Een nieuwe motorscooter

foresight

MF'er
8 sep 2003
55
0
oss
Afgelopen zaterdag heb ik een nieuwe motorscooter gekocht.
Na 9 jaar op een Honda Foresight te hebben gereden ,vond ik het tijd worden voor een nieuwe scooter.Al die jaren bracht hij mij veilig naar het werk en terug naar huis,afgezien van ca. 15 lekke banden en 2 nieuwe riemen onderweg is hij altijd betrouwbaar geweest.Dit jaar kreeg ik te maken met startproblemen en vermogensverlies. Na reparatie en vervanging(accu en dynamo)wat behoorlijk in de papieren liep(€600) besloot ik om naar een nieuwe motorscooter te gaan zoeken.
Na enkele weken had ik mijn keuze gemaakt en het werd de Burgmann 400 Z.
Ik had mijn motorscooter laten taxeren bij verschillende dealers en allen kwamen zij op een inruilprijs van €1000,-- de hoge km stand 62000 en bouwjaar 2000 waren daar debet aan.
Nu is het net of mijn Honda wist dat hij ingeruild ging worden,vanaf dat moment reed hij niet meer zoals altijd.
Tot overmaat van ramp besloot hij om op een maandagmiddag mij van de motor af te gooien, het regende en ik was voorzichtig zoals immer,maar bij het naderen van een rotonde schoof ik onderuit met een vaartje van 30km p.u.
Mijn scooter had behoorlijke schuifschade aan de kuip de richtingaanwijzer was gebroken.
Ikzelf was er redelijk goed vanaf gekomen met flinke kneuzingen aan mijn linkerknie en rechterhand wel mijn motorpak naar de maan,maar was ook al van plan om een nieuwe te kopen.
Wat nu,ik wist meteen dat mijn Honda absoluut geen inruilwaarde meer had.
Na 2 weken heb ik enkele dealers benaderd en ook de motor op internet gezet,de waarde was gedaald naar €300-400.
Als allerlaatste ging ik naar mijn eigen dealer MOTORPORT Den Bosch en na mijn verhaal te hebben aangehoord heeft hij mij een goede deal aangeboden nl €600,- inruil en extra korting van €300,- ik kreeg 2 weken bedenktijd.
Afgelopen zaterdag heb ik de knoop doorgehakt en mijn nieuwe scooter besteld,ik ga hem 10 november ophalen.

Tot slot wil ik nog zeggen:Foresight bedankt voor 9 fijne jaren en als dank houd ik de naam Foresight als alias op alle fora. :}
 
Gefeliciteerd met de nieuwe aanschaf! Wel balen dat je net onderuit moet gaan.... dat is het risico altijd bij een nieuwe aanschaf. Toch nog netjes opgelost dan. Dus uiteindelijk 100 euro minder gekregen voor je Foresight met die 300 extra korting.

Hopelijk houd je de Burgman goed op z'n bandjes! :)
 
hi jan ...oops foresight

gefeliciteerd met je aankoop en vele veilige jaren van plezier ermee ook ...next name burgman? ;) lol...

mooi en triest verhaal...gelukkig zat de schade aan de scoot en niet aan jezelf...
en financieel mooi opgelost zo...

nog tien dagen wachten :? ha ...lol...ongeduldig...terible zoiets ...grrrrr ... ;( :')
oh well , even wachten , burgje komt zo... *O* :9

groet smokey :W
 
Gefeliciteerd met jouw nieuwe scooter !

De zoekmachine wil hem niet meer vinden maar er bestaat nog steeds een topic over jouw oude scoot: Honda Foresight

Over jouw nieuwe is inmiddels genoeg te vinden...
 
Laatst bewerkt:
Nog 1 dag wachten en dan kan ik mijn Burgman ophalen.
Gisteren heb ik nog snel even een motorpak gekocht bij Motorport Echt(kwam ik toch langs na een paar daagjes Valkenburg).Mijn oude pak ligt al in de vuilcontainer, topkoffer erafgehaald en mijn kettingslot opgezocht en gevonden ergens in de garage,geld overgemaakt naar de rekening van Motoport. Kortom ik ben er klaar voor;ik heb nu nog 2weken vakantie om te gaan toeren en kilometers maken.
Hoelang moet de Burgman worden ingereden en hoelang duurt het voor ik hem voluit mag gaan gebruiken?
 
Bedankt voor de tips Hybride.Vreselijk moet lachen om de amerikaanse link Mototune USA
Moet je eerst de originele versie lezen en dan de Nederlandse vertaling(Google toolbar) inschakelen.
"Gear" naar mijn mening =versnelling wordt hier vertaald naar vistuig
 
Laatst bewerkt:
He eindelijk de Burgman staat in mijn garage.ik heb 'm gisteren opgehaald in Den Bosch maar de kentekenplaat was nog niet binnen( had iets te maken met de BPM) dus ik naar huis met een handelaarskenteken.Onderweg begon het te regenen maar ja ik mag toch niet harder dan 60-70 km per uur.
Mijn eerste indruk van de scooter is positief ;optrekken gaat snel, pakt snel op bij gas geven,soepel bochtenwerk.
Maar ik heb toch even een vraag aan bezitters van een Burgmann met handkappen;ik heb het gevoel dat de handkappen in de weg zitten bij het nemen van bochten hebben jullie dat ook?

Voor de rest is het afwachten todat mijn kenteken binnen is en dan kan ik een mooie route uitzoeken hier in de buurt.
Tijdens de uitleg over de Burgman had de monteur een plaatje gevonden in de bagageruimte en wist niet wat het was(ik ook niet). Het is een zwarte vierkante plastic plaat met een gat in het midden ca 10cm bij 10cm groot.
Is het misschien een plaatje wat je onder je standaard legt in zachte grond zodat je motor niet wegzakt?
 
Laatst bewerkt:
gefeliciteerd met je aankoop en vele veilige km gewenst!

leuk nieuwe motor en ook gelijk een nieuwpak wat heb je voor een pak gekocht ??
 
gefeliciteerd met je aankoop en vele veilige km gewenst!

leuk nieuwe motor en ook gelijk een nieuwpak wat heb je voor een pak gekocht ??
Een DIFI alabama broek en DIFI Atlanta jas vooral de jas is super halflang ideaal op de motorscooter en voldoende zakken om alles mee te slepen.
 
Ik stond een paar maanden geleden voor precies de zelfde dilemma.
Mijn keuze was tussen de Burgman 400 of een Silverwing 600..
Een maal er op gereden was ik toch echt gevallen voor de meer krachtige SW600.
Het voelt en is gewoonweg meer motor.. Al ben ik van de kwaliteiten van de Burgman ook zeer onder de indruk.....

Gr Guido. (Dutch Big Scoots)
Dutch Big Scoots :: Index
 
Maar ik heb toch even een vraag aan bezitters van een Burgmann met handkappen;ik heb het gevoel dat de handkappen in de weg zitten bij het nemen van bochten hebben jullie dat ook?
Allereerst natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

M.b.t. die handkappen kan dat volgens mij alleen een probleem zijn met het vario-scherm. Een mogelijke oplossing daarvoor kan zijn om je stuur een tikje naar achteren te (laten?) kantelen.

Heel veel rijplezier toegewenst!
 
[quote

Een DIFI alabama broek en DIFI Atlanta jas vooral de jas is super halflang ideaal op de motorscooter en voldoende zakken om alles mee te slepen.~[/quote]


goede keuze heb even gegoogled wel zonder de jas dan of heb je een vestje er op of zo? ik ben altijd bang dat ze me niet zien :?
 
Laatst bewerkt:
[quote



goede keuze heb even gegoogled wel zonder de jas dan of heb je een vestje er op of zo? ik ben altijd bang dat ze me niet zien :?

Inderdaad denk ik er aan om vanaf nu een vestje te gaan dragen.
Mijn Burgman is pikzwart en mijn kleding is ook pikzwart dus een vestje voor betere zichtbaarheid.
En dat ze (autorijders) mij niet zien dat ben ik wel gewend na 20 jaar motorrijden;als IK hun maar zie!!
 
Vandaag mijn nieuwe kentekenplaat opgehaald en nog een klacht doorgegeven nl het slechte starten met koude motor.Natuurlijk kon de monteur niets vinden maar heeft wel even de accuklemmen aangedraaid. Verder heb ik gevraagd of ik niet meer toeren mocht rijden want tijdens de heenweg waaide het erg hard, wind tegen,bij max. 4000 toeren is dat niet harder dan 40 km/u ,heb ik de snelheid naar 65km/u opgevoerd bij5500toeren.de monteur was het eens met mij,dus ik ga weer met een hoger toerental rijden max. 6000.
Wat betreft het losliggende plaatje in mijn bagageruimte;dit is dus een afdekplaatje wat rechts voorin het dashboardkastje boven de zekeringen hoort te zitten of zoiets.

Voor wat betreft het windscherm dat was op mijn oude Foresight veel beter.
Een ander hoog scherm is geen optie want ik wil over de ruit kunnen kijken en niet erdoorheen.
Tot zover mijn berichtgeving hier ;de rest van mijn ervaringen zal ik posten in het Burgman topic.
Bedankt voor jullie reactie's
 
Voor wat betreft het windscherm dat was op mijn oude Foresight veel beter.
Een ander hoog scherm is geen optie want ik wil over de ruit kunnen kijken en niet erdoorheen.
Heb je mijn post in het Burgman 400 topic over het nieuwe GIVI-scherm al gelezen? Dat is wellicht wat voor jou?! Hebben we gelijk onze eerste praktijk-tester.
 
Een ander hoog scherm is geen optie

Je had het best gelijk een fliptopruit besteld, heb ik ook gedaan en ik rij nou op de snelweg gemiddeld 145 [op de teller] en heb weinig last van wind.
Kost bij Suzuki €179 maar de handkappen moeten er dan af [die heb ik verkocht voor €50] maar als je handvatverwarming hebt mis je die kappen niet [sterker nog, ik vond die kappen sowieso niet zo prettig].
 
Terug
Bovenaan Onderaan