Een paar vraagjes K75S

Bert.M.W.

Rookie
4 okt 2004
10
0
Witharen
Ik heb sinds kort een K75s en daar heb ik een paar vragen over.
Deuitlaatgassen ruiken zoet, moet hij afgesteld worden?
Hij loopt wel mooi.
De voorvork lijkt een beetje slap ze zeggen dat dit een K serie afwijking is.
 
Als het goed is heb je een voorvork zonder brug (ter hoogte van het spatbord, tussen de vorkpoten). Deze zijn wat gevoelig voor torderen bij remacties. Als de vering/demping wat slapjes is, dan kun je wellicht een strakkere veer en/of dikkere olie gebruiken. Wbt de uitlaatgassen kan ik je niet helpen. Ik ruik daar nooit aan ;)
 
Deuitlaatgassen ruiken zoet,
De voorvork lijkt een beetje slap.

1. je moet ook óp je motor zitten, en niet erachter :9
2. is idd een bekend verschijnsel. Een setje WP veren kost je 80 euro.
als je dikkere olie gebruikt, dan zal de vork nog net zo snel inveren, alleen harder aanvoelen aan het einde (zodra de olie door de kanalen wordt geperst).

t.
 
Bedankt tot nou toe, nu allen de uitlaatgassen nog.
P.S ik heb wel een brug tussen de voorvorkpoten.
Ik stap nog wel eens af onder het rijden dan ruik ik de gassen.
 
Ik heb sinds kort een K75s en daar heb ik een paar vragen over.
Deuitlaatgassen ruiken zoet, moet hij afgesteld worden?
Hij loopt wel mooi.
De voorvork lijkt een beetje slap ze zeggen dat dit een K serie afwijking is.
* ik ruik geen zoetigheid bij de mijne, wel verbrande benzine.
* Ik vind de voorvork niet te slap. Ga binnenkort mijn vorkpootolie wel vervangen. Hopelijk blijft het zo.

Veel rijplezier!

(na meer dan 6 maanden MF-inactief: terug actief!)
 
Ikzelf heb een kleine ton op een K75 gereden maar heb de omschreven problemen niet ervaren.
Ik heb wel 3 maal m'n remschijven moeten vernieuwen omdat ze onder de maat waren.
 
Heeft jouw K75 een ongeregelde katalysator? Die ruiken nog wel es merkwaardig.
Als-ie verder goed loopt, niet onzuinig is en de bougies er nejes uitzien (koffie bruin) dan zal het toch wel ok zijn? Veel plezier, leuke en mooie fiets zo'n 75-S!

Voorvork: Ik dacht dat de S al een stuggere afstelling had dan de standaard versie (kan ook zijn dat BMW dat later pas ingevoerd heeft). Andere veren lijkt anders de logische oplossing. Offuh, misschien is de olie al heel lang niet meer vervangen en/of met de verkeerde viscositeit?
 
Ook nog: Check of er misschien een lek in je hydraulische systeem, cardan of versnellingsbak zit waardoor er vloeistof op je uitlaat druppelt en dan stinkt. Hopelijk is dit het niet natuurlijk maar controleren kan geen kwaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan