Een piepertje in de file?

Nou ik had dus een mail gestuurd naar Rob van Ginneken, de schrijver van het stukje, en kreeg nog een reactie terug ook:
Er is kennelijk iets weggelaten uit het verhaal, want met het piepertje bedoelde ik gewoon dat geluid dat soms bij de richtingaanwijzer klinkt. Of klonk, want tegenwoordig is dat kennelijk niet meer in de mode bij motormerken. Ik schat zomaar dat je zo'n 'geluidje' in combinatie met de knipperlampjes wel zelf kunt (laten) monteren trouwens. Horen ze je in de file iets eerder aankomen misschien. ;)

Ging dus idd om het geluidje bij de knipperlichten. tss
 
Nou ik had dus een mail gestuurd naar Rob van Ginneken, de schrijver van het stukje, en kreeg nog een reactie terug ook:Ging dus idd om het geluidje bij de knipperlichten. tss
Zo zorgvuldig is dus de berichtgeving.
 
Nou ik had dus een mail gestuurd naar Rob van Ginneken, de schrijver van het stukje, en kreeg nog een reactie terug ook:Ging dus idd om het geluidje bij de knipperlichten. tss
Verklikker van je knipperlicht... Hoe moet een automobilist met een gesloten raam dat ooooooooit horen als je achter em zit? _O-

@bolski: Luchthoorn lijkt me wel effectief *O*
 
Gewoon handjes aan het stuur, je kan ze zomaar nodig hebben in een honderdste van een seconde... en met 15-20 gewoon aansluiten, en de motorrijders laten passeren :P

verschil van 15-20km/u dus rij altijd wel lekker door op de bekende stukjes op de a7. daar heb je toch ruimte zat. record van istanbul heb ik nog niet gebroken een lijkwitte agent ook niet. met een km of 60. met millimeter ruimte tussen de auto's doorvliegen. en toen stond er een agent op een verdrijvingsvlak. allemaal smalle motortjes. en dan eentje met zijn volgepakte gs500 van een ruime meter breed. _O-
 
http://www.hornblasters.com/products/details.php?i=chrome-dual-tone-motorcycle-air-horn

die dan? *O*

"WARNING: HORNS PRODUCE EXTREME LOUDNESS

Use this product in a safe and responsible manner, at a distance of at aleast 100 feet from others."



_O- _O- Hoe zien ze dat voor zich?? 100 feet = 33 meter... toch lullig in een file/bijna aanrijding etc... als je die ruimte hebt heb je 'm niet nodig. heb je 'm daarentegen wel nodig dan mag je 'm niet gebruiken. Rare jongens die hoorblazers :X -O-
 
Laatst bewerkt:
http://www.hornblasters.com/products/details.php?i=chrome-dual-tone-motorcycle-air-horn

die dan? *O*
Die ga ik monteren, als gevarenclaxon (de normale claxon horen de koekblikkers toch niet)

Ik vind het artikel niet zo direct meer terug, maar het is bewezen dat een sirene moeilijk te plaatsen is door koekblikkers. Er schijnt een ander soort "sirene"geluid te bestaan waarvan de bron wel gemakkelijker te ontdekken is op de weg
De naam van dat geluid is mij niet bekend, maar dat soort "sirene" zou ik wel gebruiken in de file.
 
Laatst bewerkt:
Die ga ik monteren, als gevarenclaxon (de normale claxon horen de koekblikkers toch niet)


Ik niet. Ik claxonneer eigenlijk nooit in de file. Ik denk de afgelopen 8 jaar 1 keer of zo. en dat was dan nog om de aandacht van een bekende te trekken ook ( ik weet het... hoort niet)

[me="Billy the kid"]vertrouwt meer op anticiperen dan op claxonneren....[/me]
 
Ik niet. Ik claxonneer eigenlijk nooit in de file. Ik denk de afgelopen 8 jaar 1 keer of zo. en dat was dan nog om de aandacht van een bekende te trekken ook ( ik weet het... hoort niet)

[me="Billy the kid"]vertrouwt meer op anticiperen dan op claxonneren....[/me]
Ja, maar het is niet in de file dat ik hem ga gebruiken, daar is geen tijd voor. Het is voor al die andere momenten. In de file zou het continu claxonneren alleen maar irritatie bij de koekblikkers opwekken en dat is het laatste wat ik wil als ik vlot wil rijden.
 
Nou ik had dus een mail gestuurd naar Rob van Ginneken, de schrijver van het stukje, en kreeg nog een reactie terug ook:Ging dus idd om het geluidje bij de knipperlichten. tss

Gewoon een compleet verzonnen lulverhaal dus.. sjónge jonge wat had die man een zeikmail van me teruggehad zeg, ben je nou journalist of kinderboekenschrijver, met je onzinfeiten
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een compleet verzonnen lulverhaal dus.. sjónge jonge wat had die man een zeikmail van me teruggehad zeg, ben je nou journalist of kinderboekenschrijver, met je onzinfeiten


Heb ik in nette bewoording ook gedaan, dat echt niemand met een piertje rijd en dat je je knipperlichten niet moet gebruiken in de file en dat hij als hij de volgende keer een stukje schrijft over file rijden op de motor hij beter eerst even zich kan inlezen op (bijvoorbeeld) Motorplatform. Net een reactie terug gehad:
Nou Roland, zullen we het er op houden dat er dan toch minstens één motorrijder mee rijdt? Ik namelijk, met 'alarmlichtjes' en bijpassende pieper aan. Ik denk zomaar dat ik na bijna veertig jaar en pakweg driekwart miljoen kilometer op de motor zelf vrij aardig kan inschatten wat wel en niet slim is om het verkeer te overleven. En ik zie in de praktijk dat men er op reageert omdat 'ze' iets horen aankomen.
Dat verhaal over filerijden op de motor heb ik in voorgaande jaren overigens al een paar keer gemaakt hoor. Valt kennelijk minder op dan een opmerking over een piepertje! ;)
 
Heb ik in nette bewoording ook gedaan, dat echt niemand met een piertje rijd en dat je je knipperlichten niet moet gebruiken in de file en dat hij als hij de volgende keer een stukje schrijft over file rijden op de motor hij beter eerst even zich kan inlezen op (bijvoorbeeld) Motorplatform. Net een reactie terug gehad:

Sjah, de verwachte slappe lul reactie ook :r Ondanks het simpele feit dat "Sommige motorrijders hebben voor dit doel trouwens een piepertje aan boord dat een waarschuwingstoon afgeeft" simpelweg écht niet waar is.. maar dat toegeven is natuurlijk teveel gevaagd, meneer heeft nu eenmaal altijd gelijk, zéker met 40 jar ervaring en 3/4miljoen KM`s ervaring :/

Kutvolk


(heb verder geen hekel aan journalistiek, maar vind het absurt dat overal maar klakkeloos een lading bullshit bij verzonnen word om het allemaal wat aan te dikken)
 
Laatst bewerkt:
Wat je ook doet, zorgen dat je zichtbaar bent is in de file echt onzin. Rij je zelf wel eens file met de auto? Waar let je dan op? Juist: op wat er vóór je gebeurt want de afstanden zijn erg klein tussen de auto's. Die goed zichtbare motorrijder zie je pas als die naast je zit of op het moment dat'ie je passeerd. En dan heb je er als motorrijder niets meer aan.

Kortom: goed zichtbaar daar valt best wat voor te zeggen, maar juist in de file NIET. Ook die pieper niet denk ik, want iedereen heeft de radio aan.

Sorry hoor, maar dat vind ik echt gelul eerste klas

Hoe komt het dan dat er zo veel automobilisten wél ruimte maken en dus even opzij gaan als ik er aan kom?

Niet omdat ze zo strak voor zich zitten te kijken en ook niet omdat ik met 9000 rpm aan kom kakken....
 
Laatst bewerkt:
Heb je de schrijver van het artikel al om opheldering gevraagd??Jup, en het is iets waar ik me onwijs aan irriteer...
Net als die mooi weerrijders die weer voor het eerst file rijden met al hun rare en irriterende acties :X

Ik ben zelf een doorrijder en heb zelf moet ik bekennen een idioot stomme actie gehad waarbij ik de motor in versnelling had staan en ik maar niet wist waarom die nou stil bleef staan.

Na een minuut (5 zoals het aanvoelde omdat iedereen ook motorrijders naar mijn keken) kreeg ik van iemand te horen of die misschien nog in versnelling stond. |( |( |(
Das een eerste voor mij. _O-
Heeft dan niets met file rijden te maken maar toch idiote actie van me.

Knipperlichten doe ik alleen aan als het schemerig is regent of echt donker is tijdens file rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben wel doorgereden en heb zelf moet ik bekennen een idioot stomme actie gehad waarbij ik de motor in versnelling had staan en ik maar niet wist waarom die nou stil bleef staan.
Na een minuut (5 zoals het aanvoelde omdat iedereen ook motorrijders naar mijn keken) kreeg ik van iemand te horen of die misschien nog in versnelling stond. |( |( |(
Das een eerste voor mij. _O-
Heeft dan niets met file rijden te maken maar toch idiote actie van me.

Vind je het heel erg dat ik niet veel van je verhaal snap? :?
Wat bedoel je nu precies?
 
Terug
Bovenaan Onderaan