Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
gaat dus niet op voor een 500
hoe zien die er dan uit ex zot! sorry voor je naam
Op dinsdag 29 juli 2003 18:11 schreef Jochem (CB750K7) het volgende:
Remmen gaat véél beter met een 750F2 pomp (zoals op de foto) dan met een normale enkele pomp. Puur omdat een 750f2 pomp gemaakt is voor twee schijven en dus meer remvloeistof verpompt. Gewoon zo laten dus.
Op dinsdag 29 juli 2003 18:40 schreef de ex zot het volgende:Hetzelfde als die van een CB500, maar onder een andere hoek.
Enne waarom sorry voor mijn naam? Ik draag hem met trots.Hoe meer vloeistof er verpompt wordt, hoe meer kracht je moet gebruiken om te remmen. De orginele pomp verplaatst voldoende (in mijn geval decenia terug) voor twee zuigers.
Ik heb zelf andere ervaringen met m'n 750. De enkele pomp was krachtig genoeg voor een enkele, maar niet voor een dubbele schijf. Vandaar dat ik 'm vervangen heb voor een rempomp van een 750F2 (net als hondafour). Die heeft een grotere zuiger (en een groter reservoir) dan de originele en voelt dus veel strakker aan. Overigens gaat het wel met een enkele pomp hoor; ik kan alleen gewoon makkelijker meer remdruk opbouwen met een F2 pomp. Is ook niet gek, aangezien die gemaakt is voor 2 schijven en de originele voor één schijf
Overigens, hondafour; een likje verf kan geen kwaad he?
Met een kleiner diameter hoofdremcilinder kun je makkelijker meer druk opbouwen dan met een grotere. Dat is basis hydroliek.
Of het makkelijker gaat of niet, durf ik niet te zeggen. Als ik heel logisch nadenk, maak ik alleen liever gebruik van een remcylinder die gemáákt is voor 2 schijven, dan ééntje die gemaakt is voor één. Bij mij werkte het bovendien beter...
Maar is het niet zo (qua basishydrauliek) -> grotere diameter, minder weerstand in je handle-> makkelijk druk opbouwen in de klauw, kleine diameter meer weerstand in je remhandle -> moeilijker druk opbouwen in de klauw?
neem nou een hydrolische krik,
probeer je eens voor te stellen dat de cilinder die je bedient net zo groot of groter is als degene die de auto omhoog moet duwen. Dat werkt niet. je moet met een klein cilindertje een grote cilinder vullen om kracht te kunnen zetten. Hoe kleiner dat cilindertje hoe meer kracht je kan zetten.
Datzelfde geldt voor remsystemen. Je moet er echter wel voor zorgen dat de hoeveelheid vloeistof die je verplaatst voldoende is om beide zuigers voldoende te bewegen.
Met het afstelmechanisme eraf heb je meestal een minder grote verplaatsing van je remzuigers nodig, dus kun je met een kleinere hoofdremcilinder toe.
stoppiessss hee het blijven brikken hoor , goeie remmen voor een brikkenrijder betekend angstzweet bij een supersportrijder van tegenwoordigLeuk die discussie.., maar hoe remt het nou met die dubbele schijf?? Stoppies?? En zitten er ook stalen leidingen op?
Op dinsdag 29 juli 2003 23:56 schreef JohnK6 het volgende:
rempot van een enkele heeft dus een kleiner zuigeroppervlak, betekend dus minder rembedieningskracht nodig, maar wel langere weg om dezelfde druk te bereiken
grotere rempot met grotere hoofdzuiger-> meer rembedieningskracht nodig maar kortere weg nodig om de zelfde druk te bereiken, remhandle geeft dus meer vertrouwen(kortere weg,hogerelagere oliedruk, sneller remmen )
Op dinsdag 29 juli 2003 19:08 schreef Jochem (CB750K7) het volgende:Overigens, hondafour; een likje verf kan geen kwaad he?
volgens mij heren is het zo dat de doorlaat voor de rem vloeistof bij een rempot voor 2schijfremmen het zelfde is als bij een {voor een schijfrem alleen} ! per slag meer opbrengst!door grotere diameter van de cylinder!by the way!het remmen is stukken beter geworden met twee schijfremmen hoewel de schijf die er bij kwam niet zo goed is als die er opzat maarja alles oud he het ging mij er alleen maar om dat ik beter zou remmenals ik bijv met mijn vrouw er op zit is hij aanmerkelijk zwaarder niet door mijn vrouw want die is maar 63kg maar ik ben wel 105 kg dus!!!!!!!!heb geen stalen remleidingen genomen! ik hoef nou ook niet te blokkerenneem nou een hydrolische krik,
probeer je eens voor te stellen dat de cilinder die je bedient net zo groot of groter is als degene die de auto omhoog moet duwen. Dat werkt niet. je moet met een klein cilindertje een grote cilinder vullen om kracht te kunnen zetten. Hoe kleiner dat cilindertje hoe meer kracht je kan zetten.
Datzelfde geldt voor remsystemen. Je moet er echter wel voor zorgen dat de hoeveelheid vloeistof die je verplaatst voldoende is om beide zuigers voldoende te bewegen.
Met het afstelmechanisme eraf heb je meestal een minder grote verplaatsing van je remzuigers nodig, dus kun je met een kleinere hoofdremcilinder toe.
ja dat is in de garage een klein kastje voor alleen rem spullen voor het schoon houden ik heb van die vorige eigenaar een hele berg spullen erbij gehad ikdenk een hoop spullen van een 550 fiets! wielen .voorvork .lamp. tank .startmotor .tandwielen.voorspatbord .km aandrijving.rempomp.achterlicht !eigenlijk teveel om op te noemenIs mooi gelukt!
Ik zie alleen dat je de originele remleidingen hebt gemonteerd.
Waren die nog OK?
Bij mij vertoonden ze scheurtjes, dus heb ik geen risico genomen en er van die staalomvlochten leidingen opgezet.
Daarmee is ook het kleine stukje stalen leiding bij de klauw vervallen, dat kan namelijk inwendig geroest zijn als de oude remolie veel vocht bevat heeft.
Mooie uitstalkast voor onderdelen heb je trouwens!
volgens mij heren is het zo dat de doorlaat voor de rem vloeistof bij een rempot voor 2schijfremmen het zelfde is als bij een {voor een schijfrem alleen} ! per slag meer opbrengst!door grotere diameter van de cylinder
het remmen is stukken beter geworden met twee schijfremmen hoewel de schijf die er bij kwam niet zo goed is als die er opzat maarja alles oud he
heb geen stalen remleidingen genomen! ik hoef nou ook niet te blokkeren