Een rijklare motor €500/600

Wij hebben een KLE500 in de aanbieding. Een mooie rood met paarse. Daar moet wel even tijd in gestopt worden. Er blijft weer eens een vlotter hangen. Wel met een spikspinternieuw startrelais.
Ons plan is om komend weekend daar even tijd in te steken en hem dan voor 600 te adverteren.

En als je banden gratis overneemt en actoin olie rijdt kan je best goedkoop het jaar door. Je moet wel zelf kunnen knutselen.

Jammer, heb mezelf net scheel gekocht aan kampeer spullen dus ben arm 😄, wil voor volgend jaar Noordkaap een lichte all road.
 
Yamaha Xj600s Diversion heb je voor 5 á 600.

werkt prima en alles er aan is goed zelf aan te doen, zelf ook gereden, komt goed mee.
Onderstaande een als voorbeeld mijn oude, was €500,-
Verspreid over een paar maanden nog wat aan uitgegeven aan onderhoud ( filters/olie/ bougies etc. Was niet echt nodig maar wilde ik voor elkaar hebben) en wat opleuken en uiteindelijk verkocht voor €550 omdat ik een goed baasje wilde , hier zijn er zo legio van te vinden dus goedkoper rijden is goed mogelijk.
CE04B36D-FB5A-4AFA-8C2C-9C14D76C6A1B.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Maar om te zeggen dat het een goed gekozen tijdstip in het jaar is om een motor te kopen... :N
Maar goed een geadverteerde vraagprijs hoeft niet alles te zeggen over de uiteindelijke verkoop prijs, als die al verkocht word.
Die RF900 had ik ook in mn MP lijstje staan, maar de vraag is natuurlijk daar schijnt te startmotor van vervangen te moeten worden, als ik even op de juistheid vd advertentie tekst mag uitgaan. Ook een apart rood kleurtje wat daar onder de 'wrap' vandaan komt op de 2e foto.
Wel een super motor indien helemaal rijklaar, maar die zie je dan ook voor 2000 euro staan.
Ik zou voor die RF zeker even het topic van 1 vd challengers opzoeken van de laatste editie , die heeft er 1 helemaal opgeknapt.

voor de rest is het idd op MP kijken bij elk merk wat de voordelige types zijn.
Ook genoeg diversion's voor een appel en een ei , maar worden vaak verkocht omdat men een nieuwe uitlaat teveel geld vind voor de restwaarde van zo een motor.
 
Als ik kijk hoeveel motoren ik gekocht heb voor minder dan €250, en daarna met een beetje handigheid en ver onder de €500 veilig rijdend heb gekregen.
Ja, je rijdt op een oud ding.
Ja, een beetje handigheid is welkom.
Maar gewoon blijven zoeken.
Zoals eerder gezegd, zijn de gsx600f, gpz600, en zelfs de oudste cbr600's goed voor onder de €250 op te halen. In mijn geval heb ik nu een gsxr-600w in de garage welke mij nu ongeveer €550 heeft gekost, en natuurlijk een boel tijd, maar aangezien ik mezelf geen rekening hoef te sturen.....who cares...
 
En anders iets van een XJ (600 of 900).

Heb zelf ook twee XJ900's gereden van rond de 500 euro. Prima te doen. Je moet wel een beetje geluk hebben en zelf wat kunnen doen inderdaad...


En uiteraard het geld over hebben voor normaal onderhoud.
 
Als ik kijk hoeveel motoren ik gekocht heb voor minder dan €250, en daarna met een beetje handigheid en ver onder de €500 veilig rijdend heb gekregen.
Ja, je rijdt op een oud ding.
Ja, een beetje handigheid is welkom.
Maar gewoon blijven zoeken.
Zoals eerder gezegd, zijn de gsx600f, gpz600, en zelfs de oudste cbr600's goed voor onder de €250 op te halen. In mijn geval heb ik nu een gsxr-600w in de garage welke mij nu ongeveer €550 heeft gekost, en natuurlijk een boel tijd, maar aangezien ik mezelf geen rekening hoef te sturen.....who cares...
Nou ja tips voor goedkope toch goeie moment sleutels zijn ook welkom of een dremel voor het doorsnijden van een ketting
 
Ik heb gereedschap van Mannesmann, werkt prima voor de hobby.
Voor slijpen gebruik ik een oude Hitachi, is vast ook wel ergens voor een paar euro te vinden.
 
Via een collega weet ik een GSX1100F te koop. Kosten 650 Euro.
Deze motor is van een andere collega geweest. Motor 1995, ongeveer 65 dkm. Ongeveer 5 dkm remschijven vernieuwd en banden. De banden zijn ongeveer 2 tot 3 jaar oud. Een goed rijdbare motor. Enige wat ik doorgekregen heb is dat de koppeling als de motor warm is wat hakerig is (motor komt dan moeilijk in z'n vrij).
Wil je meer weten stuur een PB.
Het is natuurlijk een zware fiets, maar dat is de keuze als je voor zoiets gaat.
 
Yamaha Xj600s Diversion heb je voor 5 á 600.
Mijn broer had 2 jaar terug een XJ600. Netjes onderhouden/ Niks mis mee.
Was prima motor, waar je nog veel jaren op had kunnen rijden. Stond maar 40k op de teller.
Natuurlijk is het model om te huilen, en was ie ook nog groen. De TT ga je er ook niet mee winnen.
Maar als simpele motor voor erbij/ voor WW verkeer kan je nog veel plezier van hebben.

Na enkele dagen langs een druk kruispunt was er iemand die 'm heeft gekocht.
Precies wat je hier zegt, uiteindelijk is ie weggegaan voor €600

De XJ is niet direct een feestje, maar nog 1000x beter te doen dan de Pacific Coast. :X :X
Zo'n rijdende plee daar wil je zeker niet mee gezien worden. Erger is er niet!
 
Deze kocht ik in 2014 voor 500 euro.
Kilometerstand +/- 30.000.

2014-03-14101956.jpg

Er moest een nieuwe accu in en de voorrem gangbaar gemaakt worden.
Starten met een puf remmenreiniger de eerste vijf keer, daarna was die wel schoon. _O-
Even een seizoen als derde fiets mee gereden en weer doorverkocht.

Het oudere model zou ik niet doen. Uit principe. :+
 
Deze kocht ik in 2014 voor 500 euro.
Kilometerstand +/- 30.000.

Bekijk bijlage 1644950
Er moest een nieuwe accu in en de voorrem gangbaar gemaakt worden.
Starten met een puf remmenreiniger de eerste vijf keer, daarna was die wel schoon. _O-
Even een seizoen als derde fiets mee gereden en weer doorverkocht.

Het oudere model zou ik niet doen. Uit principe. :+

Helaas, op onverklaarbare wijze zijn de GSX-F'jes in prijs omhoog geschoten.:?

Waar ik de mijne anderhalf jaar geleden (ja, oude model.:+) voor 1500€ geadverteerd zag, mag je voor een vergelijkbare advertentie nu 500 tot 1000 euro meer rekenen.


Het 'oer' model is daarentegen nog wel prima goedkoop te krijgen.
 
Een alternatieve manier gevonden om goedkoop aan een motor te komen...???
Nee maar zelf het een en ander kunnen zal allicht helpen bij het onderhouden.

Helaas, op onverklaarbare wijze zijn de GSX-F'jes in prijs omhoog geschoten.:?

Waar ik de mijne anderhalf jaar geleden (ja, oude model.:+) voor 1500€ geadverteerd zag, mag je voor een vergelijkbare advertentie nu 500 tot 1000 euro meer rekenen.


Het 'oer' model is daarentegen nog wel prima goedkoop te krijgen.
Datzelfde zie ik dus ook met de CB500.
Die had ik voor m'n bandit als heropstapper gekocht voor 550 euro. Wel met iets van 81.000 km er op ergens bij Winterswijk.

Zelfs deze motoren zie ik nu niet meer onder de 800 gaan. :?
 
Laatst bewerkt:
Helaas, op onverklaarbare wijze zijn de GSX-F'jes in prijs omhoog geschoten.:?

Waar ik de mijne anderhalf jaar geleden (ja, oude model.:+) voor 1500€ geadverteerd zag, mag je voor een vergelijkbare advertentie nu 500 tot 1000 euro meer rekenen.


Het 'oer' model is daarentegen nog wel prima goedkoop te krijgen.
Het zonnetje schijnt.... Van het najaar worden ze weer bijna gratis weg gegeven..
 
Ik heb zelf al een een aantal jaar geen motor meer.

Na paar keer een motor te hebben gehuurd heb ik de smaak weer te pakken. Graag zou ik zelf weer een motor hebben.
Echter zit een motor boven het bedrag uit de titel zit er simpelweg niet in.

De motor hoeft niet mooi te zijn. Wel rijklaar en veilig. Ook zou ik graag een rechte zit hebben.
Een motor die op de snelweg redelijk mee kan zonder zelfs mensen met een vrachtwaren tot last te zijn zou ook te voorkeur hebben.

Ik zie zelfs motoren als mn laatste twee rossen een Bandit 600 een een CB500 uit de jaren 90 alweer gestaag boven de €1000,- kruipen.
Zijn ze er nog motoren die rijklaar zijn in deze prijsklasse die ook niet heel onderhoudsgevoelig zijn?
Kijk even op www.rgtuningmotoren.nl
 
Probeer het anders eens op facebook, in de groep motoren te koop tot 750 komt vaak zat wat leuks voorbij.
 
Het zonnetje schijnt.... Van het najaar worden ze weer bijna gratis weg gegeven..
Ja dat is nu ook wel weer waar. Dat was ik na een aantal jaar geen motor meer zoeken wel beetje vergeten. Goed geheugensteuntje.
Ik heb gereedschap van Mannesmann, werkt prima voor de hobby.
Voor slijpen gebruik ik een oude Hitachi, is vast ook wel ergens voor een paar euro te vinden.
Nou zal daar eens op zoeken mijn dank.
Zou dit topic daar niet al een beetje voor bedoeld zijn denk je...?
Nou ja ik posten het perongeluk hier in dit topic. Denk ook dat een verkoop topic wellicht echt voorstellen van specifieke fietsen.

Door m'n eigen onhandigheid er maar ern topic van gemaakt voor het beantwoorden van de vraag is dit mogelijk.
Nou antwoord blijkbaar best een duidelijke ja
 
Terug
Bovenaan Onderaan