Een nieuwe motor kopen kan iemand me helpen?

Sceptisy

Rookie
30 sep 2004
15
0
Zeist
Ik heb net me motorrijbewijs en een Intruder 800. Opzich is het een mooie motor maar na het rijden op een Honda 600 CBF weet ik het zeker het is niet mijn motor. Hij ligt niet echt lekker in de bochtenen bij harde wind zwabbert hij veel meer. Ik voelde me op de Honda gewoon veel zekerder (wat met motorrijden van groot belang is lijkt mij).

Wel wat wil ik nu weten? IK wil een andere motor ik wil daar ongeveer 5000 euro aan uitgeven. Ik zoek een sport-tourder ofzoiets, gewoon een sportievere motor. Ik wil er per sé een kuip op hebben en hij moet uit 1999 of later zijn. Zoals eerder gezegd niet te snel maar wel lekker vlot en makkelijk rijbaar ik ben immers nog maar een beginner.

Ik heb zelf al gekeken naar een Suzuki SV 650 S dat lijk mij wel wat maar ik wil ook graag een goed alternatief weten. Dus ik hoop dat één van jullie me wat modellen kan geven waar ik eens naar zou moeten kijken.

Ohja kan iemand mij ook vertellen wat een goede inruil prijs is voor een Suzuki Intruder 800cc uit 1998 met nog geen 20.000KM op de teller en nieuwe banden rondom?
 
Ga kijken wat je mooi vind en ga proefritjes maken. Met dat budget en die eisen moeten er voldoende fietsen te vinden zijn.

PS: 25 kw of niet :?
 
Ik heb nu een Intruder 800 dus gelukkig geen 25 KW ;) Maar ik wil dus GEEN superbike achtig iets ik heb toevallig op een 750 GSX(R????) uit '98 gereden en het is een leuk ding maar te snel voor mij ik vind persoonlijk dat ik eerst meer ervaring moet op doen anders gaat het fout (heb pas sinds eind juli me rijbewijs). En ik wil ook een motor waarmee ik rustig kan toeren en dat is op al die echte sportmotors lastig. Eigelijk zoek ik een naked met kuip. Ik ken een cbf 600 (maar geen kuip en heel duur) en een Suzkui SV 650 S :9~ (die is bloedmooi maar hey ik wil niet over 1 nacht ijs gaan). Maar verder heb ik geen id wat er op de markt is. Me ouders en hun kennissen rijden op choppers en verder ken ik geen motorrijders vandaar.
 
De SV650S is zeker de moeite, en de prijs is uitstekend. De Fazer 600 is ook ni lelijk, maar naar het schijnt is de windbescherming heel slecht.
 
Aprilia Falco uit 2000 zou een optie kunnen zijn, maar daar moet je nog wel 2000 euro extra voor neerleggen.

voorbeeldje (met bellypan -> niet origineel):
db_Aprilia_SL_1000_Falco_w1.jpg


zonder bellypan (orgineel):

foto_mod_pg_162_1059401161.jpg
 
eerst moet ie per sé een kuip en nu moet ie naked zijn ?
wat wil je nu eigenlijk ?

wat ik hieruit opmaak is dat je sportiever wilt rijden en het niet meer als 5000 euro mag kosten. Te sportief wil je eigenlijk ook niet.


mischien is mijn rf iets voor je,houd je geld over en kun je over een paar jaar weer verder kijken. (hij heeft nu gewoon de normale 75 kw)
 
een sv is een fijne fiets.hij is rap genoeg en stuurt prima.een v-stom is ook heeeeeeel sportief te berijden(echte gooi en smijtfiets) en zit ook erg lekker.voor woon/werkverkeer is het ook een zeer geschikte motor.hij komt ook goed uit de testen.met het beschikbare vermogen- de zit en het de bouw ook een prima fiets om te beladen en mee op vakantie te gaan.maar ga lekkr proefrijden en beslis niet te snel.
 
die gsxf zijn zwaar log en lelijk :P

die uit '91 niet! :( die zijn niet zwaar/log en lelijk... die van 2002 enzo wel.. zo'n grote opgeblaze dinge... maar we gaan ze niet allemaal over 1 kam schere he!?!? die van mij is anders best mooi!!!!

mijn motor (die aan de ketting in de garage staat):
1991_GSX600F_white_450.jpg


en daar rijd ik over een 3 maandjes op rond (als ik mijn rbw heb!!!)
 
die uit '91 niet! :( die zijn niet zwaar/log en lelijk... die van 2002 enzo wel.. zo'n grote opgeblaze dinge... maar we gaan ze niet allemaal over 1 kam schere he!?!? die van mij is anders best mooi!!!!

mijn motor (die aan de ketting in de garage staat):
(Afbeelding)

en daar rijd ik over een 3 maandjes op rond (als ik mijn rbw heb!!!)
Hehe smaken verschillen, maar, over de gsxf zijn we het meestal wel eens: ze hebben wel eens mooiere fietsen gemaakt :P ;)
 
Eehhhhhh wat dacht je van eerst eens rustig wat rij ervaring op doen voordat je vol in de pk's gaat...... gewoon lekker veel proefritten maken.

Maar natuurlijk veel veilige kms gewenst :]
 
eerst moet ie per sé een kuip en nu moet ie naked zijn ?
wat wil je nu eigenlijk ?

wat ik hieruit opmaak is dat je sportiever wilt rijden en het niet meer als 5000 euro mag kosten. Te sportief wil je eigenlijk ook niet.


mischien is mijn rf iets voor je,houd je geld over en kun je over een paar jaar weer verder kijken. (hij heeft nu gewoon de normale 75 kw)


Maybe heb ik me niet helemaal goed uitgelegt. Ik wil wat sporttiever rijden (ik heb nu een chopper dus het is al snel sportiever ;) ) en ik weet dat naked bikes goed rijden omdat ik op een Honda heb gereden en met lessen op een suzuki. Ik wil echter een wel een scherm ervoor, ik noem het een kuip net als bij de SV je hebt de gewone en de s (ik meen athans dat die met kuip is). En sportmotor is niet per sé slecht maar ik heb op die 750 GSX R gemerkt dat je daar niet normaal (rustig) mee kan rijden. Dus te sportief is ook niet alles, zeker omdat ik niet al te groot ben 174 m en dus al snel last van me rug krijg als ik ver naar voren zit. Ik hoop het zo wat toegelicht te hebben.
 
Misschien is de Yamaha xj600s Diversion of de Susuki gsf600s/n Bandit wel iets voor jou? Ze zitten beide 2de hands zeker wel in je prijsklasse.
 
Hey, heb ook paar maand met een Intruder 800 gereden (was van ouders maar gebruikten die niet echt veel meer), en vond ook dat die mij niet echt lag. Heb een week of 2 geleden een Bandit 600s (versie met kuipje, daar ik regelmatig autostrade doe) gekocht in de plaats van de Intruder. Heb sinds hij vorige week vrijdag geleverd is, er al dagelijks mee gereden en ben er heel tevreden over. Heeft een comfortabele zitpositie en rijd heel soepel.
 
die uit '91 niet! :( die zijn niet zwaar/log en lelijk... die van 2002 enzo wel.. zo'n grote opgeblaze dinge... maar we gaan ze niet allemaal over 1 kam schere he!?!? die van mij is anders best mooi!!!!

mijn motor (die aan de ketting in de garage staat):
(Afbeelding)

en daar rijd ik over een 3 maandjes op rond (als ik mijn rbw heb!!!)

stond in zijn post dat ie er een zocht van 1999 en later ofzo...en die gsxf zijn dan best wel lomp en zwaar (vergelijkbaar vermogen met een zzr maar wel 20 kg meer ofzo)
 
Terug
Bovenaan Onderaan