojuist een mail gekregen, er staat een document- ik ga er van uit rekening- in een niet te openen kleine weergave, dus onleesbaar..
Dit soort klungelarij is niet te geloven.
Het enige wat ik nodig zou hebben is een bedrag en een iban nr..
Ik vind het voorlopig wel best..
 
Inderdaad, laat die mensen met'z'n allen naar de kroeg gaan met die 100 euro.. kan daar heel goed..

maar de soap om de rekening voor het koplampglas gaat door.
Na mail en telefoon van mijn zijde zijn dit de ontwikkelingen..
Ik werd gisteren door iemand anders gemaild ('calipso) die al mijn gegevens incluus bsn nr wilde hebben voor een rekening?
Er stond niet bij waar het vandaan kwam of wanneer, dus uit zekerheid maar niet mijn bsn gegeven..
Ik kon alleen maar gokken dat het iets met de motor te maken had.
Inmiddels begin ik me achter de oren te krabben.
Deze mensen weten dat ze me in de tang hebben en willen me geweldig afzetten, en daar moet ik dan zelf ook nog moeite voor doen of ik alsjeblieft kan betalen??
Ik ben gek??

Zojuist een mail gekregen, er staat een document- ik ga er van uit rekening- in een niet te openen kleine weergave, dus onleesbaar..
Dit soort klungelarij is niet te geloven.
Het enige wat ik nodig zou hebben is een bedrag en een iban nr..
Ik vind het voorlopig wel best..

Pas maar op dat het geen phishing mail is. Even contact opnemen met je bank als je dit soort grappen toegestuurd krijgt.
 
ADAC...die doet wat de ANWB verteld, en je kan ook vanuit het buitenland (Nederland) lid worden.
 
Mooi maar vervelend verhaal. Heb zelf dit jaar ook een ongeluk gehad in Frankrijk (verhaal volgt) en iets meer geluk gehad tijdens mijn val. Succes met alles!
 
Mooi maar vervelend verhaal. Heb zelf dit jaar ook een ongeluk gehad in Frankrijk (verhaal volgt) en iets meer geluk gehad tijdens mijn val. Succes met alles!

Dank! ik ben herstellende.. het gaat langzaam maar er is progressie..
 
Mooi maar vervelend verhaal. Heb zelf dit jaar ook een ongeluk gehad in Frankrijk (verhaal volgt) en iets meer geluk gehad tijdens mijn val. Succes met alles!

Ja, dit verhaal beschrijft mooi de realiteit. Zo lullig kan het gaan. Ik heb tot nu toe altijd geluk gehad op reis. Het heeft niets te maken met iets anders. Het is puur geluk. Eén keer ben ik met mijn motor een moeras in gereden. Ook een soort valpartij, maar samen met een boer en z'n tractor kon ik de motor nog redden. En in Nederland een onvervalste highsider gemaakt. Het ging niet heel erg hard maar het was heel pijnlijk en confronterend. Het heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik op mijn reizen elke dag vier dat ik zonder schade op de camping ben aangekomen *O* En ja, dan trek ik lekker een pintje extra open.

Sterkte met het herstel en hopelijk gaat het volgend jaar beter.
 
ADAC...die doet wat de ANWB verteld, en je kan ook vanuit het buitenland (Nederland) lid worden.
Die schijnt idd erg goed te zijn. Helaas ben je dan ook je ANWB/VISA creditcard kwijt. Elke andere Visa kaart is duurder. Of, laat ik het zo zeggen, ik vond geen gelijkwaardige Visa kaart.
 
Ongelovelijk.. :o
De ANWnee-soap gaat door..
Korte samenvatting van het voorgaande; Ik had me verzekerd voor internationale pechhulp.. Bij pech zouden ze voor vervangende onderdeel/reparatie zorgen, maar toen puntje bij paaltje kwam, niet meer zo.. :?

Ik kreeg van de week 2 brieven van ze binnen..
1 envelop met een machtiging om 'makkelijk en veilig' lidmaatschapskosten en 'andere rekeningen'(..) automatisch te betalen (ja dikke vinger :( )

En een tweede envelop..
Met een rekening, van het bedrag waarvan ze destijds van mij het bewijs wilde zien dat ik die had betaald, als voorwaarde om mijn motor terug te halen..
Nu, zou 'volgens afspraak' ( :N ) ze dit bedrag hebben voorgeschoten, wat niet in mijn verzekeringspakket valt en ze dit bedrag nog een keer van mij willen hebben? :?

En dan te bedenken, dat er zoveel ouderen- die het misschien niet meer zo scherp op een rijtje hebben- lid zijn van de ANWnee, die wellicht zonder omhaal aftikken.. :r
 
Die schijnt idd erg goed te zijn. Helaas ben je dan ook je ANWB/VISA creditcard kwijt. Elke andere Visa kaart is duurder. Of, laat ik het zo zeggen, ik vond geen gelijkwaardige Visa kaart.
sorry voor het off topic maar is american express nie wat?
is ook niet goedkoop normaal maar als je lid bent van de flying blue (KLM) onzin dan kun je van daaruit een kaart krijgen.
ik heb dit vooral gedaan omdat de abn versie meer niet dan wel werkte in mexico. AmEx werkte wel :Y
 
Laatst bewerkt:
Straks in Kassa ook een leuk voorbeeld van de ANWB "service":

Stel is op motorvakantie in het buitenland op hun HD's. U raadt het misschien al: 1 van de 2 krijgt pannen en moet gerepatrieerd worden naar Nederland. Ze hadden een verzekering voor vervangend vervoer en krijgen daarvoor een auto, zodat de vakantie in ieder geval "door" kon gaan. Maar nu komt het: Motor wordt schadevrij opgeladen en kom in NL met valschade aan. ANWB wijst alle verantwoordelijkheid af. Diverse pogingen om ze op hun verantwoordelijkheid te wijzen mislukken. Stel schakelt Kassa belbus in en nog voor de uitzending meldt de ANWB dat het allemaal berust op "een vergissing". Vervolgens krijgt het stel alsnog de volledige schade terug betaalt. Op de vraag wat er mis is gegaan, wil de ANWB niet in gaan. Belbus gaat vooraangekondigd naar ANWB kantoor om alsnog te vragen wat er mis gegaan is. Bij aankomst meldt de beveiliging dat er eerst een afspraak gemaakt dient te worden. En dat men anders contact op moet nemen met de persvoorlichter. Belbusmedewerker: "Prima als u het nummer heeft, dan bel ik de persvoorlichter". Persvoorlichter aan de lijn: "Ik wens niet met u te spreken, succes met het programma, fijne dag" :X

En daarom ben ik dus geen lid van de ANWB. Het desbetreffende stel inmiddels ook niet meer!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan