Een piepertje in de file?

Ik moet inderdaad ook toegeven dat ik tot nu toe, in een file vanuit mijn koekblik, de alarmlichten van een filefilterende motorrijder pas zie als hij al voorbij is.
Daarvoor?
Neuh, ben al blij dat ik ze toevallig zie aankomen (koplamp) :$


Maar piepers??? :/
Die's helemaal gek geworden :o
 
Laatst bewerkt:
Jup, en het is iets waar ik me onwijs aan irriteer...
Net als die mooi weerrijders die weer voor het eerst file rijden met al hun rare en irriterende acties :X

Ja zoals heel tof met 12 km/h iedereen die niet in de weg staat bedanken. Zo van "kijk mij ik ben een stoere biker en jij mag de hele dag vrolijk zijn omdat ik je een bedankje gun". Heel vriendelijk maar langzamer dan afstappen en lopen.. |(

Die gasten moeten ze op vrijdagmiddag de periferique van Parijs in sturen..
 
Ja zoals heel tof met 12 km/h iedereen die niet in de weg staat bedanken. Zo van "kijk mij ik ben een stoere biker en jij mag de hele dag vrolijk zijn omdat ik je een bedankje gun". Heel vriendelijk maar langzamer dan afstappen en lopen.. |(

Die gasten moeten ze op vrijdagmiddag de periferique van Parijs in sturen..
Of die gasten die denken dat ze aan weerszijde een meter nodig hebben om tussen 2 auto's te passen, beetje stilstaan, agressief aan het gas draaien en wachtend op meer ruimte terwijl ze er best tussendoor kunnen. |(
 
Laatst bewerkt:
Bij de dakar hebben auto's toch een piepertje als er een motor in de buurt is? Die dan net achter een heuvel verscholen zit ofzo... Misschien hebben ze dat gelezen haha Dat zou niet echt werken in de file dan staan alle auto's te piepen :p
Een dode hoek pieper werkt ook niet denk ik.. mensen worden er alleen maar lax van. "Aw ik hoef niet te kijken mn auto piept wel" En toen reed hij in de auto van zijn vrouw een motorrijder ondersteboven... Gewoon opletten iedereen.

Captain obvious out :p
 
Rij ook vaak met de linker richtingaanwijzer aan door de file. Is gewoon gewoonte, en tot zover geen hinder van ondervonden. Dat iemand zich mateloos kan irriteren aan mijn richtingaanwijzer is echt te simpel voor woorden. Sorry, maar dan haal je toch lekker je schouders op en vervolg je je rit?

Of je kwaad maken omdat iemand anders het waagt een meewerkende koekblikker te bedanken. Als dat je grootste zorgen zijn dan mag je je gelukkig prijzen. :')

Het is gewoon irritant als iemand stapvoets tussen de file door rijdt. Of ie nou af en toe een handje opsteekt of niet. :')
 
alarmlichten of piepertjes helpen volgens mij geen drol. Zoals Zeeuwmeeuw ook al zegt: je ziet het maar als ze voorbij zijn.

Ik kan me wel iets voorstellen bij het zachtjes heen en weer slingeren. een motor koplamp beweegt sowieso al wat meer dan die van een koekblik en valt daarom door wat extra trillingen nog enigzins op. Maar om nu continue aan me stuur te trekken als ik vooruit wil....

bij file koekblikken wettelijk verplichten ruimte te maken!
 
Heb je de schrijver van het artikel al om opheldering gevraagd??


Da's wel een goed idee. Was wel erg zoeken naar een email adres. Gaat om Rob van Ginneken, meervoudig kampioen Dragracen, nu freelance auto/motor journalist. Ik hoop maar dat ik het goede mailadres gevonden heb.

edit: ow die word nog best vaak vernoemd hier op mf (zoek)
 
Laatst bewerkt:
Maar gewoon een kleine beetje met je stuur wiebelen dat je koplamp wat heen en weer gaat. Je motor gaan niet helemaal van links naar rechts. misschien een centimeter ;)
Motor eens met de neus tegen een muurtje zetten, klein beetje aan je stuur wiebelen en dan zie je al dat een klein beetje al werkt. In de file net zo doen.
Sja, weinig keus, ik heb nog nooit 5 km in 1 strakke rechte lijn kunnen rijden door een file :P
En laten we eerlijk zijn, het slingeren is ook wel lekker :P
 
Ik ga op mn gevoel af, en dat is ook max die 15km. En veel op mn kmteller kijken doe ik niet, en laat me niet opjagen door andere motorrijders die wel harder gaan. Netjes even invoegen en ze voor laten gaan :)Je moet niet zo erg gaan slingeren :o dan kom je idd thuis met een partij spiegels waar je akelig van word :+
Maar gewoon een kleine beetje met je stuur wiebelen dat je koplamp wat heen en weer gaat. Je motor gaan niet helemaal van links naar rechts. misschien een centimeter ;)
Motor eens met de neus tegen een muurtje zetten, klein beetje aan je stuur wiebelen en dan zie je al dat een klein beetje al werkt. In de file net zo doen.

Maar sowieso rij je niet in één rechte lijn door een file, de ene auto staat net iets verder bij je vandaan dan de volgende, dus daar "slinger" je al een beetje omheen. En verder heb je natuurlijk de fijne witte lijnen die je niet vol mee wilt pakken dus ook iets omheen rijd.

Nu wil ik niet zeggen dat ik als een aap door de file heenslinger, maar nog meer bewegingen lijken mij vrij nutteloos, en niet eens fijn rijden ook :P
 
Maar sowieso rij je niet in één rechte lijn door een file, de ene auto staat net iets verder bij je vandaan dan de volgende, dus daar "slinger" je al een beetje omheen. En verder heb je natuurlijk de fijne witte lijnen die je niet vol mee wilt pakken dus ook iets omheen rijd.

Nu wil ik niet zeggen dat ik als een aap door de file heenslinger, maar nog meer bewegingen lijken mij vrij nutteloos, en niet eens fijn rijden ook :P
Niet :o
:/

:+


Meer beweging op de motor is altijd lekker :]
Voorkomt meteen dat je je banden binnen de kortste keren helemaal vierkant hebt. :P
 
Laatst bewerkt:
Ja zoals heel tof met 12 km/h iedereen die niet in de weg staat bedanken. Zo van "kijk mij ik ben een stoere biker en jij mag de hele dag vrolijk zijn omdat ik je een bedankje gun". Heel vriendelijk maar langzamer dan afstappen en lopen.. |(

Die gasten moeten ze op vrijdagmiddag de periferique van Parijs in sturen..
Pfff wat een stoere jongens praat weer hoor. Tis bij jou ook nooit goed zeker. Als een auto te ver rechts rijdt is het een l*l want hij laat je er niet langs, en als ie voor je opzij gaat is het een l*l van een popi-jopie... -O-

In de auto ga ik altijd opzij als ik een motor aan zie komen, en vind het dan inderdaad ook leuk als hij/zij me daar dan voor bedankt. En ja, omgekeerd bedank ik automobilisten ook als ze rekening met mij houden. Beetje rekening houden me elkaar in het verkeer en het elkaar zo makkelijk mogelijk maken. Goh, wat een gigantische lozer ben ik eigenlijk.... |(
 
Sja, weinig keus, ik heb nog nooit 5 km in 1 strakke rechte lijn kunnen rijden door een file :P
En laten we eerlijk zijn, het slingeren is ook wel lekker :P
heb al stukken gehad waar gewoon echt op een lang stuk veel plek was :)

[me]PP zwaait wel netjes als iemand aan de kant gaat als ik er niet door kon, voor de rest echt niet :N [/me]
Maar sowieso rij je niet in één rechte lijn door een file, de ene auto staat net iets verder bij je vandaan dan de volgende, dus daar "slinger" je al een beetje omheen. En verder heb je natuurlijk de fijne witte lijnen die je niet vol mee wilt pakken dus ook iets omheen rijd.

Nu wil ik niet zeggen dat ik als een aap door de file heenslinger, maar nog meer bewegingen lijken mij vrij nutteloos, en niet eens fijn rijden ook :P
Zoals ik hierboven al zei :)
Zorgen dat je koplamp beetje heen en weer blijft gaan moet voldoende zijn. Buiten het goed uit blijven kijken :)
Niet :o
:/

:+


Meer beweging op de motor is altijd lekker :]
Voorkomt meteen dat je je banden binnen de kortste keren helemaal vierkant hebt. :P
Daarom zijn mn banden dus vierkant B|
 
Pfff wat een stoere jongens praat weer hoor. Tis bij jou ook nooit goed zeker. Als een auto te ver rechts rijdt is het een l*l want hij laat je er niet langs, en als ie voor je opzij gaat is het een l*l van een popi-jopie... -O-

In de auto ga ik altijd opzij als ik een motor aan zie komen, en vind het dan inderdaad ook leuk als hij/zij me daar dan voor bedankt. En ja, omgekeerd bedank ik automobilisten ook als ze rekening met mij houden. Beetje rekening houden me elkaar in het verkeer en het elkaar zo makkelijk mogelijk maken. Goh, wat een gigantische lozer ben ik eigenlijk.... |(

Een normaal bedankje is niks mis mee, doe ik als fatsoenlijke burger ook gewoon. Tot zo ver het onaangepaste-kindertjes aanrijden duivelsbiker idee dat jij er blijkbaar bij krijgt.

Ik bedoel (zoals de situatie al beschreef eigenlijk): "Het als de koningin wuivend stapvoets door een pad van 2 meter breed pruttelen". Op termijn zit er dan een sleep van 3,4,5, 10 normale motorrijders achter, en dan is de optocht compleet..

Dat dat gebeurt toont ook meteen aan dat alle andere motorrijders een hoger tempo aanhouden, en "de koningin" zich dus uitzonderlijk langzaam en inzichtloos door het verkeer begeeft.

In de zomer op de A28 hier, zijn het ook bijna altijd mannetjes met gympen en korte broekjes die dat doen. Da's wederom geen vooroordeel, maar een gegeven ;) .
 
Beetje rekening houden me elkaar in het verkeer en het elkaar zo makkelijk mogelijk maken.

:^

iemand bedanken kan geen kwaad, liever iemand die normaal door de file rijdt en af en toe een koekblikker bedankt dan zo'n idioot die met de motor op ongepaste hogere snelheid door de file heen rijdt...
 
Ik bedoel (zoals de situatie al beschreef eigenlijk): "Het als de koningin wuivend stapvoets door een pad van 2 meter breed pruttelen". Op termijn zit er dan een sleep van 3,4,5, 10 normale motorrijders achter, en dan is de optocht compleet..

Dat dat gebeurt toont ook meteen aan dat alle andere motorrijders een hoger tempo aanhouden, en "de koningin" zich dus uitzonderlijk langzaam en inzichtloos door het verkeer begeeft.

In de zomer op de A28 hier, zijn het ook bijna altijd mannetjes met gympen en korte broekjes die dat doen. Da's wederom geen vooroordeel, maar een gegeven ;) .

Ok, met deze nuance erbij ben ik het met je eens ;) Ik ben ook een semi-mooi weer rijder, maar als ik in de file een andere motor op hou dan voeg ik even in zodat ie er voorbij kan. Hoeft geen van ons te stressen en kan iedereen rijden zoals ie wilt.

Als ik in de auto in de file sta, zorg ik dat gewoon netjes sta, zodat ik niet aan de kant hoef. Of is dat ouderwets? :X
:P dat mag ook ;)
 
Sja, weinig keus, ik heb nog nooit 5 km in 1 strakke rechte lijn kunnen rijden door een file :P
En laten we eerlijk zijn, het slingeren is ook wel lekker :P
:^

En een piepertje?? Naast een claxon?
Overigens gebruik ik de claxon vrijwel nooit in de file. D'r is altijd wel een gaatje te vinden, en claxongebruik kan ook wrevel opwekken. D'r zijn zo ook al zat mensen die expres niet aan de kant lijken te gaan (bij treintje bijv). Die ga ik niet wakker schudden.
 
Ok, met deze nuance erbij ben ik het met je eens ;) Ik ben ook een semi-mooi weer rijder, maar als ik in de file een andere motor op hou dan voeg ik even in zodat ie er voorbij kan. Hoeft geen van ons te stressen en kan iedereen rijden zoals ie wilt.:P dat mag ook ;)

Hoera, ik kan nuanceren :+
Soms vergeet ik de extreme aard van een situatie niet goed vast te leggen, dat stomme typen ook ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan