Een nieuw zijspan

Het zit in ieder geval niet in de naloopverkorter. De Guzzi en De K75 heb ik wel aan het schuiven gehad. En die EML was aanmerkelijk zwaarder dan de Moturist.
 
Hoi.

Mijn oude span, een /2, met swingarm en 15" wielen wilde wel eens over het voorwiel weg in linker bochten.
Was met het gas goed te controleren.

Mijn huidige 1100GS met naloop verkorter en std 19" wiel heeft nergens last van.

Groeten, Paul.
 
Dat kun je oplossen, het is niet heel eenvoudig , en ook niet heel snel te doen. Je moet wat meer gewicht op je voorwiel hebben.
Slijptol heeft er wat op gevonden. Die bouwt z'n zijspan met het blok 5 cm verder naar voren, bij dezelfde, originele wielbasis. Dus niet zoals de duitsers doen, heel voorwiel een eind naar voren plaatsen. Slijptol heeft het voorwiel 5 cm naar achter gezet, en de achterbrug 5 cmlanger gemaakt. Ik geef toe, het is wel wat meer werk dan een naloopversteller....
Ik denk dat je met een naloopversteller met origineel voorwiel moet accepteren dat je onderstuur hebt in linkerbochten.


Damn. Dat doe je niet even in een weekend. _O-
 
Vandaag tussen de buien door de motor naar LBS gebracht, de bak was een paar weken terug al aangekomen. Even een eerste passessie waarbij de bak nog op een soort van vliegend tapijt staat.

Helaas gaat het nog even duren voordat we er echt mee kunnen rijden.
 

Bijlagen

  • IMG_4609.jpeg
    IMG_4609.jpeg
    293,7 KB · Weergaven: 32
Laatst bewerkt:
Even een vraagje, waarom wil je zoveel moeilijke elektronica hebben als je wilt reizen??
Mijn ervaring is dat de zooi altijd kapot gaat in het midden van nergens. Tenzij je een verhuiswagen met gereedschap achter je aanwilt hebben, kies voor oude eenvoudige techniek. Zijspanrijder, sleutelen zult gij
 
Mijn ervaring is juist dat moderne elektronica niet kapot gaat. Zolang je krukas/nokkenas sensor heel blijft kom je altijd thuis. Alleen BMW wist het voor elkaar te krijgen om Hall sensor kapot te laten gaan. Je moet alleen niet met kroonsteentjes je handvatverwarming aansluiten.
Mijn ervaringen zijn dat je met benzinekraantjes, carburateurs en contactpuntjes meer ellende geven.
 
Even een vraagje, waarom wil je zoveel moeilijke elektronica hebben als je wilt reizen??
Mijn ervaring is dat de zooi altijd kapot gaat in het midden van nergens. Tenzij je een verhuiswagen met gereedschap achter je aanwilt hebben, kies voor oude eenvoudige techniek. Zijspanrijder, sleutelen zult gij

Bij mij gaat er nooit wat kapot. (ok, even afkloppen) , en anderen krijgen alles kapot ;). Nou denk ik dat ook ik alles wel kapot kàn krijgen, als ik dat zou willen....
 
Even een vraagje, waarom wil je zoveel moeilijke elektronica hebben als je wilt reizen??
Mijn ervaring is dat de zooi altijd kapot gaat in het midden van nergens. Tenzij je een verhuiswagen met gereedschap achter je aanwilt hebben, kies voor oude eenvoudige techniek. Zijspanrijder, sleutelen zult gij
Je hebt gelijk dat er meer stuk kan gaan naarmate er meer op en aan de motor gebouwd is, maar ik vind ook het spelen met camera's, telefoon en navigatie onderweg erg leuk (niet tijdens het rijden). Al dit speelgoed gebruikt accu's die onderweg geladen moeten worden omdat je op het tentenveld niet altijd stroom hebt.
Het risico dat de ezCAN stuk gaat en de consequenties daarvan vallen wel mee denk ik. In het ergste geval vallen de 12V aansluitingen op dashboard en zijspan, de USB poorten en de extra lampen op zijspan uit. Dan is het wel even 'behelpen' maar geen showstopper en de reisplannen die we hebben zijn beperkt tot West-Europa. Die verhuiswagen met gereedschap is daarom niet nodig, maar wel een kleine laptop en een GS-911 voor serieuze problemen ;).
 
Bij mij gaat er nooit wat kapot. (ok, even afkloppen) , en anderen krijgen alles kapot ;). Nou denk ik dat ook ik alles wel kapot kàn krijgen, als ik dat zou willen....
Als jij erbij bent gaat er wel vaak zat wat kapot hoor...

Maar wat daar precies het verband tussen is?....
 
Je hebt gelijk dat er meer stuk kan gaan naarmate er meer op en aan de motor gebouwd is, maar ik vind ook het spelen met camera's, telefoon en navigatie onderweg erg leuk (niet tijdens het rijden). Al dit speelgoed gebruikt accu's die onderweg geladen moeten worden omdat je op het tentenveld niet altijd stroom hebt.
Het risico dat de ezCAN stuk gaat en de consequenties daarvan vallen wel mee denk ik. In het ergste geval vallen de 12V aansluitingen op dashboard en zijspan, de USB poorten en de extra lampen op zijspan uit. Dan is het wel even 'behelpen' maar geen showstopper en de reisplannen die we hebben zijn beperkt tot West-Europa. Die verhuiswagen met gereedschap is daarom niet nodig, maar wel een kleine laptop en een GS-911 voor serieuze problemen ;).

Ik heb ook al tijden een GS-911, maar afgezien van het uitlezen van foutcodes, en het resetten van de service interval, heeft hij me bij serieuze problemen niet kunnen helpen. Wellicht komt dat, omdat bij mijn serieuze probleem de ECU het had begeven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan