Een paar vragen over mijn scooter “Peugeot zenith”

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem0118

Rookie
1 mei 2019
24
0
Peugeot is best wel oud en starte eerst niet, zo wel met electrice start niet als met de kick. Ik heb daarna de accu vervangen met succes de scooter starte weer na het goed rond schudden van mij scooter om de benzine weer gemixt te krijgen (door de bezonken deeltjes) ik starte de scooter elke dag even om alles even te laten lopen zodat de benzine niet opdroogt Overal in de scooter. Hier komt de vraag
Vraag één: ik starte de scooter een tijdje geleden en na het laten lopen voor een halve minuut was er een luid knal/geluid uit de uitlaat en een soort puf. Weet iemand wat dit betekend? De scooter start nu ook niet meer!!
 
Ik denk dat je het beste je vraag kunt stellen op een scooter forum, daar zitten wellicht meer mensen die je met dit problem kunnen helpen!

Misschien komt er toch iemand met een idee, dat kan altijd!

Succes iig:t
 
Meestal zit de elektrische choke vast.
Op je carburateur zit naast de gaskabel een stekker, hier onder zit een schuifje wat vaak vast gaat zitten, dan loopt hij alleen nog maar op de choke, of de choke doet juist niks meer.

Dat grote zwarte ding rechts er even uit schroeven, schroefje zie je zitten op de foto.
En dan het messing schuifje er voorzichtig uit halen en schoonmaken.
60119.jpg
 
Meestal zit de elektrische choke vast.
Op je carburateur zit naast de gaskabel een stekker, hier onder zit een schuifje wat vaak vast gaat zitten, dan loopt hij alleen nog maar op de choke, of de choke doet juist niks meer.

Dat grote zwarte ding rechts er even uit schroeven, schroefje zie je zitten op de foto.
En dan het messing schuifje er voorzichtig uit halen en schoonmaken.

Rechtstreeks op je accu aansluiten, dan zou binnen een paar minuten het busje met pinnetje omhoog getrokken moeten worden. Doet hij dit niet is ie kapot en heeft schoonmaken geen zin.
 
Rechtstreeks op je accu aansluiten, dan zou binnen een paar minuten het busje met pinnetje omhoog getrokken moeten worden. Doet hij dit niet is ie kapot en heeft schoonmaken geen zin.
Hij zit nu zo klopt dit?
 

Bijlagen

  • 2F1FD900-8C5D-4D2F-977C-B0529129756A.jpeg
    2F1FD900-8C5D-4D2F-977C-B0529129756A.jpeg
    97,5 KB · Weergaven: 16
  • 68F7109D-9BE0-4F92-AA10-66E9E7C96256.jpeg
    68F7109D-9BE0-4F92-AA10-66E9E7C96256.jpeg
    85,3 KB · Weergaven: 17
Meestal zit de elektrische choke vast.
Op je carburateur zit naast de gaskabel een stekker, hier onder zit een schuifje wat vaak vast gaat zitten, dan loopt hij alleen nog maar op de choke, of de choke doet juist niks meer.

Dat grote zwarte ding rechts er even uit schroeven, schroefje zie je zitten op de foto.
En dan het messing schuifje er voorzichtig uit halen en schoonmaken.
Bekijk bijlage 1390807
Dit onderdeel moet schoon gemaakt worden en hoe?
56C6A146-73E7-4944-956F-664FD49B3E83.jpeg
 
Die choke is goed, werkt met een soort hars die warm wordt waardoor de naald zakt. Als ze stuk zijn hangt het hele zwikje naar beneden (en werkt de choke dus niet meer).

Vonk eerst maar eens checken
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan