Een nieuw zijspan

Ik heb ook al tijden een GS-911, maar afgezien van het uitlezen van foutcodes, en het resetten van de service interval, heeft hij me bij serieuze problemen niet kunnen helpen. Wellicht komt dat, omdat bij mijn serieuze probleem de ECU het had begeven.
Wat voor gs911 heb je en kun je daarmee wel de tps afstellen...evt. ook de servo motor van de choke voor stationair loop?
 
Wat voor gs911 heb je en kun je daarmee wel de tps afstellen...evt. ook de servo motor van de choke voor stationair loop?
Ik heb er een die inmiddels niet meer wordt ondersteund. Ik krijg telkens spam of ik hem niet voordelig wil vervangen.
TPS en Choke instellingen ben ik op mijn motoren nog niet tegengekomen, maar de nieuwste motor die er ooit aan heeft gehangen is van 2009.
 
TPs kun je hoogstens uitlezen afstellen zul je met de hand moeten doen door de sensor te verdraaien. stationair toerental is wel een dingetje. Dat hebben Die rs-en natuurlijk elektronisch. Of je dat kunt instellen geen idee maar eigenlijk ook nooit problemen ermee gehad. Geen lekke vacuumdopjes oid ?
 
Een servo voor de choke? Over wat voor motor hebben we het dan? De BMW's die ik heb regelen dat met de inspuit tijd. TPS is inderdaad met de hand verdraaien. Ik doe dat op Voltage, basiswaarde, maar ik heb dan ook geen GS911.
Hebben we het over een choke als in een smoorklep?
 
De bouw is gestart 😍
 

Bijlagen

  • PHOTO-2021-04-16-17-15-29.jpg
    PHOTO-2021-04-16-17-15-29.jpg
    155,2 KB · Weergaven: 30
Hij is al bijna klaar!
Ad bouwt die 1200's aan de lopende band om ik denk dat hij er elke week een kan doen.
 
Hij is al bijna klaar!
Ad bouwt die 1200's aan de lopende band om ik denk dat hij er elke week een kan doen.
Hij heeft een standaard subframe voor de olie gekoelde GS(A)s en de watergekoelde en een eigen frame voor Ural-bakken. Dit frame heeft hij ook gebruikt voor de Mobec, ik weet alleen niet of hij er veel aan heeft moeten passen.
 
Vandaag weer even bij LBS gaan kijken naar de bouw. Het frame is voorzien van een poeder coating en het in elkaar zetten is begonnen. De schokbreker achter is gereviseerd en voorzien van een sterkere veer en de ESA schokbreker voor is vervangen door een Tractive non-ESA schokbreker. De ESA schokbreker voor is omgebouwd en geschikt gemaakt voor het zijspan. De bak en spatbord zijn gisteren gespoten.
Het gaat vooruit *D
 

Bijlagen

  • IMG_4859.JPEG
    IMG_4859.JPEG
    348,5 KB · Weergaven: 38
  • IMG_4858.JPEG
    IMG_4858.JPEG
    435,9 KB · Weergaven: 37
  • IMG_4863.JPEG
    IMG_4863.JPEG
    178,8 KB · Weergaven: 38
Mooi hoor. Hier ga je deze zomer wel plezier mee hebben.
We zijn al plannen aan het maken, o.a. weekend tripjes om de punten in de landmarkrally 2021 langs te rijden. Heel voorzichtig volg ik ook de berichten in het BOT22 draadje. Dat laatste lijkt me ook erg leuk om aan deel te nemen8-).
 
Het is inderdaad al heel mooi geworden*D. Vandaag e.e.a. gepoetst en geholpen met de opbouw (lees vasthouden van gereedschap of onderdelen ;)). Veel van de opbouw is afgelopen twee weken uitgevoerd. Vandaag zijn de stoel, gordel en rolbeugel er in en op gezet.


Bekijk bijlage 1635697
Ik vind t altijd mooi om te zien hoe netjes LBS altijd de boel heeft rondom de de bouw van zo'n zijspan.
Bij mij is t in notime altijd een dikke bende met onderdelen en stukken rondslingerend ijzerijzwr als ik eenmaal aan een project begin
 
Vandaag het zijspan opgehaald en mee gaan toeren, eerst 65km met lege bak en daarna 200km met mijn vrouw naar Zuid-Limburg. In begin erg wennen aan de bewegingen van de motor en ik moet oppassen met de breedte van het geheel. Hierbij de foto's van vanmorgen, met dank aan TwinTwin van ADVrider forum die de foto's heeft gemaakt.
IMG_2783-X2.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_2777-X2.jpg
    IMG_2777-X2.jpg
    274,4 KB · Weergaven: 20
  • IMG_2779-X2.jpg
    IMG_2779-X2.jpg
    256,2 KB · Weergaven: 26
  • IMG_2781-X2.jpg
    IMG_2781-X2.jpg
    247,1 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan