Een nieuwe Burgmanner

Motor-Eduard

MF'er
16 mrt 2008
37
0
Hallo, mede Burgman rijders.

ik had mijn 1e bericht bij de verkeerde Motor forum vestuurd, bij deze opnieuw mijn bericht!

Ik heb tussen 1978 en 1995 diverse motoren gehad en toen circa 10 jaar niet gereden. Ik ben weer in 2005 motor ( Goldwing GL1200-Aspencade) gaan rijden. Deze heb ik circa 10 maanden gehad, toen heb ik deze ingeruild op een Suzuki AN650 K3. Op het moment dat ik deze scooter kocht was deze net 3 jaar oud en had slechts 950 km gereden en was dus nog als nieuw.
De enige accessoire die ik er extra op heb laten zetten, is het windgeleide set.
ik heb er tot op heden circa 8300 tevreden km mee gereden met veel plezier.
Ik vind het een fijn vervoermiddel die ik iedereen zou aanraden, ik hoop er nog vele km mee te rijden.
Ik vind het fijn dat er nu ook een Motor Forum is voor deze scooter.

Ed :)
 
Hoi Ed,
welkom tussen de mede scooteraars. Hier kun je praten met gelijkgestemden.

Goede keus zo'n scooter, je hebt inmiddels het Burgman 650 topic ontdekt zag ik.

... Nooit geweten dat er "motor filatelisten" bestaan... :X
 
Welkom motor eduard, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Meteen een vraagje: waarom had je de Goldwing al zo snel weer weggedaan?
 
lijkt me eenvoudig,wel eens achteruit moeten steken in een doodlopend straatje met zo,n loodzwaar bankstel? ;)
 
Welkom motor eduard, hoe meer zielen hoe meer vreugd.

Meteen een vraagje: waarom had je de Goldwing al zo snel weer weggedaan?

beter laat dan nooit, maar hier toch nog een reactie van mij!! :Z

Ik had iedere maand wel motorische problemen met de Goldwing en was hiervoor regelmatig bij de dealer (het werd na 8 maanden nog steeds onder garantie gerepareerd). :Z
Een bepaald moment was ik dit zat en zag bij de dealer de Burgman 650 staan. Ik kreeg een goede inruilprijs voor de Goldwing en de keus was dan snel gemaakt

Ed
 
Hoi Ed,
welkom tussen de mede scooteraars. Hier kun je praten met gelijkgestemden.

Goede keus zo'n scooter, je hebt inmiddels het Burgman 650 topic ontdekt zag ik.

... Nooit geweten dat er "motor filatelisten" bestaan... :X

een nog late reactie van mij!! :z

De MFN ( Motor Filatelisten Nederland) is een Motor Postzegelvereniging welke opgericht is in 1987, jaarlijks zijn er 2 meetingen en informatie is te verkrijgen bij P. Essens op mfn@home.nl.
Ik begreep op het Burgman 650,topic dat je geen Burgman 650 had, maar wel regelmatig regagereerd op de opmerkingen cq vragen. Zelf is het wel de bedoeling dat ik op 17 mei meerijd met de 1e rit. Misschien dat er een vervolg komt voor een rit met meerdere burgman cc scooters.
Welke scooter heb je zelf? :)

Ed
 
lijkt me eenvoudig,wel eens achteruit moeten steken in een doodlopend straatje met zo,n loodzwaar bankstel? ;)

Toch nog een verlate reactie van mij '(

Het is maar waar je keus naar uitgaat, ik had ca 10 jaar geen motor gereden en mijn keus was dat als ik ooit weer zou gaan rijden, dan een Goldwing, dat het achteraf tegenviel dat kan je ook niet weten, maar ja de keus die ik nu gemaakt heb, is tot op heden probleemloos verlopen, ik hoop dan ook nog vele Burgman kilometerjes te rijden.
Wat rijd je zelf? :W :W

Ed
 
Hoop me binnenkort ook hierbij te voegen :]

Hoe bevalt het Motor- Eduard? 8-) Kan me niets anders voorstellen als dat je met een smile van oor tot oor zit op je burgman :P
 
Misschien had je wel de verkeerde Goldwing gekocht he.

Op die nieuwe 1800cc zit zo'n handige elektromotor waarbij je achteruit kan manouvreren zonder je een breuk te duwen. ;)

Draai of keer het. Ik heb eens de eer gehad om met die 1800 goldwing te mogen rijden en wat rijdt zo'n ding toch zalig. Wat een power en zoooo smoot.

Maar het is en blijft een feit dat het geen motor is om rond de kerktoren of in de stad mee te vertoeven. Met zo'n motor rij je op z'n minst Europa door en verder.
 
Deze Burgman 650 bevalt mij prima, ik zou ooit toch nog wel eens een luxere versie willen, maar dat kan altijd nog.
Ik zag dat je inmiddels ook het Burgman 650 topic ontdekt hebt.
Heb je je keus al gemaakt welk type scooter het wordt.
De Burgman heb je ook in 3 verschillende uitvoeringen, een standaard model ( deze heb ik, een luxere ( Executive) en een Z- Edition ( met handverwarming en nog wat extra's).
Zoals je op het Burgman 650 topic kan zien is inmiddels ook de toerrit gehouden, ik ben de meest rechtse. De opkomst was gezien het weer minimaal, het bederfde echter niet de pret, de rit ging door,

groet,

Ed


Hoop me binnenkort ook hierbij te voegen :]

Hoe bevalt het Motor- Eduard? 8-) Kan me niets anders voorstellen als dat je met een smile van oor tot oor zit op je burgman :P
 
Deze Burgman 650 bevalt mij prima, ik zou ooit toch nog wel eens een luxere versie willen, maar dat kan altijd nog.
Ik zag dat je inmiddels ook het Burgman 650 topic ontdekt hebt.
Heb je je keus al gemaakt welk type scooter het wordt.
De Burgman heb je ook in 3 verschillende uitvoeringen, een standaard model ( deze heb ik, een luxere ( Executive) en een Z- Edition ( met handverwarming en nog wat extra's).
Zoals je op het Burgman 650 topic kan zien is inmiddels ook de toerrit gehouden, ik ben de meest rechtse. De opkomst was gezien het weer minimaal, het bederfde echter niet de pret, de rit ging door,

groet,

Ed

Hoi Ed,

Ja , dat heb ik al ondekt , dat topic ;)
Ben gisteren nog even langsgeweest en ben er nog eens naar gaan kijken en nog wat dingetjes gevraagd . Dingen die nog niet in me opgekomen waren, maar ben er wel uit welke ik zou nemen . De executive dat is mijn droom :}
Nog even wachten en dan een proefritje op de 650 ... en dan is het nog een kleine stap naar de aankoop *O*

Groetjes, Chrisje
 

Ik zag op het Burgman Topic dat je je nieuwe aanwinst inmiddels hebt, mooi is die.
Ik was gisteren bij Motostore in Barendrecht en hoorde toevallig dat er aan Chris ( in Heerjansdam) die avond een nieuwe Burgman 650 zou worden geleverd, dus ik heb hem ter plekke al mogen bewonderen.
Zelf was ik daar voor een nieuw hoger Givi scherm voor de Burgman en volgende week 6 juni komt daar een Suzuki 49 liter Topkoffer bij.

Ik wens je veel plezier met je nieuwe aanwinst en veel Burgman km. :] :]

Ed
 
Ik zag op het Burgman Topic dat je je nieuwe aanwinst inmiddels hebt, mooi is die.
Ik was gisteren bij Motostore in Barendrecht en hoorde toevallig dat er aan Chris ( in Heerjansdam) die avond een nieuwe Burgman 650 zou worden geleverd, dus ik heb hem ter plekke al mogen bewonderen.
Zelf was ik daar voor een nieuw hoger Givi scherm voor de Burgman en volgende week 6 juni komt daar een Suzuki 49 liter Topkoffer bij.

Ik wens je veel plezier met je nieuwe aanwinst en veel Burgman km. :] :]

Ed

Zozo, dan wist je direct voor wie hij was ...en ineens met naam en toenaam ;)
Voor een topkoffer gaan we waarschijnlijk nog even wachten. Er kan een boel onder dat zadel he :9~
Dit jaar is toch geen lange vakanie voorzien.
2 Motoren of een reis :? .....Die keus was snel gemaakt ;)
 
Zozo, dan wist je direct voor wie hij was ...en ineens met naam en toenaam ;)
Voor een topkoffer gaan we waarschijnlijk nog even wachten. Er kan een boel onder dat zadel he :9~
Dit jaar is toch geen lange vakanie voorzien.
2 Motoren of een reis :? .....Die keus was snel gemaakt ;)


Om antwoord op je vraag van het andere Topic te geven, ik was er al in de ochtend , rond 9.00 uur en komende vrijdag is dat weer rond deze tijd.
Onder het zadel ( 56 liter) kan inderdaad veel, zie maar bij SOSSA, hoeveel hij meenam tijdens zijn vakantie. De Topkoffer kan nog eens 49 liter extra bergen.
Je hebt al behoorlijk wat km gereden , zelf heb ik dit jaar nog niet zoveel gereden,- vanaf half januari ca. 1000 km - maar dat gaat wel weer komen.
Op 30 augustus wordt er een tourrit - voor allerlei motor scooters- georganiseerd, zie voor meer informatie bij HYBRIDE op het Burgman Topic.
Daarnaast wil Luis ergens in September weer een Burgman 650 tourrit organiseren waarvoor je je inmiddels kan aanmelden bij hem.
Wil ik je vriend ook nog veel plezier wensen met zijn komende nieuwe aanwinst, ook een heel mooie motor!
Jammer dat je hem niet hebt kunnen overhalen tot een zelfde Burgman 650, maar ja, een ieder moet je vrij laten in z'n keuzes, wie weet ooit nog eens!

Ed
 
Laatst bewerkt:
Om antwoord op je vraag van het andere Topic te geven, ik was er al in de ochtend , rond 9.00 uur en komende vrijdag is dat weer rond deze tijd.
Onder het zadel ( 56 liter) kan inderdaad veel, zie maar bij SOSSA, hoeveel hij meenam tijdens zijn vakantie. De Topkoffer kan nog eens 49 liter extra bergen.
Je hebt al behoorlijk wat km gereden , zelf heb ik dit jaar nog niet zoveel gereden,- vanaf half januari ca. 1000 km - maar dat gaat wel weer komen.
Op 30 augustus wordt er een tourrit - voor allerlei motor scooters- georganiseerd, zie voor meer informatie bij HYBRIDE op het Burgman Topic.
Daarnaast wil Luis ergens in September weer een Burgman 650 tourrit organiseren waarvoor je je inmiddels kan aanmelden bij hem.
Wil ik je vriend ook nog veel plezier wensen met zijn komende nieuwe aanwinst, ook een heel mooie motor!
Jammer dat je hem niet hebt kunnen overhalen tot een zelfde Burgman 650, maar ja, een ieder moet je vrij laten in z'n keuzes, wie weet ooit nog eens!

Ed

Wij waren en pas om 18 u, dus wel een ietjse later :+
Kijk al uit naar het weekend nu hoor, weer gaan rijden en dan vrijdagavond of zaterdagochtend m'n vriend zijn bike gaan ophalen. Weer een lekker ritje onder de wielen *D
Wat die tochten betreft, daat wacht ik nog ff mee.. als jullie het goedvinden. :P
Hij vind het een hele leuke motor om mee te rijden, maar het is niet zijn ding zegt hij, ach.. hij het zijne en ik het mijne :]
Idd wie weet .. ooit ...
Gr, Chrisje
 
Terug
Bovenaan Onderaan