een paar vragen van een newbie..

uniek

Rookie
30 jul 2007
2
0
ik intreseer me a een tijdje voor motors maar nu mijn achtiende dichterbijkomt en ik binnenkort op lessen ga heb ik een paar vraagjes.

1.kan aan elke motor (ik wil zelf graag een chopper) een zijspan? en zo ja, kun je ie dan ook los koppelen als die niet gebruikt wordt?

2. ik zoek dus een chopper, welk betaalbaar, merk kunnen jullie aanraden?

3. zijn er aparte lessen voor choppers en gewone motors

alvast bedankt (sorry voor de kunllige vragen :-p)
 
ik intreseer me a een tijdje voor motors maar nu mijn achtiende dichterbijkomt en ik binnenkort op lessen ga heb ik een paar vraagjes.

1.kan aan elke motor (ik wil zelf graag een chopper) een zijspan? en zo ja, kun je ie dan ook los koppelen als die niet gebruikt wordt?

2. ik zoek dus een chopper, welk betaalbaar, merk kunnen jullie aanraden?

3. zijn er aparte lessen voor choppers en gewone motors

alvast bedankt (sorry voor de kunllige vragen :-p)

1 mits die een Wiegframe heefd :Y
2 Bijna alle Jappen zijn best betrouwbaar :Y
3 simpel :N
en knullige Vragen bestaan niet, alleen domme Antworden :Y

en voor Zijspanvragen moet je hier Zijspannen wezen :Y
 
Zijspan rijden is volgens mij erg lastig. Zelf heb ik dat nooit gedaan. Maar het is een apart voertuig dat niet symetrisch is.

Doe eerst wat ervaring op zonder zijspan. En neem dan een zijspan cursus.

Heb je met klein motor RB wel genoeg vermogen voor een zijspan?
 
Oeral, Dnepr ... ?

De beste combinatie chopper/zijspan, haal je met een MotoGuzzi California
Een collega van mij ( r.i.p. ;( ) heeft jààààrenlang daarmee rondgereden, en dat ding deed het heel fijn. Was in een half uurtje om te bouwen van 3 naar 2 wielen of omgekeerd.

Maar zijspannen lijkt me niet bepaald iets voor beginners. Trouwens zijspan fietsen vind je niet in de 25Kw regel
 
Laatst bewerkt:
Dat zou ik niet doen, aangezien de oefeningen een stuk moeilijker worden met een choppie.
Ook recht bij een stoplicht wegrijden is een hele opgave. :)

Daar zit ik nou ook wel aan te denken inderdaad als ik weer een rijschool met choppertjes zie lessen. 8-tje, slalom etc lijkt me niet echt makkelijk met zo'n ding. En toch zijn er zat rijscholen met chopperts :?
 
Vroegah heb ik ook op zo'n ding moeten beginnen.
Daarna kreeg ik een kawa ER-5 en ineens ging het stukken beter. :Y

De chopper heeft gewoon een grote stuuruitslag en was daardoor best gevoelig.
De ER-5 ligt gewoon een stukje strakker.
 
Oeral, Dnepr ... ?

De beste combinatie chopper/zijspan, haal je met een MotoGuzzi California
Een collega van mij ( r.i.p. ;( ) heeft jààààrenlang daarmee rondgereden, en dat ding deed het heel fijn. Was in een half uurtje om te bouwen van 3 naar 2 wielen of omgekeerd.

Maar zijspannen lijkt me niet bepaald iets voor beginners. Trouwens zijspan fietsen vind je niet in de 25Kw regel

het aan en af koppelen van een zijspan raad ik af, bij het zijspanrijden slijten de banden vierkant af en als je solo gaat rijden is dat niet echt fijn.

er zijn best wel 25KW zijspancombies, denk aan MZ of Ural /Dnepr of een Jawa.
dat zijn dan ook meteen leuke en betaalbaare zijspannen om mee te beginnen

als je zwaarder mag dan 25KW dan is de Calofornia inderdaad wel super om te combineren met zijspan, Moto Guzzi is gewoon erg degelijk en sterk.

wel even een dagje zijspanles nemen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan