Een nieuw jaar, een nieuw forum... Motorscooters

ik dacht leuk een scooterforum maar er word weinig verteld hier en het ligt maanden uit elkaar.
hmmm jammer ik heb zelf mijn suzuki rf 900rs2 aan de wilgen gehangen en een scooter gekocht een piaggio x9 en kan nu al zeggen dat ik meer plezier aan de piaggio beleef dan aan de snelle RF.
lekker snel in stad goed wendbaar en je kan lekker veel mee nemen
nou veel plezier met het scooterforum
 
Laatst bewerkt:
Geef mij ook zon scooter waar je droog zit, zelfs op de bmw scooter lukte dit niet, zeker ook nog verwarming op dat ding??? Waarschijnlijk een mooi weer rijder?
Ik heb zelf een majesty125 voor woonwerk verkeer, ik rij zon 20000km per jaar maar als het regent word ik nat en als het koud is nift ik het af, enige voordeel is het gemildelde van 1 op 32 en ja je bent sneller als met de auto


tja sorry moet je teleur stellen maar ben geen mooi weer rijder. ik rij ook de gehele winter door. het is namelijk mijn woonwerk vervoersmiddel dus ik zit er elke dag op weer of geen weer.
er zit geen handvaat verwarming op.
ik ga er mee op vakantie en word er waarschijnlijk ook mee begraven.
moet zeggen dat ik wel altijd mijn ruka jas aan heb en als het wat regent blijf ik zonder broek gewoon droog. als het echt hard regent dan pas trek ik mijn motorbroek aan.
ik had de majesty400 16 maanden en heb er 37.000 km mee gereden voordat ik hem in julie inruilde voor de burgman 650 k3 van 18.000km doe dat maar eens na.
ik heb de burgman nu net een maand en de teller staat al van 18.000 op 23.500km erop staan en dan moet ik eind september nog naar marseile in frankrijk of venetie in italye gaan met de burgman.
da s dus geen sprookje maar gewoon mijn leven gr sossa 8-)
 
Ik had de majesty400 16 maanden en heb er 37.000 km mee gereden voordat ik hem in julie inruilde voor de burgman 650 k3 van 18.000km doe dat maar eens na.
32.000 kilometer op de klok met een Majesty 250 in 5 maanden. *D :+
 
Laatst bewerkt:
Dit is voor mij de eerste keer dat ik d.m.v. dit forum reageer. Ik ben een fervent scooterrijder(Kymco Grand Dink). Maar ik raak steeds meer enthousiaster over een motorscooter. Hoewel ik niet meer de jongste ben (55) ga ik zeer binnenkort lessen op een motorscooter. Maar het probleem is dat ik geen rijschool kan vinden in mijn stad(Kampen). Wie kan mij helpen aan een rijschool in mijn omgeving en dealers die motorscooters verkopen.

m.v.r. KHC-fan
 
... Wie kan mij helpen aan een rijschool in mijn omgeving en dealers die motorscooters verkopen...
Hallo, welkom op dit forum.

Gewone rijscholen zijn er genoeg maar rijscholen met motorscooters zijn een zeldzaamheid, als ze al bestaan...
Toch is het mogelijk op een motorscooter te lessen en af te rijden, ik las dat onlangs in het blad van de MAG.
Iemand wilde persé op een motorscooter lessen en afrijden. Dat heeft ze opgelost door zelf alvast een motorscooter aan te schaffen en daarmee bij een rijschool lessen te volgen. Ook het examen werd gedaan op de scooter. Details weet ik niet meer maar het is dus wel mogelijk.

Scooterdealers kun je het best vinden via internet; beter nog kun je nu je nog geen inruiler hebt particulier kopen, ook daarvoor is internet uitermate handig. Zie bijvoorbeeld www.advertentiezoeker.nl
Ook op dit forum tref je een schat aan informatie over scooters van degenen die de beste informatie hebben, de gebruikers...
 
Laatst bewerkt:
Dit is voor mij de eerste keer dat ik d.m.v. dit forum reageer. Ik ben een fervent scooterrijder(Kymco Grand Dink). Maar ik raak steeds meer enthousiaster over een motorscooter. Hoewel ik niet meer de jongste ben (55) ga ik zeer binnenkort lessen op een motorscooter. Maar het probleem is dat ik geen rijschool kan vinden in mijn stad(Kampen). Wie kan mij helpen aan een rijschool in mijn omgeving en dealers die motorscooters verkopen.

m.v.r. KHC-fan

hoi ikheb zelf ook gelest op mijn eigen motor scooter 2 jaar geleden en ook hierop afgereden.
maar zo te zien woon je in belgie ik woon in nedereland en dit was geen probleem voor de rijschool en verzekering.
 
wel eerst van tevoren een rijschool vinden en dit idee voor leggen en dan een verzekering zoeken die dit dekt wel voor een apparte clausule pleiten op papier met handtekening is wel zo prettig.
dan een leuke scoot halen en genieten maar 8-)
 
Laatst bewerkt:
Uit de Telegraaf van vandaag.

HILVERSUM - Liefst tien keer zoveel motorscooters verkocht hij dit jaar aan file-automobilisten dan in het jaar ervoor. Geheim van het succes: de forenzen kunnen bij zijn Hilversumse motorzaak twee dagen lang een scooter lenen om te beleven hoe het is om door de file te snellen. „De mensen zijn snel om als blijkt dat ze opeens drie kwartier eerder op hun werk zijn”, zegt Nico van de Kuinder van de gelijknamige zaak.


In de afgelopen maanden gingen er bij Van de Kuinder veertig Yamaha-motorscooters over de toonbank. „Zonder die proefritactie zouden dat er vier zijn geweest”, zegt Van de Kuinder. „Forenzen worden helemaal gek van de files. Ze staan maar te wachten, terwijl ze gewoon aan het werk of bij hun kinderen kunnen zijn. Wij zeggen dan: kom eens langs, pak een motorscooter mee en eventueel een helm en een motorjas als je die niet hebt. Ervaar op onze kosten twee dagen lang hoe het is tussen de rijen stilstaande auto’s door te rijden en snel op je werk en snel weer thuis te zijn. Er zijn geen verplichtingen aan verbonden. Het enige wat je nodig hebt is een motorrijbewijs. Veel automobilisten hebben dat al op zak of willen dat halen.”

De proefritactie werkt volgens Van de Kuinder uitstekend. „Veel proefrijders komen terug met de mededeling: doe mij er meteen maar een. Anderen moeten het eerst even thuis of met de baas overleggen.”

De 250cc, 400cc en 500cc Yamaha-scooters die Van de Kuinder heeft klaarstaan voor de proefritten, kosten nieuw tussen de €5000 tot €10.000. Volgens Van de Kuinder is de scooter enorm in trek als ’woonwerkfiets’ vanwege het toegenomen comfort in de afgelopen jaren. „De scooter is allang niet meer het Italiaanse motortje met de enge wieltjes. Het is een openbaring, zó comfortabel, zó uitgebalanceerd. De T-Max 500cc heeft zelfs abs (antiblokkeersysteem, red.). Je zit rechtop, bent veel beter tegen wind en regen beschermd dan op de motor en kunt dankzij de slimme overkleding van tegenwoordig gewoon in je maatpak kreukloos en droog naar je werk komen. Onder de buddyseat kun je gemakkelijk een helm en een aktetas kwijt. En zakelijke rijders zijn ook meteen af van dat gedoe met een fiscale bijtelling.”

De Motorrijders Actie Groep (MAG) moedigt de actie aan. „De handel speelt in op de vraag naar motoren en scooters, nu de overheid en de werkgevers nog. Zij zouden motor- en scootergebruik moeten belonen”, zegt Nico Perk van de MAG. „Een motorrijder neemt veel minder ruimte in op de weg en ontlast daarmee de files en de parkeergelegenheid. De overheid zou dat moeten stimuleren. De gemeentes en werkgevers doen er bijvoorbeeld goed aan om parkeerplekken voor motoren te creëren en tegemoet te komen in de vervoerskosten. In Zuid-Europese landen is men veel verder. Daar krijgt de motorrijder allerlei privileges, zoals het gebruik van de busbaan. In Londen hoeven motorrijders geen toegangsgeld te betalen om in het centrum te komen. Nederland loopt achter wat betreft de sociale acceptatie van motorrijders, al wordt het verkeer wel toleranter. Bovendien vinden er minder ongelukken plaats naarmate er meer motorrijders zijn, hoe tegenstrijdig dat ook lijkt. Dat komt vooral doordat automobilisten alerter worden.”
 
Bij mij een beetje het zelfde verhaal.
Ik kocht een scooter voor mijn vriendin
maar ik rij er nu zelf het meeste op.
zelfs meer dan op mijn motor.
daarom heb ij ik nu een sport city
250cc gekocht *O*
 
hoi ikheb zelf ook gelest op mijn eigen motor scooter 2 jaar geleden en ook hierop afgereden.
maar zo te zien woon je in belgie ik woon in nedereland en dit was geen probleem voor de rijschool en verzekering.
Ik woon net als jij in Nederland, Kampen(50.000 inwoners) ligt in Overijssel...
 
Terug
Bovenaan Onderaan