Een R6, goed voor een 22 jarige?

debugger

Die hard MF'er
10 jun 2004
664
1
Vlaams-Brabant
Goedendag,
Ik ben op zoek naar een moto, een yamaha R6 ('99) vind ik wel mooi,
en past perfect bij mn figuur en budget zegt men.
Wat denken jullie ervan?
ZIjn er alternatieven als ik bij supersport wil blijven?

Een CBR600RR lijkt me ook wel iets,
vind ik wel beetje hoog,
ben maar 1m 70 groot, heb al met RR gereden, rijden geen probleem, zelfs tof, maar elke keer als ik stop, moet ik ewel letten waar ik mn voeten zet, want zit er met mn tippen op..

Dat is toch niet goed he?
En verlaginskit bestaat niet voor 600RR

ik ben 22 jaar en rijd een 600rr.......supersport en jonge leeftijd kan dus wel :}

ps ik ben 1,90 en zit weer wat krap op de 600RR ;)

Als je zelfbeheersing hebt, kan je gerust op zo'n machine stappen hoor.
Je zal misschien enige tijd moeten wennen, maar het is niet te hoog gegrepen :)

ben ook 22 en rijdt GsxR600,ben blij met me aankoop en ben zeker blij dat ik geen lichtere motor gekocht heb,anders zou ik die waarschijnlijk al beu zijn :)

Kopen die R6 :} :9

Verlagingskit voor 600RR bestaat wel?

Mm dat zou wel eens verandering kunnen brengen.. maar niet voor direct.

Nee, ik mag soms eens de R1 van mn pa lenen (die staat op 100pk).
Gaat niet slecht moet ik zeggen, zelfs vrij "veel" koppel onderin als je vergelijkt met een 600cc.

Maar het is mijn moto niet, en ik moet dan altijd 3dubbel voorzichtig zijn,
het is echt niet zo tof om met andermans spullen rond te rijden.

Daarom dacht ik, beter zelf ene kopen.

Weten jullie soms waar ik op moet letten bij aankoop van R6 '99?
vitesenbak / motor?
hoe kan je weten of kms teruggedraait zijn , en of ie circuit heeft gereden?
thx

alles goed controleren, meestal zie je met een oogopslag of de motor deugd of niet
alles goed controleren zoals er geen lek is aan de voorvork, ketting checken, lekkere testrit mee maken, banden......
neem misschien toch altijd iemand mee die er verstand van heeft

ik ben 21 en rij op een ZX-6R en ben zelfs nog een maatje kleiner.... 1.65. Gaat bij mij ook prima!! :]

Ikzelf zou echter nier op een motor stappen waar ik maar slecht bij de grond kan!! 1 kuiltje in de weg en je ligt om met de fiets... Lijkt mij dus niet verstandig.. Maar verlagingsset is wel aan te raden als je je zinnen hebt gezet op 'die ene motor'. Dan gaat alles natuurlijk wel passen!

Ik kan net niet met beide voeten plat op de grond staan en ik hoef dan dus ook geen hogere fiets te hebben! Ik heb een model '99. De nwe Kawa is net een paar cm hoger en ik pas er gewoon niet goed meer op. Dat wordt (op den duur) dus uitwijken naar een ander merk! (of verlagen)

Succes!

alles goed controleren, meestal zie je met een oogopslag of de motor deugd of niet

yeah right :X

Je ziet pas wat er met een motor gebeurd is als je er een paar maand mee rijdt en hem eens lekker uit elkaar haalt, ik spreek uit ondervinding

Neem zeker iemand mee die er iets van kent en er staat hier ergens een checklist, neem die ook mee.

Ik ben zelf 23 en 178, en ben begonnen op een tl1000r. Laat je niet door iedereen iets wijsmaken dat het te zwaar/groot/snel of weet ik wat is. Kan makkelijk allemaal.

VERSTAND ZIT IN JE RECHTERHAND *D

Allemaal bedankt,
maar die checklist. kan er iemand er een link naar geven?

Ik heb een R6 zien staan voor 4000€ '99 let +- 20000kms.
Kleuren niet meer origineel.
wat denken jullie?

Meer geld heb ik zeker niet, ben zelf niet zeker of die ik die 4000€ kan samenkrijgen.
Deze zomer vakantiejob 1700€ , volgend jaar in november heb ik nogis 1500€ studiebeurs.
En 1000€ krijg ik van ouders (let op ouders hebben net nieuwe wagen - moto gekocht) Dus zo breed hebben ze het voor het moment niet denk ik.
Wat denken jullie?

Meer geld heb ik zeker niet, ben zelf niet zeker of die ik die 4000€ kan samenkrijgen.

Ter vergelijking...ik ben ook 22
Ik heb ook 4000€

Ik kan een moto kopen van max 2000 €
De rest gaat naar verzekering, kleding, wegentax, onvoorziene kosten (en rijbewijs halen)

Een 99 R6 voor 4000€ is volgens mij een dubieus zaakje.

€4000,- voor een R6 uit 1999 :?
Zit er geen voorvork in ofzo? Of is ie soms van een van de buur landen :?
Kan met niet voorstellen dat het iets kan zijn :X

ik ben 22 en rijd ne rsv waarom zou da nie kunne,'t zit 'm in de kop en aan de rechterhand en natuurlijk aan de ervaring.
een r6 zou ik ook nog wel willen voor derbij(ma'k wil er zoveel bij ;) )
suc6 met de aankoop en hou 't rubber vanonder :)

4000 voor ne belgische moet wel kunnen als hij niet in originele staat is ...
ik heb 6500 gegeven voor de mijne rsv met maar 10800 km's ,geen schade en ne arrow uitlaat van 1100€ erbij,ingeschreven in 2000 dan nog wel en hij ziet er goed uit eh bas ;)

Laatst bewerkt:
Denk dat leeftijd maar kleine rol speelt bij keuze van motor...ben zelf 23 en rijd gixxer 750 bj2003.is in begin wel wat zoeken en leren omgaan met het vermogen...kilometers maken en in het begin niet in groep de stuurweggetjes opzoeken...lekker alleen je fiets leren kennen en niet late opjutten.dan denkik dat er geen probleem is...zou zelfs durven zeggen dat een zwaardere motor makkelijker rijdt in het begin...600 moet je toch redelijk in toeren houden en dat rijd veel nerveuzer he...

je ziet maar...veel stuurplezier

yeah right :X

Je ziet pas wat er met een motor gebeurd is als je er een paar maand mee rijdt en hem eens lekker uit elkaar haalt, ik spreek uit ondervinding

Neem zeker iemand mee die er iets van kent en er staat hier ergens een checklist, neem die ook mee.

ik heb dan ook een veel fijner oog dan u he ;) :9

heb eerst 125cc gereden, op 21 overgeschakeld naar gixxer600...
leeftijd maakt niet zo veel uit, gaat em eerder over hoe goed je jezelf 'in bedwang' kan houden ;)
een 600 rijdt goed, om echt 'door te gaan' moet je het machientje wel aardig in de toeren jagen,
maar best leuk... ook wheelie-fun en andere heb ik zeker niet van te klagen..

alleszins veel plezier met je bike!

was 18 toen ik op en zx6r stapte en nu een zx7r en is zeker wel te doen. zoals de mf'ers eerder al zeggen: het ligt allemaal aan je rechterpols en uhm knietjes (als je die op de grond wilt krijgen ;) )

Terug
Bovenaan Onderaan