Een rappe bol d'or bouwen

saludos

MF'er
2 apr 2010
92
0
Ik wil een snel Bol d'or blok klaarmaken. Is er iemand die tips of ervaring mee heeft?

Voor Kawa Z blokken is van alles te vinden en te koop, maar er is op het internet eigenlijk maar één specialist voor Bol d'ors te vinden: Team D'or in Duitsland, is er in Nederland niemand mee bezig?

Beginnen met een 900 of 1100 blok, of is het blok hetzelfde en zijn alleen de boringen anders?

Kortom, waar te beginnen? Alle tips zijn welkom!
 
geweldig !!! doen ja !!! ben heel benieuwd !!!! kan je supersnelle blokken maken hoor (of je koopt meteen het Bol 1100R blok..meteen klaar..niks meer aan doen !)
 
Laatst bewerkt:
En dan kom je gelijk tot de conclusie dat je eigenlijk alleen iets met een 1100 blok kunt doen.
De 750 en 900 hebben hiervoor te zwakke drijfstangen om hier meer vermogen op te zetten.

Dus cb1100f.net it is, veel info en verscheidene mensen die ervaring hebben met racen met deze motoren.

Vooral Sonicrete is een goeroe op dit gebied.
In ieder geval succes en laat je bevindingen en vorderingen hier vooral zien, dan ga ik het in ieder geval volgen.
 
en de 1100 is niet het makkelijkst iets aan te doen
de nokkenasketting van dit model is breder en om daarvoor ruimte te maken hebben ze de krukaswang die ernaast ligt smaller gemaakt.
een 900 is een betere keus, kan je evt ook andere drijfstangen inzetten maar dan heb je overal wel maximale dikte...

mijn bol had GSXr flatslides, powerfilters, dynatek ontsteking en vampire compleet RVS uitlaatsysteem en ging als de brandweer!! (100pk achterwiel met olie-verbruikend blok)

heb er later ook een turbo op gehad en alle onderdelen klaarliggen om hem echt snel te maken (nieuwe cilinders met nieuwe zuigers, versterkte koppeling, enz.)

succes, ben benieuwd wat je gaat doen!!
 
Wat ik ga doen? Ik ben me eerst even aan't "inlezen" op cb1100f.net, supersite!
Zowiezo wordt het een 900 of 1100. Mischien heeft Crisjemol wel gelijk, een 900 met Carillo's?
 
Of een onderblok van een 900 met 900 krukas, 1100 drijfstangen, 1100 cilinder en kop.
Moet alleen het carter opgeboord worden om de 1100 cilinders passend te krijgen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan